Мусий, Валентина БорисовнаМусій, Валентина БорисівнаMusiy, Valentyna B.2014-01-162014-01-162013Слов’янський збірник : Збірник наукових працьhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/4248Статтю присвячено дослідженню антитетичності як домінанти художнього мислення романтика К. Г. Махи. У новелі „Маринка”, як і в поетичних творах чеського митця, картина світу, опис стану душі героя будуються на системі ціннісно-змістових опозицій. Головні з них – „ідеал – дійсність”, „духовність - вульгарність”, „життя – смерть”, „світ – темрява”. Опозиції є ознакою фундаментальних екзистенціальних проблем, до яких звернувся у своїй творчості видатний чеський романтик.This article is devoted to the investigation of K. G. Macha’s artistic thinking as being antithetical. The view of the world and the description of the main character’s spiritual state in the short story “Marinka”, as well as in poems by K. G. Macha are based on the system of semantic oppositions such as: “ideal – reality”, “spirituality – vulgarity”, “light – darkness”. The author of this article believes that oppositions are a sign of fundamental existential problems, solved by the outstanding romantic Czech romanticist.ruантитетичнийопозиціядомінантаавторська модель світуромантизмновелачеська прозаantitheticaloppositiondominancethe author’s model of the worldRomanticismshort storyCzech proseЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВЫЕ ОППОЗИЦИИ В „МАРИНКЕ” КАРЕЛА ГИНЕКА МАХИArticle