Образцова, Анастасія Олександрівна2018-05-032018-05-032017Образцова, А. О. Соціальна семантика сучасного міста: мурали, як спосіб переосмислення публічного простору = Social semantics of the modern city: the murals, as a way of rethinking public space : дипломна робота бакалавра / А. О. Образцова ; наук. кер. В. А. Полюга ; ОНУ ім. І.І. Мечникова, ІСН, Каф. соціології . – Одеса, 2017 . – 72 с.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/14450Стріт-арт привертав увагу дослідників у різних сферах знання: археологів, культурологів, соціологів, педагогів психологів тощо. Про давньоримські графіті відомо з праць археологів Р. Бенефіл, Дж. Лінсдей, Х. Тенкер т.ін. З Х-ХІІІ ст. в Україні походять мозаїки й фрески соборів Києва (Софійського, Михайлівського-Золотоверхого, Кирилівської церкви), Чернігова (Успенського Єлецького монастиря, Борисоглібського), Остра (Юрієвої Божниці) та ін. З другої половині ХVІІ- ХVІІІ ст. пам’ятки стінопису у мурованих спорудах збереглися у Києві (в Успенському соборі і Троїцькій надбрамній церкві Києво-Печерської Лаври та в Андріївській церкві) й на Лівобережжі (в Троїцькому соборі Густинського монастиря, в полтавському Хрестовоздвиженському монастирі, Успенському соборі Єлецького монастиря в Чернігові, в Миколаївській церкві в Переяславі). На початку 20 ст. почалися спроби відродження українських народних та історичних традицій у декоративному малярстві. Найбільше вдалі розписи Полтавського земства (1903–1906) і Музичного Інституту ім. М. Лисенка у Львові (1915). У 1920-их pp. в українському стінописі працювали М. Бойчук і його школа монументалістів (стінопис Селянської санаторії в Одесі 1928 і Червонозаводського театру в Харкові, 1933–1935; але обидва знищені) та Л. Крамаренко в Києві і Харкові (розпис конференційної залі АН УРСР у Києві, 1930). Протягом останнього десятиліття мурали й графіті зацікавили українських дослідників. Український соціолог І. Є. Головаха досліджує їх як форму спілкування, соціолог Т. Г. Єрмакова аналізує феномен стріт-арту з позиції його суперечливого статусу як різновид девіації та норми повсякденності. Оскільки в даному дослідженні мурали розглядаються як один з релевантних семіотичних засобів для розкриття соціальної семантики урбаністичного світу, долучено теоретичний доробок дослідників соціології міста, урбаністики та соціальної географії. Об’єктом дослідження є соціальна семантика урбаністичного світу. Предмет дослідження – символіка муралів в системі соціальної семантики урбаністичного світу. Мета і завдання дослідження. Мета полягає у соціальному дослідженні символіки стріт-арт (зокрема муралів) та виявленні їх креативного потенціалу в процесі розв’язання проблем соціальної семантики урбаністичного світу. Відповідно до мети формулюються наступні дослідницькі завдання: - здійснити систематизацію та критичну реконструкцію теоретичних джерел щодо дослідження урбаністичного світу; - описати символіку стріт-арту як складника системи семантики урбаністичного світу та розкрити методологічну роль семіотичного методу в дослідженні символіки муралів.other6.030101 соціологіямуралиурбаністичний світстріт-артурбаністичне містоСоціальна семантика сучасного міста: мурали, як спосіб переосмислення публічного просторуSocial semantics of the modern city: the murals, as a way of rethinking public spaceOther