07. Факультет журналістики, реклами та видавничої справи
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд 07. Факультет журналістики, реклами та видавничої справи за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 155
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Associative identification of proper names: a cognitive approach(2021) Aleksieieva, Nataliia M.; Алексєєва, Наталія Михайлівна; Алексеева, Наталья МихайловнаA mental lexicon is a storage that holds the data about everything we know until it is required to be used. Onyms are stored in the mental lexicon in the form of concepts as individual units of knowledge which reflect the personal experience of the human being. The research aims to explore the standard ways of associative comprehension of proper names to better understand the essence and meanings they exhibit. The view substantiates that the transition from traditional to cognitive onomastic research will help to settle disputes among onomasticians and language philosophers as to the controversial subject of the semantic and referential status of proper names. In this research, the author conducts a free-associative experiment with 250 English native speakers. The result of the study was the conclusion that the ways of associative identification of onyms depend not only on our presuppositional knowledge, direct or indirect experience in connection to a certain proper name but also on a set of proprial and linguistic features peculiar to each name. The specificity of each proper name in this sense will determine the primary mechanism of its associative identification.Документ Exordium у києворуській агіографії XI–XIII ст.: різновиди авторських інтенцій до читача(2020) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Досліджено різновиди авторського вступу у перекладній та оригінальній києворуській агіографії XI‒XIII ст. З-поміж інших проаналізовано структурне функціонування тематичного ключа у двох формах, традиційної для середньовічної книжності ars-poetica у двох формах, заохочувального авторського звернення до читача. Відповідно до кожного різновиду вступу прокоментовано особливості авторської інтенції. Також в усіх випадках показане конкретне співвідношення основних стратегій літературного агіографічного викладу – розмірковування та оповіді.Документ Mineya in the corps of Kyivan Rus’ hymnographic collection 10th - 13th centuries(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2017) Dzhydzhora, Yevhen V.; Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений ВладимировичIn the article there is researched the place of mineya as a type of hymnographic book among other liturgical reports in the literature of Kyivan Rus’ of the 11th – 13th centuries. Kyivan Rus’ hymnography is part of the Eastern Christian clerical literature. The structure of the Kyivan-rusian mines reflects the literary traditions of Syriac, Greek and Bulgarian anthemology. Mineya is represented by the largest number of lists in the literature of Kyivan Rus’ of 11th – 13th centuries among other liturgical books.Документ The Systematization and Preservation of Cultural Heritage of National Minorities in the Context of the Postmodern Philosophy(2021) Skakalska, Iryna; Panfilova, Оleksandra; Sydun, Iryna V.; Oriekhova, Svіtlana; Zuziak, Tetiana; Tatarko, Iryna; Сидун, Ірина Володимирівна; Сидун, Ирина ВладимировнаThe article studies the Jewish cemetery which provides a significant amount of historical information about various aspects of the life of the Jewish community which have long been out of focus. The objective of the research lies in proving the relevance of marginal culturally significant objects in the context of postmodern philosophy, as well as explaining and analyzing the compositional ways and peculiarities of plastic images of the facades of the gravestones in Kremenets, one of the Volyn areas of the Jewish culture in the 18th century – the early 19th century. The article focuses on the most common method of studying the monuments of Jewish gravestone epigraphy. The methodology of the research is based on the regionalist approaches to the problem and the application of culturological, retrospective comparativehistorical methods and the use of critical analysis. For the first time, the artistic and style peculiarities of the memorial plastic arts of Jewish cemetery in Kremenets are analysed and the historical factors that influenced them are explicated. It was proved that the historical and cultural value of the Jewish necropolis in Kremenets lies in its originality. The cemetery is one of the oldest in Europe and contains unique information on the history, customs and culture of the Jewish people. It can become a promising object of visit for postmodern consumers, interested in unpopular and marginal tourist artefacts.