Жмай, Олександр ВолодимировичZhmai, Oleksandr V.Жмай, Александр ВладимировичКонопля, Орина ІгорівнаKonoplia, Oryna I.2020-07-162020-07-162019Економіка: реалії часу. Науковий журналhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/28319У статті розглянуто основні теоретичні підходи до пояснення сутності конфліктів з позицій представників різних шкіл менеджменту. Проаналізовано й обґрунтовано зміст та значення понять «стратегія» і «емоційний інтелект» для конструктивного вирішення конфліктів. Визначено особливості прояву стратегій поведінки в різних конфліктних умовах. Надано результати емпіричного дослідження, спрямованого на пошук взаємозв’язків між рівнем емоційного інтелекту особистості (методика оцінки рівня емоційного інтелекту ЕмІн Д. Люсіна) та її домінуючою стратегією поведінки (методика Томаса-Кілмана). З’ясовано, що кожний конфліктний стиль є ефективним за конкретних умов. Підтверджено гіпотезу, що рівень емоційного інтелекту прямо корелює з вибором стратегії співробітництва в конфліктній ситуації. Зазначено перспективи подальших досліджень.ukконфліктстратегії поведінки в конфліктахемоційний інтелекткоефіцієнт кореляціїактивні й пасивні стратегіїconflictconflict behavior strategiesemotional intelligencecorrelation coefficientactive and passive strategieСтратегії поведінки в конфлікті: види, сутність та взаємозв'язок з емоційним інтелектомConflict behavior strategies: types, essence and relationship with emotional intelligenceArticle