Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ЕПФ
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ЕПФ за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 201
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Корпоративный менеджмент(2008) Рудінська, Олена Володимирівна; Рудинская, Елена Владимировна; Rudinska, Olena V.; Яромич, С. А.Данное учебное пособие включает две дисциплины: корпоративное инвестирование и корпоративную культуру, которые в международной практике менеджмента изучаются и реализуются комплексно, как части единого целого - корпоративного менеджмента. Разделы пособия содержат теоретический, аналитический, статистический и методический материал по изложенной тематике, достаточный для изучения соответствующих дисциплин. Предназначено для студентов высших учебных заведений специальностей «Менеджмент организаций» и «Менеджмент внешнеэкономической деятельности». Изложенный материал может быть полезен и для широкого круга специалистов, изучающих вопросы корпоративного менеджмента.Документ Корпоративне право у схемах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Смітюх, Андрій Володимирович; Смитюх, Андрей Владимирович; Smitiukh, Andrii V.У посібнику на основі аналізу положень Цивільного та Господарського кодексів, законівУкраїни “Про господарські товариства”, “Про акціонерні товариства”, інших актів корпоративного законодавства України з урахуванням матеріалів судової практики, наукових статей і монографій розкриваються загальні питання корпоративного права; порядок створення і припинення господарських товариств, особливості правового статусу окремих видів господарських товариств; правовий режим їх майна; корпоративні права та обов‟язки їх учасників; правовий статус органів управління товариств; питання щодо здійснення розпорядження та захисту корпоративних прав. Корпоративне право, представлене у вигляді схем, що розкривають усі його інститути, наголошуючи на багатьох проблемних питаннях, широко висвітлюють класифікації корпоративного права, корпоративні процедури, концептуальні відмінності у підходах до регулювання корпоративних відносин, на яких ґрунтуються, відповідно, ЦК України та ГК України. Видання зацікавить насамперед студентів та викладачів юридичних навчальних закладів, а також адвокатів, юрисконсультів, керівників та посадових осіб господарських товариствДокумент Правові аспекти інвестування у будівництво житла(2012) Смітюх, Андрій Володимирович; Смитюх, Андрей Владимирович; Smitiukh, Andrii V.Інвестування у будівництво житлової нерухомості є, напевне, основним – разом з інвестуванням у житло на т.зв. «вторинному ринку» – напрямом інвестування дрібних інвесторів – пересічних українських громадян. Такий стан речей обумовлений декількома обставинами. По-перше – це нерозвинутість ринку цінних паперів, на якому дрібні інвестори могли б здійснювати портфельне інвестування (об’єктивний чинник), разом з негативним досвідом участі значної частини населення у фінансових пірамідах на початку 90-х років ХХ ст., що породжує масову недовіру пересічних громадян до інструментів фінансового інвестування (суб’єктивний чинник). Порівняно з цінними паперами житлова нерухомість виглядає цілком зрозумілим, реальним, надійним об’єктом інвестування. По-друге – недостатня забезпеченість житлом міського населення України (об’єктивний чинник) через низку історичних причин. Радянська влада добре усвідомлювала виклики хвиль урбанізації, що стали слідством як довоєнної індустріалізації, так і післявоєнної відбудови народного господарства, і докладала величезних зусиль для налагодження масового будівництва житла, утім, на момент розпаду СРСР далеко не кожна сім’я мала власне житло. Ситуацію погіршила також остання, пострадянська хвиля урбанізації, пов’язана з масовим виїздом сільської молоді до міст-мільйонників у зв’язку з повною длних безперспективністю життя на селі. Отже, інвестування громадян у будівництво нерухомості часто має суто соціальну мотивацію: багато людей інвестує у житло, що будується, не для вкладення заощаджень чи отримання спекулятивного доходу від перепродажу нерухомості, а щоб особисто використовувати житло за його основним призначенням, тобто щоб жити в ньому.Документ Адвокатура в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Бідюк, Микола Орестович; Bidiuk, Mykola O.; Бидюк, Николай ОрестовичУчбово-методичні рекомендації та робоча програма з дисципліни «Адвокатура в Україні» для студентів денної та заочної форми навчання зі спеціальності «Правознавство».