Нагорна, Наталія ВолодимирівнаМарчук, Ірина ПетрівнаNahorna, Nataliia V.Marchuk, Iryna2024-06-032024-06-032024Нагорна Н. В. Роль мотивації здобувачів вищої освіти під час професійної підготовки / Н. В. Нагорна, І. П. Марчук // Успіхи і досягнення у науці. Серія : Гуманітарні науки ; Право ; Освіта ; Управління та адміністрування ; Соціальні та поведінкові науки. – 2024. – № 1(1). – С. 443–453.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/38279В статті проаналізовано роль мотивації здобувачів вищої освіти під час професійної підготовки; сучасні зарубіжні теорії мотивації; підходи науковців до аналізу розвитку внутрішньої мотивації, феномени розвитку внутрішньої мотивації; соціально-психологічна теорія з мотивації під час освітнього процесу. Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні і аналізу мотивації здобувачів вищої освіти під час професійної підготовки. Розкрито поняття мотивація, виявлено порівняльна характеристика внутрішної та зовнішньої мотивації. Виявлено чинники зниження рівня внутрішньої мотивації За аналізом теоретичних джерел доведено, що мотивація до навчання розглядається, по-перше, як передумова й умова навчання, а по-друге, як результат навчальної діяльності. Охарактеризовано первинну мотивацію у відчутті власної ефективності, у переживанні себе джерелом навколишніх змін. Доведено, що всі зовнішні вимоги до поведінки знижують відчуття самодетермінації. Виявивлено три рівні розвитку внутрішньої мотивації: ситуативний, ситуативно-ціннісний та суб’єктно-ціннісний. Рекомендовано шдяхи підвищення мотивації здобувачів вищої освіти під час професійної підготовки, такі як: педагогічна майстерність викладача і його ставлення до здобувачів як до соціально зрілих особистостей може сформувати стійкий інтерес до предмету і створити умови для формування мотивації; застосування навчальних технологій, які сприяють розвитку навичок самостійного мислення, вміння викладати свої думки в письмовій та усній формі, оволодіння методологією творчого підходу до вирішення завдань. В умовах інтенсивного розвитку інноваційних процесів у всіх сферах життя нашої країни зростає роль освіти, інтелектуальної праці. У зв'язку з цим в останні роки все частіше піднімається питання про застосування нових технологій в процесі професійної підготовки; особливу роль у формуванні мотивації грають новизна одержуваної інформації.The article analyzes the role of motivation of higher education students during professional training; modern foreign theories of motivation; approaches of scientists to the analysis of the development of intrinsic motivation, phenomena of intrinsic motivation development; socio-psychological theory of motivation during the educational process. The purpose of the article is to theoretically substantiate and analyze the motivation of higher education students during professional training. The concept of motivation is defined, the comparative characteristics of intrinsic and extrinsic motivation are revealed. The factors that reduce the level of intrinsic motivation are identified. Based on the analysis of theoretical sources, it is proved that motivation to learn is considered, firstly, as a prerequisite and condition for learning, and secondly, as a result of learning activities. The primary motivation is characterized in the sense of self-efficacy, in the experience of being a source of environmental changes. It is proved that all external requirements for behavior reduce the sense of self-determination. Three levels of development of intrinsic motivation are identified: situational, situational-value and subjective-value. Ways to increase the motivation of higher education students during professional training are recommended, such as: the pedagogical skills of the teacher and his/her attitude to students as socially mature individuals can form a lasting interest in the subject and create conditions for the formation of motivation; the use of educational technologies that promote the development of independent thinking skills, the ability to express their thoughts in written and oral form; mastering the methodology of creative approach to problem solving. In the context of intensive development of innovative processes in all spheres of life in our country, the role of education and intellectual work is growing. In this regard, in recent years, the question of the use of new technologies in the process of professional training has been raised; a special role in the formation of motivation is played by the novelty of the information received.ukмотиваціявнутрішня мотиваціязовнішня мотиваціясамодетермінаціяавтономністьглобалізаціяmotivationintrinsic motivationextrinsic motivationself-determinationautonomyglobalizationРоль мотивації здобувачів вищої освіти під час професійної підготовкиThe role of motivation of higher education students during professional trainingArticlehttps://doi.org/10.52058/3041-1254-2024-1(1)-443-453159.9https://orcid.org/0000-0003-4286-1493https://orcid.org/0000-0002-7278-86643041-1254