Негляд, Татьяна ЮрьевнаНегляд, Тетяна ЮріївнаNeglyad, Tatiana Yu.2022-02-102022-02-102021Мова : науково-теоретичний часопис з мовознавстваhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/32554Аннотация. Статья посвящена исследованию языкового барьера как проблемы, возникающей при изучении иностранных языков. Цель статьи — рассмотреть наиболее эффективные способы преодоления данной проблемы. Объект анализа — основные методы обучения разговорной речи. Предметом исследования являются различные типы речевых формул на примере изучения английского языка. В результате было выявлено 3 основных метода, которые являются действенными в борьбе с языковым барьером: 1) психологический, 2) метод речевых формул, 3) метод зрительных опор. Выводы: проблема языкового барьера является, в основном, лингвистической, так как именно метод речевых формул можно назвать самым эффективным в преодолении данной проблемы. Обнаружено, что наиболее полезными упражнениями в борьбе с языковым барьером являются игровые упражнения, которые соединяют в себе все 3 метода. Статья может быть полезна для преподавателей иностранных языков, в частности английского, желающих достичь определённых результатов в обучении студентов разговорной речи, так как все перечисленные выше методы и упражнения можно эффективно применять в преподавательской практике.Анотація. Статтю присвячено дослідженню мовного бар’єру як проблеми, що виникає у процесі вивчення іноземних мов. Мета статті — розглянути найбільш ефективні способи подолання цієї проблеми. Об`єктом аналізу є основні методи навчання усного мовлення. Предметом дослідження є різні типи мовленнєвих формул на прикладі вивчення англійської мови. У результаті було виявлено три основних методи / прийоми, які є дієвими у боротьбі з мовним бар’єром: 1) психологічний, 2) метод / прийом мовленнєвих формул, 3) метод / прийом зорового опертя. Висновки: проблема мовного бар’єру є, переважно, лінгвістичною, оскільки саме метод / прийом мовленнєвих формул можна назвати найбільш ефективним у подоланні цієї проблеми. Виявлено, що найбільш корисними вправами у подоланні мовного бар’єру є ігрові вправи, які об`єднують у собі всі три методи / прийоми. Стаття може бути корисною для викладачів іноземних мов, зокрема англійської, які бажають досягти певних результатів у навчанні студентів розмовної мови, оскільки всі перераховані вище методи та вправи можна ефективно застосовувати у викладацькій практиціSummary. This article is about language anxiety as a problem, that exist in foreign languages learning. The purpose of the article is to study the most effective approach to overcoming this problem. The object of this analysis are the main methods of teaching oral communication skills. The subjects of this study are different types of English formulaic language as examples. As a result, three main methods, that are effective to overcoming this problem, were found: 1) psychological method, 2) formulaic language method, 3) visual support method. Conclusions: the problem of language anxiety is definitely linguistic, because the formulaic language method can be called the most effective to overcoming this problem. Also, the finding of the research is, that the most useful exercises to overcoming language anxiety are playing exercises, what unite the all three methods. The article can be useful for teachers of foreign languages (for example, English), who wish to get the results in teaching oral communication among students, because all listed abovemethods and exercises can be used effectively in teaching practice.ukязыковой барьерречевые формулылингвистическая проблемаиностранные языкиразговорная речьметодика преподавания иностранных языковмовний бар’єрмовленнєві формулилінгвістична проблемаіноземні мовиусне мовленняметодика навчання іноземних мовlanguage anxietyformulaic languagelinguistic problemforeign languagesoral communicationНаиболее эффективные решения проблемы языкового барьераНайбільш ефективні рішення проблеми мовного бар’єруThe most effective decisions of language anxiety problemArticle10.18524/2307–4558.2021.36.249723