Документ Програма курсу та методичні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни "Організація судових та правоохоронних органів в Україні" та написання й оформлення курсових робіт(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Кармазіна, Катерина Юріївна; Karmazina, Kateryna Yu.; Кармазина, Екатерина ЮрьевнаНавчальна дисципліна «Організація судових та правоохоронних органів в Україні» є в загальну юридичну проблематику діяльності держави із захисту прав людини, охорони правового порядку і державної безпеки, державного впливу на правопорушення і злочинність. Вона передує вивченню інших юридичних дисциплін, таких, як конституційне право, адміністративне право, кримінальний процес, цивільний процес, господарський процес, адміністративний процес, кримінально-виконавче право, адвокатура України, нготаріат України, прокурорський нагляд тощо. Дисципліна вивчає правоохоронну діяльність як один з основних напрямків державної діяльності, її головні риси, ознайомлює з системою правоохоронних органів, їх завданнями, функціями, принципами організації та діяльності, повноваженнями, правовим статусом їх кадрів. Чималоу увагу відведено вивченню функціонування судової гілки влади як в Україні, так і в таких демократичних правових державах, як Федеративна Республіка Німеччина, Франція, Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії, Сполучені Штати Америки. Останніми роками в Україні виконано значну роботу з реорганізації правоохоронних органів, приведення їх діяльності у відповідність із концепцією судово-правової реформи, що триває у країні. Наприкінці липня 2010 року набрав чинності Закон України «Про судоустрій і статус суддів», з прийняттям якого умовно завершився другий етап судової реформи, подекуди докорінно змінено процедуру розгляду окремих категорій справ у судах, статус носіїв судової влади і таким чином втілені в життя основні, найважливіші конституційні вимоги стосовно здійснення правосуддя, попереднього розслідування, прокурорського нагляду тощо. Черговий етап судової реформи засвідчив плідну роботу законодавчої гілки влади щодо забезпечення передумов для удосконалення основ правоохоронної діяльності. Прийняття Верховною Радою України нового Кримінально-процесуального кодексу України, внесення змін до вже існуючих процесуальних кодексів має забезпечити єдність процесуальних форм реалізації функцій та повноважень органів, що здійснюють правоохоронну діяльність. З прийняттям Закону України «Про судоустрій і статус суддів» суттєві зміни відбулися не тільки в організації діяльності органів правосуддя, а й в організації діяльності таких правоохоронних органів, як прокуратура, органи внутрішніх справ, органи юстиції, нотаріат, адвокатура, правоохоронні органи спеціального призначення. Дисципліна «Організація судових та правоохоронних органів» на підставі змін у чинному законодавстві та матеріалів судово-правової реформи розглядає ряд основних категорій, понять та інститутів стосовно певних напрямків правоохоронної дільності на сучасному етапі. Предметом вивчення дисципліни «Організація судових та правоохоронних органів» є вивчення відомостей щодо нормативно-правової бази, основних принципів, організації, завдань, функцій, повноважень та основних напрямків діяльності державних органів, які здійснюють судову та правоохоронну діяльність, а також недержавних організацій, покликаних сприяти реалізації правоохоронної функції держави. Систему дисципліни судові та правоохоронні органи України» складає сукупність тем, які розкривають загальні засади і принципи правоохоронної і правозахисної діяльності, а також спеціалізовано характеризують цілі, завдання і правові основи діяльності державних та недержавних правоохоронних та правозахисних організацій. Окремим важливим напрямком курсу, який, головною мірою, виноситься на самостійне вивчення, є блок питань щодо правового статусу працівників правоохоронних органів, процедур їх підбору і проходження служби. Структура курсу складається із трьох частин: загальної, особливої та спеціальної. Мета і завдання курсу: - ознайомити студентів із загальними закономірностями виникнення і розвитку правоохоронних органів, судів; значення організації функціонування судових та правоохоронних органів у становленні національної правової системи; - сприяти розвитку в студентів самостійності мислення, засвоєнню ними спеціальної юридичної лексики і термінології, формуванню їх правової культури. Досконале вивчення дисципліни дозволить запобігти помилок при застосуванні норм матеріального та процесуального права, успішно вирішувати завдання