Магістри ФІФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Магістри ФІФ за Ключові слова "034 культурологія"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ New Age як новий світогляд 21 століття: культурологічний аналіз(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Синявська, Ольга ВікторівнаНа початку 21 століття людство стикається зі значущими та стрімкими змінами у всіх аспектах свого існування. Суспільство переживає вплив нових технологій, глобалізації, зміни клімату, екологічних криз, соціокультурних перетворень, інформаційної перенасиченості та багато інших викликів. У цьому контексті виникає необхідність в пошуку нових форм світогляду, які б відповідали сучасним реаліям та задовольняли духовні та інтелектуальні потреби людей. Життя у кризовій культурі, етап постійних соціокультурних трансформацій призводить до зросту зацікавленості людей у релігійній сфері, яка допомагає знайти орієнтири у новому, недослідженому світі. Старий і звичний для нас устрій життя руйнується, людина розчаровується у владі, у Богові, у самій собі. Традиційний стиль життя і мислення втрачає свій авторитет, людина виявляється оголеною перед жорстоким довкіллям, тому зростає актуальність різноманітних релігійних груп і рухів, які допомагають людині сформувати нову картину світу, дають злободенне пояснення того, що відбувається, як діяти далі. Особливо це актуально, коли звична картина світу деконструйована, а нова ще не сформувалась. На базі цього в культурі набирає популярності й актуальності New Agе зі своїми альтернативними свтоглядними конструкціями, пропонує інше бачення реальності, яке знаходить велику кількість прибічників.Документ Вплив авангардистських течій на формування дизайну(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Ярова, Ольга ВолодимирівнаСучасне суспільство з метою виходу з кризового стану шукає нові шляхи розуміння та зміни свого буття, створює інші умови для універсального розвитку всіх сфер людської діяльності. У зв'язку з цим актуалізується діяльність в області перетворення предметного світу як одна з граней естетичного існування людини. Матеріальна та художня культура, яку створює людина, дозволяє їй набути певний образ, тип мислення, створити соціокультурний ідеал, який відповідає вимогам часу, тобто сформувати особистісний універсум. Людина при цьому виступає і як творець, і як творіння культури. Цей фактор є визначальним у відтворенні, а відповідно у вихованні, формуванні, становленні людини.Документ Колір як знак: універсальність та унікальність сенсів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Ільїна, Вікторія ІгорівнаЯк предмет дослідницького інтересу поняття «колір» бере початок з глибокої давнини. Саме тоді виробляються основні поняття людини про колір, виникають традиції його застосування в різних видах діяльності. З тих пір колір стає своєрідною знаковою системою, яка служить засобом комунікації. В даний час колір розглядається як складне, багатоаспектне явище, вивчення якого становить інтерес для різних природничих та гуманітарних дисциплін.Документ Культурні практики в міжпоколінній комунікації(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Голенковська, Ксенія ВадимівнаАктуальність даного дослідження пов’язана з тим, що в сучасному суспільстві комунікація дедалі більшою мірою є системоутворювальним процесом, у суспільстві повсякчас змінюються соціальні, економічні, політичні відносини, й усе це супроводжується зміною ціннісних орієнтацій та культурних норм. Людство досягло розуміння необхідності вироблення і застосування нових принципів стратегії й тактики міжкультурної взаємодії. Сучасна ситуація вимагає розробки нових стратегій міжкультурних комунікацій, орієнтованих на активізацію не лише національно-культурних потенціалів суспільства, але й ментальних, духовних внутрішньо особистісних ресурсів кожної людини.Документ Кінематографічна культура: умови виникнення та історичні перспективи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Логвинова, Валерія ОлегівнаПерше, з чого необхідно розпочати, це з визначення необхідності даного дослідження, його актуальності у просторі буття людства. Кінематограф є загальнодоступним та найпоширенішим елементом візуальної культури. Через свою популярність кіно, більш привабливо для аудиторія порівняно з іншими витворами мистецтва.Документ Мистецтво плаката та особливості його наративів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Михайлова, Аліса ОлександрівнаБудь -який художній твір - це певне висловлювання, оповідання, адресоване читачеві, слухачеві чи глядачеві, з метою взаємодії за допомогою автокомунікації. Плакат як яскравий представник наративного мистецтва споріднює в собі різнопланові галузі: інформаційну та мистецьку, розповідає історії, комунікує з соціумом, створюючи керовану реакцію в суспільстві.