Веремчук, Владислав СергійовичVeremchuk, Vladyslav S.2023-12-142023-12-142023Цілі сталого розвитку в аспекті зміцнення національного та міжнародного правопорядку : тези доповідей Міжнар. наук.-практ. конф. (Запоріжжя-Львів-Одеса-Ужгород-Харків-Чернівці, 27 жовт. 2023 р.). – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2023. – С. 450–453.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/36969Інформаційні технології є невід’ємним засобом сучасного обміну інформацією, навчання, автоматизації виробничих процесів, а цифровізація торкнулась усіх сфер світової економіки, у тому числі морського транспорту. Окрім підвищення ролі цифрових технологій та мінімізації участі людини на морському транспорті актуалізується проблема захисту інформації (кібербезпеки, управління кіберризиками) у портах та на торговельних суднах з метою запобігання випадків несанкціонованого доступу до систем зв’язку та автоматизованого управління морським судном. Несанкціонований доступ до систем управління торговельними суднами є загрозою безпеці мореплавства та експлуатації судна, а також визнається страховим ризиком з боку морських страхувальників взаємної відповідальності. Хоча на сьогоднішній день відсутній універсальний міжнародний договір, який врегулював би питання управління кіберризиками у морській індустрії, помітну роль відіграють міжнародні організації, зокрема ІМО, які розробляють міжнародні стандарти управління кібербезпекою на морському транспорті. Вказані стандарти можуть розглядатися як основа для запровадження уніфікованих загальнообов’язкових норм, які регулюватимуть безпеку автоматизованих систем управління морським судном.ukзахист інформаціїінформаційні технологіїморський транспорткібербезпекауправління кіберризикамизахист морського транспорту від кіберризиківкібератакаморський кіберризикелементи морської безпекинесанкціонований доступ до систем управління торговельними суднамиміжнародні стандарти управління кібербезпекою на морському транспортіМіжнародно-правові аспекти захисту інформації на морському транспортіArticle