по зміцненню законності. Комплексна дисципліна «Організація судових та правоохоронних органів в України» вивчається студентами першого курсу економіко-правового факультету Одеського національного університету імені І. І. Мечникова в першому семестрі. Планом навчального процесу для вивчення курсу цієї дисципліни відведено 108 годин учбових занять. З них на лекції відведено – 40 годин, на практичні та семінарські заняття – 14 годин, на самостійну роботу – 54 години. Формою контролю є іспит. Дисципліна вивчається з застосуванням кредитно-модульної системи (КМС) і складається з двох змістових модулів. Перший змістовий модуль складають теми 1 - 8, другий - теми 9 - 17. З найбільш важливих тем курсу проводяться семінарські та практичні заняття. На них можуть використовуватись різні форми та методи контролю знань студентів: доповіді, експрес- опитування, доповнення відповіді, вільна дискусія, співбесіда, обговорення рефератних повідомлень, розв’язання казусів, кросвордів, виконання самостійних і контрольних робіт, індивідуальні завдання та інші. Рівень знань, підготовленості, ерудиції, активності студентів на семінарах оцінюється викладачем самостійно. Завершується вивчення дисципліни «Організація судових та правоохоронних органів в Україні» проведенням іспиту. До іспиту допускаються студенти, що відпрацювали всі пропущені заняття, виправили незадовільні оцінки, отримані на семінарських заняттях, набрали мінімальну кількість балів і успішно здали змістовні модулі. Одним з обов'язкових елементів учбового плану для студентів є підготовка до практичних занять. Для цього студентам необхідно ознайомитися з рекомендованою учбовою, учбово- методичною літературою, джерелами права з кожної теми. Виконання завдань за темами курсу є обов'язковою умовою підготовки до практичних занять. При підготовці до практичних занять необхідно: — ознайомитись з питаннями теми; — прочитати відповідні питання в підручнику або конспекті; — ознайомитись з нормативними матеріалами; — ознайомитись з літературними джерелами, які додаються в плані практичних занять; розв'язати завдання до теми. Для розв'язання завдань необхідно завести окремий зошит, при необхідності записати тези відповідей на питання практичних занять. Розв'язання завдань має бути чітким, повним, обов'язкова присутність посилання на статті нормативних актів з позначкою, коли і ким він був виданий; має бути особисте тлумачення проблеми на підставі чинного законодавства. Студентам необхідно постійно проводити моніторинг нових нормативно-правових актів, що приймаються Верховною Радою, Урядом, Президентом України.Документ Правові основи інвестиційної діяльності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Смітюх, Андрій Володимирович; Смитюх, Андрей Владимирович; Smitiukh, Andrii V.У посібнику розглядаються положення законодавства України, що регулює інвестиційну діяльність, станом на 15 листопада 2012 р. Особливу увагу приділено питанням капітального інвестування у галузі будівництва, зокрема житла, а також корпоративному інвестуванню, іноземному інвестуванню, специфічним інститутам спільного (портфельного) інвестування, юридичному супроводу інвестиційної діяльності, зокрема засадам правового аналізу об’єкта інвестування – Due Diligence. Для студентів та викладачів юридичних та економічних вищих навчальних закладів, юристів-практиків та підприємців, широкого загалу читачів.Документ Фінанси(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Ломачинська, Ірина Анатоліївна; Бичкова, Наталія Володимирівна; Ломачинская, Ирина Анатольевна; Lomachynska, Iryna A.Практимум містить вправи для самостійної підготовки, з закріплення й перевірки знань студентів економічних спеціальностей в обсязі повної структури курсу "Фінанси" відповідно нормативної програми.Документ Страховое право Украины(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2014) Степанова, Татьяна Валерьевна; Степанова, Тетяна Валеріївна; Stepanova, Tetiana V.В учебном пособии рассматриваются в теоретическом и практическом аспекте вопросы становления и развития страхового дела, принципы и формы страхования, а также специфика субъектов страхового рынка. Рассчитано на практикующих юристов, предпринимателей, преподавателей, студентов юридических и экономических ВУЗов, широкий круг читателей.Документ Економіка соціальних служб(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Нікола, Світлана Олегівна; Ніколаєв, Юрій Олегович; Никола, Светлана Олеговна; Nikola, Svitlana O.