Документ Автор-традиціоналіст у середньовічному творі: форми взаємодії з читачем(2020) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Вивчено особливі умови здійснення творчого процесу в середньовічній літературі. Такими умовами визнано авторський поетичний традиціоналізм, який розкривається на трьох рівнях: дотримання жанрового канону, слідування загальноприйнятим зразкам; застосування мовно-літературного етикету. Означені умови дозволяють автору-традиціоналісту налагодити естетичний зв’язок із потенційним читачем. Прокоментовано три форми такого зв’язку: налаштування читача на відповідне сприйняття за допомогою цитат; прохання помолитися або й виправити написане; звернення із певним закликом.Документ Американский характер и культура питания глазами советских публицистов (на материале путевых очерков Ильи Ильфа и Евгения Петрова «Одноэтажная Америка»)(2013) Валькова, Екатерина Геннадьевна; Валькова, Катерина Геннадіївна; Valkova, Kateryna H.В статье рассматривается культура Соединенных Штатов Америки и быт американцев. Особое внимание уделяется культуре питания Америки как отражению культуры страны и американского характера. Параллельно рассматриваются следующие категории: культура, межкультурная коммуникация, диалог, диалог культур, время. Объектом исследования выбраны путевые очерки Ильи Ильфа и Евгения Петрова «Одноэтажная Америка».Документ Аналітична журналістика, соціальні комунікації та конфліктний дискурс: сили притягування і відштовхування(2020) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.Уже понад 30-літній розвиток інформаційного суспільства з його відкритим інформаційним простором, демократичним устроєм, свободою слова, правами людини, всесвітньою глобалізацією, тотальною мережевістю та багатьма іншими надбаннями все ж демонструє неподоланість конфліктності на різних рівнях сучасного соціокультурного життя. Тож конфліктний дискурс залишається актуальним в умовах інформаційного суспільства.Документ Антропология неопатристического синтеза(2013) Голубицкая, Анна Витальевна; Golubytska, Ganna V.The author presents the original view on an anthropological conception of The Neo Patristic Synthesis. The article analyzes current debates around this anthropology. Generally, an analysis of sources serves of this conception to clarify what an anthropology of The Neo Patristic Synthesis is and what it is not.Документ Безробіття та COVID-19: зайнятість населення у фокусі ЗМІ(2021) Брошкова, Світлана Леонідівна; Broshkova, Svitlana L.За даними Державної служби статистики рівень безробіття в Україні в другому кварталі 2021 року зріс на 1,3% відносно кінця 2020 року. Загалом безробітними є 1,7 мільйона українців. Кількість зайнятого населення у віці 15-70 років у другому кварталі 2020 року становила 15,6 мільйона осіб. На зростання безробіття активно вплинула ситуація із пандемією COVID-19 у світі. З початку дії карантину, станом на 25 січня 2021 року, статус безробітного мають 485,3 тис. українців. У порівнянні з 2020 роком - 444,4 тис. українців, що є більшим на 40,9 тис. На сьогодні допомогу з безробіття отримують на 136,7% більше українців.Документ Висвітлення теми прав внутрішньо переміщених осіб в українських медіа(2019) Скалацька, Олена Віталіївна; Скалацкая, Елена Витальевна; Skalatska, Olena V.питання прав людини завжди були об’єктом дослідження філософії. Формування теоретичних доробок реалізації прав індивіда відбувається на підґрунті урахування особливостей природи людини та царини правових джерел. в добу постмодерну права суб’єкта даються окремо від інтересів соціуму, «проголошуючи права людини найвищою цінністю» саме інтегрування викликів сучасного суспільства та зміни у можливостях реалізації власних прав створюють новий простір для філософського аналізу.Документ Внутрішньо переміщені особи: репрезентація в українських ЗМІ(2021) Червінчук, Аліна Олегівна; Chervinchuk, Alina O.