Ригорчук, Валерія Олегівна2024-06-032024-06-032023Ригорчук, В. О. Фізіологічні особливості молодших школярів з вадами психічного розвитку = Physiological features of younger schoolchildren with disabilities of mental development : кваліфікаційна робота магістра / В. О. Ригорчук. – Одеса, 2023. – 62 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/38271Досліджено функціональний стан фізичного розвитку та серцево-судинної системи молодших школярів з вадами психічного розвитку з використанням інструментального та розрахункового дослідження. Доведено, що молодші школярі з вадами характеризуються значною гетерохронією фізичного розвитку. Аналіз системної гемодинаміки дітей молодшого шкільного віку з різним темпом психічного розвитку виявив, що діти з ЗПР характеризуються достовірно вищими показниками систолічного та діастолічного артеріального тиску, частоти серцевих скорочень, хвилинного об’єму крові (у хлопчиків) та нижчими показниками систолічного об’єму крові (у дівчаток); зниженням адаптаційних можливостей системи кровообігу.The functional state of physical development and cardiovascular system of younger schoolchildren with disabilities of mental development was studied using instrumental and computational research. It has been proven that younger schoolchildren with disabilities are characterized by significant heterochrony of physical development. The analysis of systemic hemodynamics of children of primary school age with different rates of mental development revealed that children with ASD are characterized by significantly higher systolic and diastolic blood pressure, heart rate, minute blood volume (in boys) and lower systolic blood volume (in girls); decrease in the adaptive capacity of the circulatory system.uk091 біологіямагістрвади психічного розвиткузатримка психічного розвиткусистемна гемодинамікаdefects of mental developmentdelay of mental developmentsystemic hemodynamicsФізіологічні особливості молодших школярів з вадами психічного розвиткуPhysiological features of younger schoolchildren with disabilities of mental developmentDiplomas