Рязанцева, Д. В.Riazantseva, D. V.2013-04-122013-04-122012Слов’янський збірник : Збірник наукових працьhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/3591Слов’янський збірник: Збірник наукових праць.У статті репрезентовано теоретичний опис аксіологічних функцій прикметників у рекламному тексті. Аналізується ненормативне використання форм елатива, компаратива, суперлатива та їхній «прагматичний заряд», що актуалізується в дискурсивній практиці сучасних мовцівThe article presents a theoretical description of the axiological functions of the adjectives in the advertisement texts. The usage of the non-normative forms of the degrees of comparison, as well as their pragmatic potential that is updated in the discursive practice of the modern participants of language communication has been analyzed in this articleВ статье представлено теоретическое описание аксиологических функций имен прилагательных в рекламном тексте. Анализируется ненормативное использование форм элатива, компаратива, суперлатива, а также их «прагматическая заряженность», что актуализируется в дискурсивной практике современных участников языковой коммуникацииukаксіологіяелативкомпаративсуперлативрекламний текстпрагматикаaxiologyelativesuperlativecomparative forms of the adjectivesthe advertisement textpragmaticsаксиологияэлативрекламный текстРЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ: АКСІОЛОГІЧНА ФУНКЦІЯ ПРИКМЕТНИКІВ У ФОКУСІ ПРАГМАЛІНГВІСТИКИThe Text of the Advertisement: axiological function of adjectives in the focus of the pragmalinguisticsРекламный текст: аксиологическая функция имен прилагательных в фокусе прагмалингвистикиArticle