Смирнова, Ірина Валеріївна2025-06-252025-06-252024Смирнова, І. В. Психологічні особливості мислення дошкільнят як рівень готовності до школи = Psychological features of preschooler's thinking as a level of readiness for school : кваліфікаційна робота магістра / І. В. Смирнова. – Одеса, 2024. – 99 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/41760Проблема готовності дітей до навчання у школі досліджувалася в різних галузях, таких як психологія, соціологія, педагогіка, медицина та психіатрія. Проте вона залишається актуальною і потребує комплексного підходу через швидкий темп технологічного прогресу, зміни у методах навчання та вплив навколишнього середовища. У зарубіжних дослідженнях ця тема розглядається як питання шкільної зрілості дітей (Г. Гетцер, С. Штребел, А. Керн, Я. Йирасек, Г. Вітцлак та інші). Науковці акцентують увагу на інтелектуальній, емоційній та соціальній зрілості як ключових компонентах шкільної готовності. Інтелектуальна зрілість передбачає здатність до диференційованого сприйняття, концентрації уваги, аналітичного мислення, яке включає усвідомлення основних зв'язків між явищами; можливість логічного запам'ятовування та відтворення зразків; розвиток тонких рухів рук і сенсомоторної координації (Т. О. Піроженко). Дослідження психологічних особливостей мислення дошкільнят в рамках вивчення інтелектуальної зрілості є важливим для підтримки їх когнітивного розвитку. Це має значний вплив на майбутні навчальні досягнення дітей і підвищує ймовірність успішного завершення середньої школи.uk053 психологіямагістрдошкільнятаготовність до школирівеньпсихологічна готовністьмислення дітейрозвитокПсихологічні особливості мислення дошкільнят як рівень готовності до школиPsychological features of preschooler's thinking as a level of readiness for schoolDiplomas