Саєнко, Валентина ПавлівнаСаенко, Валентина ПавловнаSaienko, Valentyna P.2017-01-232017-01-232000Записки з українського мовознавства = Opera in linguistica ukrainianahttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/9251Поетика М.Драй-Хмари - явище цілісне. Ця теза була б черговим трюїзмом, якби за цим не стояв отой айсберг, що приховує свою сутність під водою, а не височить на поверхні. Художня тканина його поезії зіткана з різних матеріалів, які пластично і непоривно з'єднані, складаючи спільність різних якостей, злучених не за принципом доданків, а взаєморозвитку, геометричної прогресії, де цілість набагато більша за суму окремих елементів. Так, звук органічно переплавляється в колір, що обростає тактильними (дотиковими) враженнями, а ті, помножені на запахові і больові відчуття, створюють стереоскопічну картину мікро- і макрокосмосу Душі, яка і є поезією М.Драй-Хмари. Та щоб дійти до цього синтезу, треба розкласти на окремі деталі, складники, матеріали, елементи, з яких зроблено поетичну будівлю, власне, "пережити аналіз", щоб зрозуміти, що синестезійність як передумова й естетичний принцип поетики митця, вияв художнього плюралізму характеризують не лише поезію неокласиків, але творче розмаїття української літератури 20-х рр. І тут допоможе спеціальне вивчення звукописної манери М.Драй-Хмари, що є гранню його художньої системи, в якій Слово формується з фонем, звуків, та дослідження візуальної образності, що так само матеріалізується в Слові, але вже в інших вимірах і за іншими принципами.ukколірсемантика і символіка кольоруДрай-Хмара М.барваСемантика й символіка кольору в збірці "Вибране" Михайла Драй-ХмариArticle