Щербак, О. В.Щербак, Е.В.Shcherbak, О. V.2016-09-302016-09-302015Записки з українського мовознавства = Opera in linguistica ukrainianahttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/8766У статті розглянуто рекламний дискурс із позицій лінгвосеміотики та зроблено спробу встановити динаміку функціонування семіотичних кодів в українській комерційній телерекламі за їхніми кількісними показниками.В статье рассмотрен рекламный дискурс с позиций лингвосемиотики и сделана попытка определить динамику функционирования семиотических кодов в украинской коммерческой телерекламе с учетом их количественных показателей.The article deals with the identification of semiotic codes in Ukrainian commercial television advertising. The article presents the different definitions of this term. However, the author believes that the code is a set of characters that together. This we see in commercials. But the basis for the our lingvosemiotic analysis was the classification by the Russian scientist V. Stepanov, in which seven types of codes is presented. According to the quantitative analysis, we found that the most productive types have communication, rhetoric, visual, music, text codes. Less frequency of use have cultural and ideological codes.ukрекламарекламний дискурссеміотичний кодрекламный дискурссемиотический кодadvertisementadvertising discoursesemiotic codeДинаміка функціонування семіотичних кодів в українській комерційній телерекламіДинамика функционирования семиотических кодов в украинской коммерческой телерекламеOperation dynamics of semiotic codes in ukrainian commercial TV advertisingArticle