Економічне мислення є сучасником людського суспільства. Ще у творах древніх філософів (Арістотеля, Ксенофонта, Платона та ін.) представлені варіанти економічного буття. Термін «економія» від грецького «ойкос» (будинок, господарство ) і «номос» (правило, закон) розглядався спочатку як наука про домашнє господарство. У сучасних умовах економіка це як би синонім категорії «ринкове господарство». Економічна функція соціальних служб це діяльність суб'єктів системи соціального захисту населення, спрямована на створення ресурсної бази, комплексу умов, що забезпечують засоби існування і розвитку особистості, сім'ї, спільності і суспільства в цілому. Вона складається з таких елементів, як формування та раціональний розподіл економічних ресурсів; контроль за їх ефективним використанням та ін. У реалізації економічної функції щодо розв’язання проблем гідного існування людини беруть участь три суб'єкти: держава, суспільство і сама людина. У залежності від конкретної ситуації, кожний з них бере на себе більше чи менше навантаження. Практика свідчить, що на сучасному етапі формування ринкових відносин у суспільстві першорядна роль у реалізації економічної функції соціальних служб належить державі. Економіка соціальних служб це економічна діяльність всієї структури соціального захисту населення з виробництва нематеріальних послуг. Сфера виробництва нематеріальних послуг має специфічні особливості, які полягають у тому, що продукт (предмети споживання) цієї сфери виступає не у вигляді товару, а у вигляді певної діяльності (послуги), тобто праця надає послуги не в якості речі, а в якості діяльності. Тут не відбувається характерний для матеріально-речового виробництва перехід з форми діяльності в форму продукту, і процес виробництва послуг майже завжди збігається з процесом їх споживання.Документ Інвестування(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2014) Скороход, Ірина Петрівна; Скороход, Ирина Петровна; Skorokhod, Iryna P.Ціль: полягає у формуванні в студентів теоретичних знань і практичних навичок інвестування грошових коштів у матеріальні активи. Завдання: навчити студентів правилам прийняття інвестиційних рішень у сфері інвестування в реальний сектор. Основні задачі, що розв’язуються при вивченні дисципліни: • ознайомлення студентів з основними теоретичними аспектами інвестування; • відпрацьовування навичок, рішення конкретних практичних задач; • розвиток навичок творчого підходу до проблем оцінки та вибору інвестицій. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати: • сутність концепцій, мету і функції інвестування; • порядок розрахунку й оцінки грошових потоків; • критерії та методи економічної оцінки ефективності інвестицій в умовах визначеності та невизначеності; • область застосування методів оцінки інвестицій. Студенти повинні вміти: • оцінювати ефективність альтернативних інвестиційних проектів; • формувати й оцінювати портфель реальних інвестицій компаній; • формувати й оцінювати портфель фінансових інвестицій компанії; • оптимізувати структуру портфеля фінансових інвестицій компанії; • оцінювати економічну ефективність інвестиційних рішень в умовах невизначеності та підвищених ризиків. Дисципліна “Інвестування” тісно пов’язана, з такими економічними дисциплінами, як “Статистика”, “Економіка підприємства”, “Аналіз господарської діяльності”, “Фінанси підприємства” та ін.Документ Ефективність управлінської праці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Борщ, Вікторія Ігорівна; Борщ, Виктория Игоревна; Borshch, Viktoriya I.В сучасних умовах господарювання конкурентною перевагою промислового підприємства стають його людський капітал та інноваційний потенціал. Це обумовлює необхідність застосування нових підходів до управління підприємствами та перенесення основної уваги на забезпечення ефективності та результативності управлінських систем, що потребує розв’язання науково-практичних завдань щодо оцінювання потенціалу та результатів діяльності управлінського персоналу. Перехід економіки країни на ринкові умови господарювання вимагає нових підходів до освіти спеціалістів в сфері менеджменту та адміністрування, до їх вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, раціонального використання ресурсів та ефективного впровадження результатів науки та техніки у практичну діяльність. Предметом навчальної дисципліни є теоретико-методичні засади та практичні аспекти реалізації процесу оцінювання ефективності управлінської праці організації. Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є управлінська праця як специфічний вид людської діяльності, який пов'язано з виконанням функціонального навантаження з використанням методів, принципів та стратегій управління задля досягнення головної мети організації, що направлено на максимізацію її вартості. Мета дисципліни полягає у формуванні сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі аналітичного менеджменту, розвиток аналітичної компетентності студентів шляхом розкриття сутності ефективності управлінської праці, формування процесу оцінювання та аналізу, а також методик її оцінювання. Відповідно до мети, завданнями курсу є формування: - здатності аналізувати соціально-значимі проблеми та процеси; - здатності аналізувати загальну, економічну та операційну діяльності організації та використовувати результати аналізу для підготовки та прийняття управлінських рішень; - здатності оцінювання ефективності управлінської команди організації. Досконале вивчення дисципліни дозволить засвоїти загальні закономірності, принципи формування та розвитку системи управління діяльністю організації. Міждисциплінарні зв’язки: організаційна поведінка, міжнародний бізнес, керування персоналом, фінансовий менеджмент, розробка управлінського рішення, стратегічний менеджмент, інноваційний менеджмент.Документ Управлінські дослідження(2015) Борщ, Вікторія Ігорівна; Борщ, Виктория Игоревна; Borshch, Viktoriya I.В сучасних умовах господарювання конкурентною перевагою промислового підприємства стають його людський капітал та інноваційний потенціал. Це обумовлює необхідність застосування нових підходів до управління підприємствами та перенесення основної уваги на забезпечення ефективності та результативності управлінських систем, що потребує розв’язання науково-практичних завдань щодо формування аналітичного інструментарію систем управління. Перехід економіки країни на ринкові умови господарювання вимагає нових підходів до освіти спеціалістів в сфері менеджменту та адміністрування, до їх вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, раціонального використання ресурсів та ефективного впровадження результатів науки та техніки у практичну діяльність. Предметом навчальної дисципліни є методи та форми емпіричних і наукових досліджень у менеджменті. Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є управлінська праця як специфічний вид людської діяльності, який пов'язано з виконанням функціонального навантаження з використанням методів, принципів та стратегій управління задля досягнення головної мети організації, що направлено на максимізацію її вартості. Мета дисципліни полягає у формуванні сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань, вмінь та навичок в області аналітичної дослідницької роботи з метою забезпечення науково аргументованої та об’єктивної підготовки, прийняття та реалізації управлінських рішень.Документ Методичні вказівки щодо виконання дипломної роботи магістра для студ. спеціальностей: "Економічна теорія", "Міжнародні економічні відносини"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Ломачинська, Ірина Анатоліївна; Макеєва, Олена Анатоліївна; Ломачинская, Ирина Анатольевна; Lomachynska, Iryna A.Розглядається коло проблем, пов’язаних з організацією та методикою виконання дипломної роботи магістра: вибір теми, визначення об’єкта, предмета, мети, завдань, методології і методів дослідження. Розглядаються правила оформлення дипломної роботи магістра. Наведено основні вимоги Міністерства освіти і науки України до дипломної роботи магістра. Методичні вказівки адресовано студентам та викладачам економічних спеціальностей.Документ Экономический анализ : конспект лекций для иностр. студ. по дисциплине «Экономический анализ» по напр. подготовки 6.030504 – «Экономика предприятия»(Одесская национальная академия связи им А.С. Попова, 2015) Орлов, В. Н.; Спильная, Н. П.; Банкет, Н. В.; Жаданова, Юлия Алексеевна; Маслий, Наталья Дмитриевна; Франчук, О. П.; Маслій, Наталя Дмитрівна; Maslii, Natalia D.Цель учебно-методического пособия – сформировать у студентов и специалистов-экономистов комплексный подход к проведению экономического анализа деятельности предприятий связи. В основу логики изложения материала положен новый подход с учетом национальных стандартов бухгалтерского учета. Для студентов высших учебных заведений экономических факультетов.Документ Методические указания для самостоятельной работы по дисциплине "Методы оптимизации и исследование операций" (раздел "Логистические задачи экономики") для студ. напр. подготовки «Прикладная математика» и «Экономическая кибернетика»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Ефимова, Галина Алексеевна; Рудык, Олег Григорьевич; Рудик, Олег Григорович; Rudyk, Oleh H.