Із початком воєнного загострення на Сході України ЗМІ зосереджували фокус своєї уваги на особливостях перебігу подій, використовуючи потенціал новиннєвої журналістики та вдаючись здебільшого до демонстрації «загального плану» (кількість обстрілів, постраждалих, померлих, руйнувань тощо), що все ж не забезпечувало формування повноцінного уявлення про сутність подій. Таким чином аудиторії пропонувалося фрагментарне, дискретне, хаотичне, уявлення про перебіг воєнних дій.Документ Встановлення міждисциплінарних зв’язків фахових дисциплін як складова міждисциплінарної інтеграції (на прикладі підготовки телевізійних репортерів)(2014) Лісневська, Аліна Леонідівна; Коженовська, Т. О.; Lisnevska, Alina L.; Kozhenovska, T. O.У статті розглядаються принципи встановлення міждисциплінарних зв’язків як важливої складової міждисциплінарної інтеграції з метою оптимізації професійної підготовки телевізійних репортерів. Також обґрунтовується доцільність встановлення міждисциплінарних зв’язків за рахунок включення до програм фахових дисциплін інтегрованих тем і блоків та створення глосарію телевізійного репортера.Документ Вступ до спеціальності(Мороз Г. Д. Вступ до спеціальності : метод. вказ. для здобувачів 1 курсу першого (бакалавр.) рівня спец. 061 "Журналістика" / Г. Д. Мороз; ОНУ ім. І. І. Мечникова, Ф-т журналістики, реклами та видавничої справи, Каф. періодичної преси та медіаредагування. – Одеса : Печатный дом, 2019. – 15 с. : табл., 2019) Мороз, Галина Дмитрівна; Moroz, Halyna D.; Мороз, Галина ДмитриевнаМета навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» — формування основних уявлень про фундаментальні положення журналістської діяльності у сучасному медіапросторі, уявлень про форми здійснення масово-інформаційного процесу та творчий характер журналістської діяльності Завдання курсу: – орієнтування студентів у теоретичних проблемах журналістикознавства; – формування в студентів умінь і навичок аналізу наукової літератури з урахуванням нових досягнень журналістикознавства; – формування навичок ефективного впровадження теоретичних знань для практичного аналізу масово-комунікаційної діяльності; – вирішення пошукових та творчих завдань, спрямованих на засвоєння термінологічного апарату дисципліни.Документ «Вы побеждённый народ. Ах, нет, оккупированный» (как кино формирует реальность)(2015) Мацышина, Ирина Витальевна; Мацишина, Ірина Віталіївна; Matsyshyna, Iryna V.Військова ескалація на сході України змушує шукати причину та наслідки між знаком та реальністю. Тому кінематограф став об'єктом дослідження в цій статті, за допомогою чого простежується трансформація образу Донбасу у другій половині ХХ століття. Аналіз історичного контексту в кіно дозволив розпізнати не тільки ідеологічне замовлення, а й приховані маркери дійсності заднього плану. Саме їх знаки відіграють драматичну роль сьогодні.Документ Візуальна маніпуляція «місцем ведучого» у програмах М. Михалкова Бесогон TV(2020) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.З-поміж численних форм маніпуляції суспільною свідомістю окреме місце займають форми візуальної сугестії. Традиційно при створенні популярного ток-шоу, відеоблогу чи телепрограми автори-сценаристи приділяють серйозну увагу оформленню візуального ряду. Враховується не тільки, хто буде в кадрі, але й як виглядатимуть спікери, у що буде вбраний ведучий, який інтер’єр буде навколо його робочого місця, як буде виставлене світло, як падатимуть тіні, з яких ракурсів працюватимуть камери та багато інших дрібних, але не менш важливих, деталей.Документ Війна у фокусі документалістики: специфіка авторського осмислення та репрезентації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Тельпіс, Дмитро Михайлович; Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.У статті досліджено особливості авторської позиції та способи її представлення у документальних текстах про воєнні дії на Сході України, що опубліковані учасниками подій (на прикладі книги «Пехота» М. Бреста) та журналістами (на прикладі місцевих та загальнонаціональних ЗМІ).Документ Гедонізм як життєва стратегія в дискурсі масових комунікацій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Шалагінова, Дар'я Сергіївна; Кутуза, Наталя Валеріївна; Кутуза, Наталья Валерьевна; Kutuza, Natalia V.