Коваль, Ігор МиколайовичПодшивалкіна, Валентина ІванівнаМосійчук, Тамара ЄвгенівнаКоваль, Игорь НиколаевичПодшивалкина, Валентина ИвановнаМосийчук, Тамара ЕвгеньевнаKoval, Ihor M.Podshyvalkina, Valentyna I.Mosiichuk, Tamara Ye.2015-06-052015-06-052013Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Heraldhttps://dspace.onu.edu.ua/handle/123456789/6756Вiсник Одеського нацiонального унiверситету = Вестник Одесского национального университета/ ОНУ імені І. І. Мечникова. - Одеса: Астропринт, 2013.У статті розглянуті проблеми вищої освіти в класичних університетах, що пов’язані з ризиками і небезпеками сучасного інформаційного суспільства і зі зміною наукових парадигм. Показано роль не тільки внутрішніх, але і зовнішніх контекстів у реформуванні вищої освіти в Україні. Намічені шляхи міждисциплінарного дослідження проблем соціогуманітарної і між¬народної безпекиВ статье рассмотрены проблемы высшего образования в классических университетах, связанные с рисками и опасностями современного информационного общества и сменой научных парадигм. Показана роль не только внутренних, но и внешних контекстов в реформировании высшего образования в Украине. Намечены пути междисциплинарного исследования проблем социогуманитарной и международной безопасности.In this article the problems of higher education in classical universities, which are determined by the risks and dangers of the modern information society and by the change of research paradigms, are analyzed. The role of internal and external contexts of modern higher education reform are shown. The ways of interdisciplinary research of socio-humanitarian and international security problems are designated.ukвища освітапостіндустріальне суспільствонаукова парадигмасоціогуманітарні ризикинебезпекивысшее образованиепостиндустриальное обществонаучная парадигмасоциогуманитарные рискиопасностиhigher educationpost-industrial societythe scientific paradigmsocio-humanitarian risksdangersКонтекстність вищої освіти як чинник гуманітарної та міжнародної безпеки: до постановки проблемиКонтекстность высшего образования как фактор гуманитарной и международной безопасности: к постановке проблемыThe contextuality of higer education as a factor of humanitarian and international security: formulization of the problemArticle