Петриківська, Олена СергіївнаPetrykivska, Olena S.Петриковская, Елена Сергеевна2019-10-222019-10-222018"Візантійщина": візантійський цивілізаційний спадок у Центрально-Східній Європі / за ред. А. М. Домановського, О. В. Файди ; уклад. М. Є. Домановська ; Харківський нац. ун-т ім. В.Н. Каразіна [та ін.]. – Харків : Майдан, 2018.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/25702Впродовж останнього сторіччя візантиністика багато зробила для подолання сформованого у західноєвропейській культурі негативного образу Візантії. Проте «гіббонівська» несприйнятливість до духовної культури Візантії зберігається. Це не дивно, враховуючи сучасний культурний стандарт. Щоправда, у ситуації «пост» (post-modern, post-secular) всі смисли дещо змістилися, а ніби самі собою зрозумілі ідеї і практики перестали бути такими. Актуальним стає вільне від ідеологічних оцінок розуміння середньовічних витоків сучасних культур, богословських систем, релігійної антропології. Сьогодні вкрай затребуваним є грамотний аналіз візантійської цивілізаційної спадщини і вирішення цієї проблеми для нашої країни значною мірою залежить від розробки системи візантійської освіти. Приблизно про це турбувався на початку минулого століття відомий дослідник Федір Успенський: «Щодо практичної постановки вивчення Візантії і популяризації візантійської історії серед широкої публіки, у цьому відношенні зроблено дуже мало. І важко очікувати, щоб у найближчому майбутньому змінилися на краще несприятливі обставини. У нас немає наукової візантійської школи і, вочевидь, зникають і візантійські традиції».ukвізантиністикаВізантіяобраз ІншогоА. ГійуГ. КапрієвФ. УспенськийІ. СоколовО. Каждан«Візантія після Візантії». Як зберегти спадок?Article