У статті досліджуються особливості репрезентації гедоністичної життєвої стратегії у масових комунікаціях, зокрема в рекламі. Розглядається поняття гедонізму, його місце в масовій культурі та вплив на формування громадської думки. Визначаються методи впливу реклами на свідомість людей та життєві стратегії, які репрезентуються в сучасній рекламі.Документ Гімнографія [209-219](2013) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Як уже зазначалося, у давньокиївській літературі основний масив перекладних творів становили тексти, передбачені Уставом (Типіконом). Серед них окреме місце посідали богослужбові пісні — урочисто-охвальні або ж скорботно-покаянні співи, які виголошувалися під час церковних служб і мали мелодико-поетичну форму звернення вірян до Бога. Умовно називаючи їх «гімнографічними», вважаємо, що це не так родо-жанрове узагальнення поетичних творів, як визначення їх ролі у житті середньовічного християнина. Адже каяття, сповідання, похвали Богу, Богородиці, святим та молитви до них не лише зачитувалися келійно, а й розспівувалися під час богослужінь. Саме така поліфункціональність текстів, призначених для колективного співу на богослужінні, й постає основою для їх жанрового виокремлення.Документ Гімнографія [c. 417-479](Наукова думка, 2013) Джиджора, Євген Володимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.; Джиджора, Евгений ВладимировичОригінальна давньокиївська гімнографія, як і перші агіографічні, історіографічні та проповідницькі твори, з’явилася невдовзі по християнізації руських земель, у XI ст. Вона не знала тривалої еволюції пісенних жанрів — київські книжники упродовж X—XI ст. послуговувалися моделями візантійських кліриків — жанровими різновидами давньогрецької літургійної поезії, послідовністю співів на «канонному» богослужінні та основними мелодійними формами. Чітке дотримання мелодичних моделей було зумовлене потребою зберегти ритмічність співу, універсальну складову і праукраїнського художнього мовлення.Документ Гімнографія Київської Русі XI-XIII сторіч: Структурне ціле канону мінейного циклу (автореф.)(2018) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України, Київ, 2018. У монографії здійснено комплексне дослідження закономірностей забезпечення зв’язності структурних елементів у літературно-художньому цілому мінейних канонів Київської Русі XI-XIII ст. У середньовічній літературі канон мінейного циклу має структурну організацію багатоярусного конструкта, зв’язність елементів якого простежується на трьох рівнях: 1) парадигмальному (у межах єдиної теми, що об’єднує дев’ять пісень твору й утримується / не утримується за допомогою акровірша); 2) інтегральному (у межах дев’яти окремих локальних тем, що інтегруються в ірмос і тропарі); 3) образному (в межах оспіваного образу, що складається з одного / кількох семіотичних ядер за наявності / відсутності семіотичної периферії). В літературі Київської Русі XI-XIII ст. служба мінейного циклу – це обумовлена волею автора (редактора, компілятора, переписувача тощо) система різножанрових пісенних творів, концептуально підпорядкованих єдиній меті та втілених у конкретному богослужбовому збірнику. В середньовічному гімнографічному творі ключовим принципом відтворення образу є символізація. Символ має складну структуру, що містить три основні властивості. Перша – особливе узгодження семіотичних складових. Друга – семантична поліфонія, тобто багатозначність символу. І третя – різні ступені співпричетності типового образу визначальному архетипу. У гімнографічному творі оспівуваний образ становить найнижчий рівень структурної організації. Проте саме цей найнижчий рівень виступає системоутворюючим компонентом, що забезпечує ідейно- композиційну зв’язність єдиної парадигмальної теми та дев’яти локальних тем у структурному цілому мінейного канону. З огляду на узгодження семіотичних складових, досліджені мінейні пам’яткі Київської Русі XI-XIII ст. розрізняються як такі, де автор здійснює: найпростішу будову образу; ускладнену будову образу; надскладну будову образу. За найпростішої, ускладненої та надскладної будови образу можливі два варіанти співвідношення семіотичного ядра та периферії. У першому випадку в основі образу лежать одне, два, три або більше семіотичних ядра за відсутності семіотичної периферії. У другому випадку – семіотичні ядра за наявності семіотичної периферії.