Зірчак, Ганна ПетрівнаЗірчак, Ольга ПетрівнаZirchak, Hanna P.Zirchak, Olha P.2025-09-182025-09-182025Зірчак Г. П. Особливості формування академічної прокрастинації студентів в умовах дистанційного навчання / Г. П. Зірчак, О. П. Зірчак // Психологія та соціальна робота. – 2025. – Вип. 1(61). – С. 109–116.2707-0409https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/42454У статті проаналізовано особливості формування академічної прокрастинації серед студентів в умовах дистанційного навчання. Розглянуто психологічні чинники, що сприяють зволіканню з виконанням навчальних завдань, зокрема знижену мотивацію, недостатній самоконтроль, порушення тайм-менеджменту та підвищену тривожність. Зосереджено увагу на ролі середовища дистанційного навчання як каталізатора прокрастинаційної поведінки, адже саме ізоляція, відсутність безпосереднього контролю та розмитість меж між навчальною та особистою діяльністю часто спричиняють зниження навчальної активності. Представлено результати емпіричного дослідження, що підтверджують збільшення рівня прокрастинації серед студентів під час онлайн-навчання, а також виявлено відмінності у проявах прокрастинації залежно від індивідуально-психологічних особливостей. У статті обґрунтовано необхідність цілеспрямованого розвитку навичок саморегуляції, а також надано рекомендації щодо організації ефективного дистанційного навчального процесу з урахуванням впливу факторів, що сприяють прокрастинації.The article analyzes the peculiarities of academic procrastination development among students in the context of distance learning. It explores psychological factors that contribute to delays in completing academic tasks, including low motivation, poor self-control, time management difficulties, and heightened anxiety. The author emphasizes the role of the distance learning environment as a catalyst for procrastinative behavior, highlighting how isolation, lack of direct supervision, and the blurred boundaries between academic and personal life can lead to reduced student engagement. Empirical research results are presented, confirming an increased level of procrastination among students during online education and revealing differences in procrastination patterns based on individual psychological traits. The article substantiates the need for targeted development of self-regulation skills, and also provides recommendations for organizing an effective distance learning process, taking into account the influence of factors that contribute to procrastination.ukакадемічна прокрастинаціядистанційне навчаннясаморегуляціямотиваціястудентська успішністьтайм-менеджментacademic procrastinationdistance learningself-regulationmotivationstudent performancetime managementОсобливості формування академічної прокрастинації студентів в умовах дистанційного навчанняFeatures of the formation of students’ academic procrastination in distance learningArticlehttps://doi.org/10.32782/2707-0409.2025.1.10159.98https://orcid.org/0000-0002-7809-8154https://orcid.org/0009-0005-7978-36382707-0417