Іванова, Ніна2011-06-022011-06-022006ДОКСА : Збiрник наукових праць з фiлософiї та фiлологiїhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/1380ДОКСА : Збiрник наукових праць з фiлософiї та фiлологiї / Коллект. автор ; редкол.: Верников, М. М. ; редкол.: [та iн.],кол.авт. Одеська гуманiтарна традицiя ; укр. - Одеса : ОНУ iм. I.I. Мечникова, 2006.У художній літературі останніх десятиліть ХХ століття, зокрема вісімдесятих років, особливу увагу привертає поезія. «Усвідомлення традиції, прагнення відчути її, розшифрувати, як відчуває у собі людина свій родовід» [5, с. 137] є, за М. Ільницьким, однією з рис поезії вісімдесятників. Але такі актуальні для неї мотиви, скажімо, як мотив родової пам’яті, пам’яті природи в людині, усвідомлення своєї включеності в біокосмічні ритми, відчуття втрати людиною гармонії з природою [5], можна вважати актуальними і для тогочасної модерної прози. Домінантною рисою проектування ідей поетів-вісімдесятників на прозову творчість є суб’єкт мовлення, індивідуум, герой, обдарований «подосі не звіданими глибинами пам’яті, доступаючись до архаїки ритуалу» [2, с. 27]. Пізнати досвід історичної традиції, попередньої культури, національного мислення в позачасових вимірах дає можливість обряд ініціації.ukСИМВОЛІКА У РОМАНІШЕВЧУК, ВАЛЕРИЙ«ДІМ НА ГОРІ»ІНІЦІАЦІЙНА СИМВОЛІКА У РОМАНІ ВАЛЕРІЯ ШЕВЧУКА «ДІМ НА ГОРІ»Article