Лісневська, Аліна ЛеонідівнаЛисневская, Алина ЛеонидовнаLisnevska, Alina L.2017-10-252017-10-252015Синопсис: текст, контекст, медіаhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/11167У статті зосереджено увагу на режисерсько-операторських аспектах підготовки телевізійних репортерів, що здійснюється завдяки зміцненню міждисциплінарних зв’язків у процесі навчання. Професійній діяльності телевізійних репортерів властиві високий рівень ситуативності, комплексний підхід до вирішення завдань із використанням не тільки журналістських, але й режисерських та операторських знань та навичок. У зв’язку з підвищенням ролі зорового ряду на екрані, особливою характеристикою професіоналізму телевізійного репортера повинна стати звуко-зоровість – викладення телерепортажу у логічній послідовності визначених та побудованих кадрів. У статті визначено стрижневі поняття у змісті фахових дисциплін, складено глосарій телевізійного репортера, що сприятиме структуруванню понять і зв’язків у галузі телевізійної журналістики, режисури, операторської майстерності, а також безпосередньо телевізійного репортерства.В статье сосредоточено внимание на режиссерско-операторских аспектах подготовки телевизионных репортеров, которая может осуществляться благодаря укреплению междисциплинарных связей в процессе обучения. Профессиональной деятельности телевизионных репортеров свойственны высокий уровень ситуативности, комплексный подход к решению задач с использованием не только журналистских, но режиссерских и операторских знаний и навыков. В связи с повышением роли зрительного ряда на экране, особой характеристикой профессионализма телевизионного репортера должна стать звуко-зрительность, то есть представление телерепортажа у логической последовательности выстроенных и отобранных кадров. В статье определяются центральные понятия в содержании профессиональных дисциплин, составлен глоссарий телевизионного репортера, что будет способствовать структурированию понятий и связей в области телевизионной журналистики, режиссуры, операторского мастерства, а также непосредственно телевизионного репортерства.The article deals with the direction and operator art aspects of professional training of prospective TV-reporters, which is made due to strengthening of interdisciplinary relations in the process of teaching. The high level of situativity, complex approach to problem-solving, using not only journalistic, but also film director and camera operator knowledge and skills are peculiar to the TV-reporter professional activity. In correlation with increasing role of visual sequence on screen, the peculiar characteristic of professionalism of TV-reporter should be audiovisuality, what means the presentation of TV-report in logical sequence of defined and construed shots. In the article the core notions in a content of professional disciplines are defined, a glossary of TV-reporter which could help to structure the notions and relations in such branches as TV-journalistic, direction, operator art and also directly TV-reporter work is compiled.ukтелевізійний репортерзвуко-зоровістьзоровий рядміждисциплінарні зв’язкиякість вищої професійної освітителевизионный репортерзвуко-зрительностьзрительный рядмеждисциплинарные связикачество высшего профессионального образованияTV-reporteraudio-visualityvisual sequenceinterdisciplinary relationsquality of higher professional educationРежисерсько-операторські аспекти фахової підготовки телевізійних репортерівArticle