Коваль, Ганна ШаміліївнаKoval, Hanna Sh.2025-05-282025-05-282024Коваль Г. Ш. Трансформація психологічних характеристик чоловічої маскулінності в кіберпросторі / Г. Ш. Коваль // Габітус. – 2024. – Вип. 58. – С. 150–154.2663-5208https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/41559Автор подав результати дослідження процесу трансформації чоловічої маскулінності в соціальних мережах і її вплив на психологічний досвід чоловіків у сучасному цифровому світі. Ураховуючи поширення соціальних медіа та їх вагому роль у формуванні ідентичності, зазначено важливість розуміння того, як окреслений контекст впливає на трактування й демонстрацію маскулінності. Зазначено наявність позитивної динаміки зростання популярності соціальних мереж і їх впливу на статеві ролі, стереотипні уявлення. Вивчено ідеали маскулінності, які відтворюються через віртуальні платформи, зокрема акцент на зовнішності, фізичній привабливості і статусному показникові. Зазначаються позитивні й негативні наслідки трансформації чоловічої маскулінності в соціальних мережах: висвітлюються можливості для конструювання нових ідентичностей, підтримки й обміну ідеями в межах віртуальних спільнот; звертається увага на психологічний тиск, порівняння з ідеалами, почуття невпевненості й низької самооцінки як деструктивні наслідки впливу. Автор аналізує роль гендерних стереотипів у трансформації чоловічої маскулінності. З’ясовано, що соціальні мережі можуть посилювати традиційні уявлення про маскулінність. З використанням методу контент-аналізу встановлено, як маскулінність презентована на аватарах користувачів соціальних мереж. Указано на необхідність освіти, усвідомлення статевих стереотипів і розбудови гендерної чутливості у віртуальному середовищі. Також відзначено важливість досліджень, спрямованих на вивчення впливу соціальних мереж на психологічний стан чоловіків і суспільства загалом. Наукова стаття містить результати актуального дослідження трансформації чоловічої маскулінності в соціальних мережах, має велике значення для дослідження статевих ролей і психологічного благополуччя в сучасному цифровому світі.The author presents the results of a study on the transformation process of male masculinity in social networks and its impact on the psychological experience of men in the modern digital world. Considering the prevalence of social media and their significant role in identity formation, the importance of understanding how this context influences the interpretation and demonstration of masculinity is emphasized. The author notes the presence of a positive trend in the increasing popularity of social networks and their influence on gender roles, stereotypical perceptions. The ideals of masculinity that are reproduced through virtual platforms, particularly focusing on appearance, physical attractiveness, and status indicators are studied. Positive and negative consequences of the transformation of male masculinity in social networks are mentioned: opportunities for constructing new identities, support, and exchange of ideas within virtual communities are highlighted; attention is drawn to psychological pressure, comparison with ideals, feelings of insecurity, and low self-esteem as destructive consequences of influence. The author analyses the role of gender stereotypes in the transformation of male masculinity. It was found that social networks can reinforce traditional perceptions of masculinity. Using content analysis, it was determined how masculinity is presented on the avatars of social network users. The author of the article points out the need for education, awareness of gender stereotypes, and the development of gender sensitivity in the virtual environment. The importance of studies aimed at exploring the impact of social networks on the psychological state of men and society as a whole is also noted. Overall, the presented scientific article contains the results of a topical study of the transformation of male masculinity in social networks, and is of great significance for the study of gender roles and psychological well-being in the modern digital world.ukгендерна соціалізаціямаскулінністьцифрова комунікаціясоціальні мережігендерна ідентичністьвіртуальна реальністьстереотипgender socializationdigital communicationsocial networksgender identityvirtual realitystereotypeТрансформація психологічних характеристик чоловічої маскулінності в кіберпросторіTransformation of psychological characteristics of male masculinity in cyberspaceArticlehttps://doi.org/10.32782/2663-5208.2024.58.24159.922.7:004.7382663-5216