Ломачинська, Ірина АнатоліївнаLomachynska, Iryna A.2025-04-162025-04-162025Ломачинська І. Розвиток глобального ринку штучного інтелекту та його вплив на вищу освіту / І. Ломачинська // Інтеграція штучного інтелекту в освіту – виклики та можливості : зб. тез наук.-метод. доп. Всеукр. наук.-пед. підвищ. кваліфікації (Київ, 10 груд. 2024 р. – 20 січ. 2025 р.). – Київ – Львів – Торунь : Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України, Liha-Pres, 2025. – Ч. 1. – С. 502–505.https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/41038Не зважаючи на те, що термін «штучний інтелект» (АІ) фактично був введений у 1956 році Д. Маккарті, у контексті створення машини, здатної міркувати та імітувати людський інтелект, сучасна ера його стрімкого проникнення в усі сфери життєдіяльності починається з появи у 2018 році Chat GPT. Якщо світовий ринок АІ у 2020 році становив 93,27 млрд дол. США, то у 2024 році – 184,05 млрд дол. США. За прогнозами у 2030 році ринок АІ досягне 826,76 млрд дол. США, а у 2032 році перевершить 1 трлн дол. США. McKinsey визначила 2024 рік роком, коли організації стали отримувати цінність, вигоду від використання та масштабування технологій АІ, у т. ч. завдяки зниженню витрат і зростанню дохідності бізнес-процесів. Усе більше організацій (3/4) визнає, що АІ приведе до кардинальних або руйнівних змін у галузі у найближчі роки. При цьому все виваженіше вони стали розуміти ризики, пов’язані з АІ, і найкращі нові практики щодо їх зниження.ukштучний інтелектartificial intelligence (AI)технології АІсфери застосування АІризики використання штучного інтелектуцифрова трансформаціявища освітаінтелектуалізація освітнього та наукового процесівштучний інтелект в освітній системіРозвиток глобального ринку штучного інтелекту та його вплив на вищу освітуArticlehttps://doi.org/10.36059/978-966-397-477-4-128