Заяць, Вікторія Вікторівна2020-03-172020-03-172018Заяць, В. В. Німецько-польське примирення та проблеми підготовки підручників з історії в останній третині ХХ – на початку ХХІ ст. : дипломна робота магістра / В. В. Заяць. – Одеса, 2018. – 88 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/27481Процес примирення між Польщею та Німеччиною, після Другої світової війни, став можливим головним чином завдяки змінам, які відбувалися в німецькому суспільстві. Відповідальні політичні сили в Німеччині працювали одночасно над подоланням нацистського минулого і налагодженням відносин з усіма сусідами на Сході і Заході. Щоб боротися з наслідками колективної пам’яті, яка відбивала спотворений і негативний образ іншого, було створено комісії істориків у Європі, здебільшого після Другої світової війни. Бажання виробити спільне бачення історії з різних аспектів було важливим для розуміння необхідності створення спільних комісій. А їх робота є результатом примирення. Так, в процесі примирення, та за прикладом франко-німецької історичної комісії, між Німеччиною та Польшею було створено німецько-польську комісію з підручників.uk032 історія та археологіяшляхи до нормалізації двосторонніх відносин між ФРН та ПНРнімецько-польська комісія з підручниківпроблеми підготовки підручників з історії на початку XXI ст.Німецько-польське примирення та проблеми підготовки підручників з історії в останній третині ХХ – на початку ХХІ ст.German-Polish reconciliation and the problem of the preparation on history textbooks in the last third of the XX – beginning of the XXI centuryDiplomas