Шуйський, Юрій ДмитровичШуйский, Юрий ДмитриевичShuiskyi, Yurii D.2020-11-232020-11-232009Фальцфейнівські читання : зб. наук. праць, ( Херсон, 21-23 травн. 2009 р.).– Херсон: ПП Вишемирський, 2009.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/29581В 1945 р. Україна здійснила транзитне судноплавство крізь свою частину дельти Дунаю по гирлу Бистре, яке в 40-50-ті роки XX століття залишалося судноплавним. Але згодом, після відкриття судового шляху в гирлі Прорва в 1957 р., Бистре було законсервоване за-для потреб Військово-Морського флоту СРСР. До кінця 80-х років річище Прорви природним шляхом замулилося, і тому постала задача визначити наступний природний водний шлях. Справа довго вирішувалася, а за цей час, в 1998 р., на всій український частині дельти був створений Дунайський Біосферний заповідник, причому, без належного природного обгрунтування і без затвердженого зонування заповідника. Румунія погодилася пропускати український флот своїми гирлами, але за досить велику оплату. Всі можливості мати власний водний шлях крізь свою частину дельти для України були перекриті кордонами зони найсуворішої охорони дикої природи. Тому Українське Придунав'я зазнало гуманітарної катастрофи [8]. Тоді зміною природоохоронного законодавства України гирло Бистре було виключене із числа заповідних за причиною, що по ньому тече брудна вода з половини Європи, і цей бруд несумісний із статусом заповідника. Тому в серпні 2004 р судноплавство по Бистрому було відновлене.ukдельтаДунайводавитратинаносирельєфсудноплавствоdeltaDanubewaterchargesalluviumsreliefnavigationПро антропогенні та природні перетворення в дельті ДунаюThe article is about anthropogenic and natural transformations in delta of DanubeArticle