Вакарчук, Катерина ВасилівнаVakarchuk, Kateryna V.2023-02-202023-02-202022Регіональні студіїhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/34516У статті розглянуто політику США щодо Куби на сучасному етапі, починаючи з приходу до влади Б.Обами та відкриття американського посольства на Кубі. Проаналізовано основні підходи та зовнішньополітичні доктрини США щодо відновлення політичного діалогу та зняття санкцій з Куби. Виявлено основні особливості у відмінностях між політикою США щодо Куби між адміністраціями Д.Трампа та Дж.Байдена. Доведено що трансформаційні процеси, зміни до конституції, введення посади президента, економічні та соціальні реформи, виявились недостатніми для повноцінного зняття ембарго з Куби. Підкреслено, що всі вжиті кроки в налагодженні відносин між Кубою і США не були закликом до припинення ембарго, а навпаки було призначене як «стимул» до змін на Кубі. Просування ідеї рівноправного партнерства Б.Обами було замінено на більш жорстку Д. Трампом. Було призупинено всі надбання попереднього уряду, всі зусилля виявились марними, особливо після ведення нових санкцій, включаючи обмеження операцій з компаніями, які контролюються кубинськими військовими. Нові економічні санкції, які припали в самий розпал пандемії спровокували глибоку економічну кризу на Кубі. Наступний президент США, Джо Байден, дав зрозуміти, що він повернеться до політики Обами, однак акцентуючи увагу, що процес нормалізації відносин між Кубою і США настане не скоро. Доведено у роботі, що нормалізація відносин між США і Кубою можлива тільки після докладання зусиль сторін в однаковій рівній мірі, тоді зможе сприяти процесу відновлення співпраці, як рівноправних партнерів. Для цього сторонам треба виробити комплексний план, який буде містити основні узгоджені вимоги сторін, методи вирішення проблем і певні терміни для виконання всіх вимог. Безумовно не варто очікувати, що процес нормалізації відносин станеться найближчим часом. Як мінімум цьому процесу перешкоджатимуть нестійкі позиції американо-кубинського лобі, яке дуже впливає на внутрішню політику США. Але слід зауважити, що останнім часом з’являється все більше прихильників відновлення відносин з Кубою, які спровоковані розчаруванням в ембарго.The article considers the US policy towards Cuba at the current stage, starting with the coming to power of B. Obama and the opening of the American embassy in Cuba. The main approaches and foreign policy doctrines of the USA are analyzing regarding the restoration of political dialogue and the lifting of sanctions against Cuba. The main features of the differences between the US policy towards Cuba between the administrations of D. Trump and J. Biden have been revealed. It has been proven that the transformational processes, changes to the constitution, the introduction of the post of president, economic and social reforms, proved to be insufficient for the complete lifting of the embargo from Cuba. It is emphasized that all the steps taken to improve relations between Cuba and the USA were not a call to end the embargo, but on the contrary were intended as a "stimulus" for changes in Cuba. The promotion of the idea of an equal partnership by B. Obama was replaced by D. Trump. All assets from the previous government were frozen, an effort that proved futile, especially after new sanctions were imposed, including restrictions on operations with companies controlled by the Cuban military. The new economic sanctions, which came at the height of the pandemic, provoked a deep economic crisis in Cuba. The next US president, Joe Biden, has made it clear that he will return to Obama’s policy, however, stressing that the process of normalizing relations between Cuba and the US will not come soon. It is proven in the work that the normalization of relations between the USA and Cuba is possible only after the efforts of the parties are equal, then it will be able to contribute to the process of restoring cooperation as equal partners. For this, the parties need to develop a comprehensive plan, which will contain the main agreed requirements of the parties, methods of solving problems and certain deadlines for the fulfillment of all requirements. It is certainly not worth expecting that the process of normalization of relations will happen in the near future. At the very least, this process will be hindered by the unstable positions of the American-Cuban lobby, which greatly influences the domestic policy of the United States. But it should be noted that recently there are more supporters of restoring relations with Cuba, who are provoked by disappointment in the embargo.ukсанкціїембаргозовнішня політикакубинська відлигаамерикано-кубинські відносиниsanctionsembargoforeign policyCuban thawUS-Cuban relationsПолітика США щодо Куби у 2015-2022 рокахUs policy on Cuba in the period between 2015 and 2022Articlehttps://doi.org/10.32782/2663-6170/2022.30.22