Матюк, Тетяна ВолодимирiвнаМатюк, Татьяна ВладимировнаMatiuk, Tetiana V.2018-09-182018-09-182016Економіка і суспільствоhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/18785У статті визначено місце освітніх послуг у системі суспільних благ та розглянуто концептуальні підходи до визначення ролі ринку та держави у забезпеченні їх надання суспільству. Виявлено сфери, в які має спрямовувати свою регулюючу діяльність держава з метою сприяння соціально-економічному розвитку, а саме: створення умов для функціонування ринку освітніх послуг, через взаємозв’язок якого з ринком ресурсів реалізується продуктивна функція освіти; подолання ефекту «фрирайдерства»; меріторизація попиту на освітні послуги; створення матеріальних та духовних засад для реалізації соціальних функцій освіти.ukосвітаринок освітніх послугефект «фрирайдерства»мериторні благатеорія опікуваних благмультизмішане благообразованиерынок образовательных услугэффект «фрирайдерства»мериторные благатеория опекаемых благмультисмешанное благоeducationeducational services marketeffect of «freeridership»meritory goodtheory of patronized goodsmultimachine goodКонцептуальні підходи до визначення ролі держави у сфері освітиКонцептуальные подходы к определению роли государства в сфере образованияConceptual approaches to the definition of the role of the state in educationArticle