Кузнєцов, Едуард АнатолійовичМазур, Олена ЄвгеніївнаKuznietsov, Eduard A.Mazur, Olena Ye.Кузнецов, Эдуард АнатольевичМазур, Елена Евгеньевна2018-12-122018-12-122017Підприємництво і торгівля : зб. наук. працьhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/20424В статті досліджуються стратегії ринкової поведінки підприємств роздрібної торгівлі у період біфуркаційних змін 2014-2015 рр. в Україні. Визначено головний фактор, який справив найбільший вплив на зміну поведінки – різке зменшення споживчого попиту. Обґрунтовано, що більшість роздрібних підприємств дотримувалися адаптаційного підходу, в межах якого було виділено дві базові стратегії: корекція цін та/або статей витрат і корекція програм продажу. Показано, що обидві стратегії були спрямовані на короткострокову перспективу та мали за мету виживання або збереження доходів. Підкреслено, що інноваційність була мало притаманна торгівельним суб’єктам і оцінюється радше як виняток, ніж правило.The article studies the strategies of market behavior of the retail trade business in Ukraine within the bifurcation changes of the 2014-2015 period. Identified the main factor which has had the greatest impact on behavior changes – a sharp reduction of consumer demand. It was proved that most retailers adhered to the adaptive approach within the framework of which two basic strategies were identified: prices and/or expenses correction and sales programs correction. It was shown that both strategies were aimed at a short-term perspective and had the purpose of surviving or saving revenues. It was emphasized that innovation was little inherent in trading subjects and was treated rather as an exception than a rule.ukроздрібна торгівлястратегіяточка біфуркаціїкупівельна поведінкамаркетингretail tradestrategybifurcation pointconsumer behaviormarketingСтратегії підприємств роздрібної торгівлі України в період четвертої точки біфуркаціїStrategies of enterprises of retail trade of Ukraine in the period of the fourth point of bifurcationArticle