Vasyliev, Sergiy G.Diukov, Valerii P.Rybakov, Ihor V.Васильев, Сергей ГригорьевичВасильєв, Сергій ГригоровичДюков, Валерий ПавловичДюков, Валерій ПавловичРибаков, Ігор В´ячеславовичРыбаков, Игорь Вячеславович2016-03-152016-03-152015Матеріали 70-ї наукової конференції професорсько-викладацького складу економіко-правового факультету ОНУ імені І. І. Мечникова, присвяченої 150-й річниці Одеського національного університету імені І. І. Мечникова (25-27 листоп. 2015 р., м. Одеса)https://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/8214Матеріали 70-ї наукової конференції професорсько-викладацького складу економіко-правового факультету ОНУ імені І. І. Мечникова, присвяченої 150-й річниці Одеського національного університету імені І. І. Мечникова (25-27 листоп. 2015 р., м. Одеса) / МОН України ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова ; екон.-прав. ф-т ; відп. ред. О. О. Нігреєва. — Одеса : Астропринт, 2015. - 284 с.The vast majority of supermarkets in Ukraine use a model developed in the 70-ies, which can be called «a shop of the long way». «The meaning of it is that in order to carry out the whole complex of shopping the buyer needs to pass the maximum path and spend the maximum time on this way, thus encountering a full range of the shop’s assortment and a large number of new products and special promotions which should encourage his/her spontaneous purchases.enInformation support of the modern supermarketArticle