Малютіна, Наталя ПавлівнаMaliutina, Nataliia P.2016-04-052016-04-052015Слово і час : науковий журналhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/8392Слово і час : науковий журнал / НАН України, Ін-т літератури ім. Т. Г. Шевченка . – Київ : Фенікс, 2015 .У статті розглянуто тип театрального бачення в українській і польській драмі доби модерну на основі компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка виходила з того, що вагомий для польських модерних п'єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах неоромантичного бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за жанром і стилем українських п'єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон української ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського та Олександра Олеся.The paper deals with the type of theatrical vision in modernistic Ukrainian and Polish drama. The comparative analysis has been applied to the ways of reactualization of the canon. The romantic drama canon being important for modernistic Polish drama was implemented in different variants of the neoromantic vision (in plays by S. Wyspianski, K. Rostworowski, K. Tetmajer and others). While the half-forgotten tradition of the school drama can be discerned in the subtext of modernistic Ukrainian plays being diverse in their genres and styles. Those are V. Pachovskyi’s tragedy “The dream of the Ukrainian night”, social dramas by S. Cherkasenko and Y. Karpenko, one-act plays by L.Pakharevskyi and Oleksandr Oles.ukтип театруканонтеатральна візіяромантична драмаморалітекомедійно- мелодраматична традиціяtype of theatrecanontheatrical visionromantic dramamoralitycomedian melodramatic traditionТип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драмиThe type of theatrical vision: approaching and distancing of Polish and Ukrainian modern dramaArticle