Робул, Юрій ВолодимировичRobul, Yuriy V.Робул, Юрий Владимирович2022-11-142022-11-142019Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університетуhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/34215У статті досліджується форма зв'язку між маркетингом і розвитком соціотехнологічної системи, у рамках якої відбувається розвиток і поширення інновацій, створюється і функціонує соціотехнічний режим. Зв’язок між маркетингом і розвитком соціотехнічної системи розглядається в рамках концепції багаторівневої взаємодії, в якій виділено три рівня: інноваційне середовище, соціотехнологічний режим і соціотехнологічний ландшафт. Вплив маркетингу проявляється як через мікро-, так і через макрорівень. Через розвиток інновацій на мікрорівні маркетинг відіграє важливу роль у розвитку всієї соціоекономічної системи. Ця роль проявляється у відборі інновацій шляхом зіставлення суті інновації ринковим можливостям, створюваним змінами в соціотехнологічному ландшафті, а також через поширення успішного споживчого досвіду, у тому числі за межі окремої соціоекономічної системи (макрорівень). Соціотехнологічний режим зміниться шляхом відбору і поширення інновацій, тобто під впливом як змін у соціо-технічному ландшафті, так і інноваційного середовища. Висловлено припущення про те, що показники результативності та ефективності маркетингової системи можуть бути пов'язані з рівнем розвитку інновацій, з одного боку, і рівнем та якістю життя споживачів – з іншого.ukмаркетингсоціоекономічна системасоціотехнічна системасоціотехнічний режимсоціоекономічний розвитокmarketingsocio-economic systemsocio-technological systemsocio-technological regimesocio-economic developmentРоль і місце маркетингу у багаторівневій соціо-технологічній системіRole of marketing in multi-level socio-technological systemArticle