Методические указания разработаны в соответствии с программой дисциплины «МЕТОДЫ ОПТИМИЗАЦИИ И ИССЛЕДОВАНИЕ ОПЕРАЦИЙ» для студентов направления подготовки 6.040301 «Прикладная математика» и дисциплины «ИССЛЕДОВАНИЕ ОПЕРАЦИЙ» для студентов направления подготовки 6.030502 «Экономическая кибернетика». Цель данных указаний - способствовать повышению эффективности и качества самостоятельной работы студентов при изучении методов решений различных транспортных задач. Традиционно в курсах «МЕТОДЫ ОПТИМИЗАЦИИ И ИССЛЕДОВАНИЕ ОПЕРАЦИЙ» и «ИССЛЕДОВАНИЕ ОПЕРАЦИЙ» рассматриваются только транспортные задачи простейшего типа, однако с точки зрения реальных экономических процессов оправдано рассмотрение и более сложных постановок. Поэтому в указаниях приведены основные формулировки и описания методов решения таких задач. Указания не перегружены математическими доказательствами, приводимые решения наглядны. Для закрепления полученных знаний студентов в указаниях приведены задания для самостоятельной работы, охватывающие основные темы. Для осуществления контроля полученных знаний в указаниях приведено индивидуальное задание исследовательского характера. Это задание может быть выдано и студентам заочного отделения. Номер варианта задания совпадает с номером по списку в журнале академической группы. Список литературы приведен в конце указаний.Документ Операційний менеджмент(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Кіріліна, Марина Андріївна; Kirilina, Maryna A.; Кирилина, Марина АндреевнаПрограма курсу «Операційний менеджмент» складена відповідно до вимог Державного освітнього стандарту вищої професійної освіти України і призначена для студентів напряму підготовки 6.030601 «Менеджмент» Операційний менеджмент займає особливе місце в системі економічних наук, яке визначається синтетичним характером даної дисципліни, що увібрала в себе прийоми, методи та інструментарій інших економічних дисциплін. Матеріал дисципліни органічно пов'язаний з матеріалами дисциплін: «Економіка підприємства», «Стратегічний менеджмент», «Інноваційний менеджмент», «Управління персоналом», «Управління якістю», «Стратегічний маркетинг», «Фінансовий менеджмент», «Управління проектами» та ін. Операційний менеджмент спрямований на вивчення: теоретичних і методичних питань організації виробництва на підприємствах; умов і факторів раціонального узгодження дій працівників підприємств при використанні предметів і знарядь праці у виробничому процесі на основі застосування знань у галузі техніки, економіки та соціології аналітичних прийомів і передового досвіду, спрямованих на досягнення поставлених цілей щодо випуску певних продуктів праці відповідної якості і кількості.Документ Історія економіки та економічної думки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Нікола, Світлана Олегівна; Ніколаєв, Юрій Олегович; Никола, Светлана Олеговна; Nikola, Svitlana O.Навчально-методичний посібник містить систематичний виклад базового матеріалу навчальної дисципліни "Історія економіки та економічної думки". На методологічному підґрунті цивілізаційної парадигми розкрито генезис та розвиток господарства країн Європейської цивілізації від давнини до сучасності та наукове відображення цих процесів у світовій економічній думці з урахуванням теоретичних, філософських та національних особливостей її наукових шкіл та напрямів. У кінці кожного розділу наводяться контрольні запитання для перевірки знань студентів та рекомендована література. Для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів, аспірантів, викладачів, а також для фахівців з економічної історії та історії економічних вчень.Документ Міжнародні економічні відносини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Ломачинська, Ірина Анатоліївна; Lomachynska, Iryna A.; Войнова, Євгенія Іванівна; Voinova, Yevheniia I.; Кириченко, Микола Віталійович; Родіонова, Тетяна Андріївна; Якубовський, Сергій Олексійович; Yakubovskyi, Serhii O.; Насадюк, Ірина Богданівна; Курунова, Юлія Олександрівна; Ковальчук, Олександра Сергіївна; Кривопиша, Євгенія Олександрівна; Ніколаєв, Юрій Олегович; Nikolaiev, Yurii O.; Горняк, Ольга Василівна; Gorniak, Olga V.; Доленко, Леонід Харлампійович; Прокоф'єва, Ганна Сергіївна; Prokofieva, Ganna S.