Малиновський, Артур ТимофійовичМалиновский, Артур ТимофеевичMalynowskyi, Artur T.2018-02-082018-02-082017Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/12721Розвідка присвячена формуванню своєрідного текстового масиву, який відіграв неабияку роль в українсько-російських літературних взаєминах. Крізь призму «петербурзького тексту», до створення якого Шевченко неодноразово долучався, інтерпретується одна з повістей його «російського» циклу – «Художник». Досліджувана категорія постає як семіотичне утворення, всередині якого виділяються різні рівні надтексту – автобіографічний, літературно й мистецьки забарвлений, культурно-антропологічний.Статья посвящена формированию своеобразного текстового массива, который сыграл значительную роль в украинско-русских литературных взаимосвязях. Сквозь призму «петербургского текста», к созданию которого Шевченко неоднократно был причастен, интерпретируется одна из повестей его «русского» цикла – «Художник». Исследуемая категория предстает как семиотическое образование, внутри которого выделяются разные уровни надтекста – автобиографический, литературно-художественно окрашенный, культурно-антропологический.The following presentation is dedicated to forming of a plethora of original texts, all of which played a great role in Russian / Ukrainian literature exchange. Sevchenko’s “The Artist” can easily be attributed to his endeavors into Peterborough ‘s texts. The article examines the hierarchy of mikrotexts, which combine the image of Petersburg. It helps to understand the meaning of dialogical relations in St. Petersburg’ text. Attention has been focused on the importance of the” Kolomna” line in this text.ukантропологічнийпетербурзький текстаполлонівський міфбідермаєрромантизмантропологическийпетербургский текстаполлоновский мифбидермайерромантизмanthropologicalPeterborough’s textsApollonian mythBiedermeierromanticismШевченків «художник» в «аполлонівській» оптиці петербурзького тексту: генеза, семантика, типологія, структураШевченковский «художник» в «аполлоновской» оптике петербургского текста: генезис, семантика, типология, структураShevchenko’s “Artist” in “Apollonian” optics of Petersburg text: genesis, structure, typology, semanticsArticle