Нерян, Софія ОлександрівнаNeryan, Sofiya O.Нерян, София Александровна2021-03-152021-03-152020Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/30474Статтю присвячено аналізу дискурсу соціальних мереж у лінгвопрагматичному аспекті: виокремлено типи комунікативних стратегій, що мають риторичний характер і використовуються з метою переконання, аргументації в дописах учасників мережевого спілкування. Доведено, що риторичність є визначальною рисою мережевого дискурсу в аргументативному аспекті. Запропоновано поділяти риторичні стратегії аргументації на стратегії інтелектуалізації і самопрезентації, що є амбівалентними, тому використовуються в кооперативній і конфліктній взаємодії. Стратегія інтелектуалізації передбачає демонстрацію інтелекту мовця – рівня освіти, обізнаності, начитаності і використання відповідних аргументів у дискусії. Основною тактикою її реалізації є покликання на авторитети, що належить до непереконливих аргументів у дискусії. Стратегія самопрезентації актуалізує чинник мовця як особи, чиї твердження сприймаються без додаткової аргументації саме через повагу до особистості, та орієнтована на позитивне оцінювання особистості і діяльності мовця.The article is devoted to the analysis of the discourse of social networks in the linguopragmatic aspect: the types of communicative strategies that are rhetorical in nature and used to persuade, argue in the posts of participants in network communication. It is proved that rhetoric is a defining feature of network discourse in the argumentative aspect. It is proposed to divide rhetorical strategies of argumentation into strategies of intellectualization and self-presentation, which are ambivalent, so they are used in cooperative and conflict interaction. The strategy of intellectualization involves demonstrating the intelligence of the speaker – the level of education, awareness, literacy and the use of relevant arguments in the discussion. The main tactic of its implementation is a call to authority, which is one of the unconvincing arguments in the discussion. The strategy of self-presentation actualizes the factor of the speaker as a person whose statements are perceived without additional argumentation precisely because of respect for the individual, and is focused on a positive assessment of the personality and activities of the speaker.ukкомунікативна стратегіякомунікативна тактикасоціальна мережамережевий дискурсаргументаціяриторичністьcommunicative strategycommunicative tacticssocial networknetwork discourseargumentationrhetoricРиторичні стратегії аргументації у спілкуванні в соціальних мережахRhetorical strategies of argumentation in communication in social networksArticle