Навчальний посібник містить висвітлення комплексу питань щодо розвитку теорії та сучасного стану міжнародних економічних відносин. Книга устаткована графіками, таблицями, схемами, необхідними статистичними даними, які дають змогу більш наочно розкрити сучасну динаміку міжнародних економічних відносин. У кінці кожного розділу наводяться контрольні запитання для перевірки знань студентів та рекомендовані джерела. Для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів, аспірантів, викладачів, а також для фахівців та практиків у сфері міжнародних економічних відносин.Документ Методичні вказівки щодо виконання дипломної роботи бакалавра для студ. напряму підготовки: "Економічна теорія"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Ломачинська, Ірина Анатоліївна; Макеєва, Олена Анатоліївна; Ломачинская, Ирина Анатольевна; Lomachynska, Iryna A.Розглядається коло проблем, пов’язаних з організацією та методикою виконання дипломної роботи бакалавра: вибір теми, визначення об’єкта, предмета, мети, завдань, методології і методів дослідження. Розглядаються правила оформлення дипломної роботи бакалавра. Наведено основні вимоги Міністерства освіти і науки України до дипломної роботи бакалавра. Методичні вказівки адресовано студентам та викладачам економічних спеціальностей (бакалаврська) робота з економічних дисциплін – це наукова праця, яка виконується студентом на заключному етапі навчання, та має за мету систематизувати й розширити знання й практичні навички при вирішенні складних комплексних економічних завдань з елементами досліджень, а також визначити рівень і підготовленість до практичної роботи відповідно до одержуваної спеціальності. На відміну від курсової роботи бакалаврська носить більш комплексний характер, більшою мірою містить елементи дослідження. Захист дипломної роботи виноситься на підсумкову державну атестацію. Бакалаврська робота як підсумковий документ, покликана показати, як студент уміє аналізувати, узагальнювати і формулювати виснов-ки із результатів дослідження, самостійно опрацьовувати літературні джерела. При оцінці цієї роботи враховується не лише її якість, характер викладу основних положень при публічному захисті, але й її оформлення.Документ Менеджмент в невиробничій сфері(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Борщ, Вікторія Ігорівна; Борщ, Виктория Игоревна; Borshch, Viktoriya I.В сучасних умовах соціально-економічного розвитку українського суспільства питання планування, ухвалення рішень, організації діяльності та її мотивації, лідерства та організації маркетингової діяльності стають найактуальнішими проблемами організації будь-якого виду діяльності, у тому числі і невиробничої. Перехід економіки країни на ринкові умови господарювання вимагає нових підходів до освіти спеціалістів невиробничої сфери діяльності, до їх вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, раціонального використання ресурсів та ефективного впровадження результатів науки та техніки у практичну діяльність. Предметом навчальної дисципліни є загальні закономірності, принципи формування, функціонування та розвитку системи управління організацією. Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є управлінська діяльність як форма відображення економіко-господарчого механізму управління виробничої та невиробничої сфери діяльності та соціально-організаційний механізм управління інтелектуальним капіталом організації. Мета дисципліни полягає у формуванні сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту, отримання студентами практичних та теоретичних знань з сучасного менеджменту, організаційних, управлінських та ринкових відносин як складової частини суспільних відносин. Відповідно до мети, завданнями курсу є формування: - вивчення основ менеджменту як складових елементів формування ефективної діяльності організації; - викладання загальної теорії та практики основ менеджменту; - визначення загальних принципів та концепції менеджменту; - опанування практичних методів стратегічного управління діяльністю організації. Досконале вивчення дисципліни дозволить засвоїти загальні закономірності, принципи формування та розвитку системи управління діяльністю організації. Міждисциплінарні зв’язки: організаційна поведінка, міжнародний бізнес, керування персоналом, фінансовий менеджмент, розробка управлінського рішення, стратегічний менеджмент, інноваційний менеджмент. Навчальна дисципліна «Менеджмент в невиробничій сфері» є складовою програми професійної підготовки бакалаврів. Дисципліна «Менеджмент в невиробничій сфері» вивчається студентами п’ятого курсу денної форми навчання та п’ятого курсу заочної форми навчання філософського факультету спеціальності «Філософія» та «Культурологія» Одеського національного університету імені І. І. Мечникова на протязі одного семестру.