Документ Митець та влада: культурологічний аналіз тоталітарних тенденцій у мистецтві(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Похіла, Олександра ВіталіївнаТема дослідження є надзвичайно актуальною через різноманіття складних взаємозв’язків між творчими індивідами та політичною владою. У тоталітарних режимах мистецтво стає інструментом політичного контролю та пропаганди, де його розвиток і вираження стають обмеженими чи контрольованими. Така ситуація спонукає вивчення впливу політичної системи на творчий процес, самовираження митця та сприйняття мистецтва суспільством.Документ Модерн та особливості його становлення (на прикладі Віденського Сецессіону)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Казакова, Аліна ВіталіївнаГоловною особливістю мистецтва модерну є те, що серед усіх інших видів мистецтв, він залишає, перш за все відбиток і в архітектурі. [1] Як же відбулося впровадження цього чудового стилю в архітектуру європейських країн? У 1880-і роки кілька майстрів починають виробляти абсолютно новий, не схожий ні на що раніше стиль, що протиставив еклектизму з його принципами копіювання і цитування, нові художні прийоми. Вільям Морріс (1834-1869), надихнувшись різноманіттям рослинних орнаментів, створює предмети інтер'єру, а Артур Макмердо (1851-1942) в книжковій графіці застосовує елегантні, хвилясті візерунки. Візитною карткою модерну стає вишивка Германа Обриста.Документ Особливості традиційної дозвіллєвої культури України XVII-XX століття(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Міненкова, Анастасія СергіївнаДля гармонійного соціального існування, кожній людинi потрібно відокремлювати частину від часового ліміту свого життя на дозвіллєві практики. Цікавість в гастрономічної сфері, як в потенційному просторі для дозвілля виникає, головним чином, через близькість до первинних людських потреб.Документ Переосмислення міфологічних сюжетів як форма передачі культурного досвіду(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Годун, Єлизавета АндріївнаУ наш кризовий час, коли весь світ роздирається конфліктами, війнами, природними катаклізмами та пандеміями, звернення до міфології з її багатозначною символікою, стає для більшості людства своєрідним порятунком і джерелом відповідей на нескінченні запитання. Ми живемо у світі де межі між різними культурами з одного боку здаються напівпрозорими, майже відсутніми, а з іншого стають предметом суперечок та спалахування ненависті на ґрунті поділу культурної спадщини та спотворення історії.Документ Репрезентація жіночої сексуальності в сучасній культурі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Скачко, Вікторія ВячеславівнаВ сучасному світі культура визначає багато факторів розвитку країн світу. Тільки країна, що приділяє багато уваги розвитку культурної діяльності може забезпечити відповідний рівень життя своїм громадянам, вона має перспективи подальшого розвитку, успішності. Культура як сукупність зразків норм, цінностей та значень, властивих тим чи іншим соціальним групам, зачіпає різні сфери індивідуального та колективного життя. У зв'язку з чим дослідниками виділяються види та типи культури за різними критеріями, зокрема за сферами життя, у тому числі для сфери сексуальних взаємодій – сексуальна культура.Документ Театральний образ Мельпомени у культурологічному переосмисленні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Антонюк, Юлія ОлександрівнаСучасний перехідний період в українському суспільстві позначається на всіх складових культурної сфери. Особливо яскраво ці процеси проявляються в театрально-мистецьких заходах, підкреслюючи важливість соціальних чинників, що призводять до необхідності перегляду моральних цінностей. Це посилює потребу вивчати мистецтво та його вплив на формування сучасної культури.Документ Універсалізація пластичної символіки бодгісаттви Авалокітешвари в культурах Східної Азії(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Золотарьова, Крістіна СергіївнаБодгісаттва Авалокітешвара є однією із ключових постатей в культурах країн Східної Азії. Китай, Корея, Японія сприйняли бодгісаттву Авалокітешвару як органічну частину свого релігійного світогляду та віддавали йому перші позиції в культових та сакральних обрядах. Авалокітешвара (अवलोकितेश्वर) перекладається з санскриту як «той, що споглядає», або «Владика, що споглядає з висоти» – бодгісаттва, який є уособленням співчуття, милосердя, доброти та допомоги нужденним. У традиції Махаяни має природу, натуру Будди. В традиції Тгеравади знаходить своє відображення в симбіозі народних вірувань, класичної течії буддизму та локальних культур. Окремою темою є перехід образу із чоловічої форми у жіночу, як результат адаптивності та переробки буддизму культурами Східної та Південної Азії. Школа ваджраянського буддизму знайомить нас із безліччю пластичних форм (близько 108) та імен бодгісаттви Авалокітешвари