Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФЖРВС
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФЖРВС за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 46
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Екологічна проблематика в сучасній українській журналістиці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Шаргородська, Алла ФедосіївнаПроблематика періодичної преси входить до переліку фахових дисциплін і є невід’ємною складовою всебічної підготовки студентів-випускників спеціальності журналістика. Курс «Проблематика періодичної преси» передбачає розширення знань студентів, їх фахового кругозору з пресової журналістики, публіцистики, зокрема в галузі проблем екології. Тому знання саме цього курсу допоможуть становленню молодих фахівців, написанню курсових, кваліфікаційних робіт, виробленню здібностей, розвиватимуть творче мислення, що в цілому сприятиме загальній демократизації української журналістики. Власне, курс може сприяти визначенню студентів із вибором журналістської спеціалізації: екологічної (або природоохоронної).Документ Жанр фейлетону в журналістиці першої половини ХХ століття(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Шаргородська, Алла ФедосіївнаДисципліни спеціалізації входять до переліку фахових дисциплін і є невід’ємною складовою всебічної підготовки студентів-випускників спеціальності журналістика. Курс “Жанр фейлетону в журналістиці першої половини ХХ ст.” передбачає розширення знань студентів, їх фахового кругозору з пресової журналістики, публіцистики, зокрема в галузі сатири. У системі сатиричних жанрів першої половини ХХ ст., особливо в 20-30-х рр., в українській, як і в російській журналістиці, поряд з жанром памфлету значне місце посів жанр фейлетону, гостра викривальність і оперативність якого дозволила реагувати на соціально-побутові та суспільні явища. Тому знання саме цього курсу допоможуть становленню молодих фахівців, виробленню здібностей, розвиватимуть творче мислення, що в цілому сприятиме загальній демократизації української журналістикиДокумент Мистецтво телевізійного репортажу(2013) Лісневська, Аліна Леонідівна; Коженовська, Т. О.; Лисневская, Алина Леонидовна; Коженовская, Т.; Lisnevska, Alina L.; Kozhenovska, T. O.Актуальність та доцільність навчально-методичного посібника „Мистецтво телевізійного репортажу‖ визначено необхідністю розробки нових підходів до професійної освіти майбутніх фахівців телебачення, зокрема телевізійних репортерів, тому що проблема фахової підготовки телевізійних репортерів стала важливою для різних сфер життєдіяльності суспільства, майбутнє якого стає все більш залежним від мас-медіа. В суспільстві сьогодні підвищено роль інформації, тому змінюються погляди і на інформаційне телемовлення, і на роль телебачення у житті людини. Навчально-методичний посібник складається з трьох розділів – „Специфіка сучасної репортажної тележурналістики‖, „Режисерські та операторські аспекти підготовки телерепортажу‖, „Особливості відеовиробництва телерепортажу‖ та відповідного до кожному з них глосарію. Зазначений навчально-методичний посібник сприяє вирішенню таких завдань як зміцнення міждисциплінарних зв‘язків в межах блоку фахових дисциплін, систематизація понятійно-категоріального апарату майбутнього телерепортера, вдосконалення процесу фахової підготовки майбутніх телевізійних репортерів, сприяння процесу формування професійного мислення майбутніх телевізійних репортерів. Посібник має компенсувати дефіцит навчальної літератури з теорії й практики телевізійного репортажу, що сприятимуть більш глибокому розумінню студентами процесу створення телерепортажу.Документ Етика у сфері соціальних комунікацій. Професійні стандарти у журналістиці, рекламі та PR(2014) Стеблина, Наталія Олександрівна; Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.; Стеблина, Наталия Александровна; Steblyna, Nataliia O.Етику часто сприймають як збірник правил, встановлених для надлюдей, які не мають емоцій, пристрастей та бажань: мовляв, повністю і в усьому дотриматися цих правил все одно неможливо, тож для чого тоді й починати. При цьому щоденні рішення, які ухвалюються з огляду на власний етичний кодекс, не беруться до уваги. Мораль та етика - те, чим керується кожен з нас, адже насправді у кожного своя мораль і свої уявлення про етику. А будь- які розмови про мораль та етику, міркування філософів, положення кодексів, параграфи підручників просто дозволяють нам усвідомити свої вчинки, зрозуміти, хто ж насправді у тій чи іншій ситуації ухвалює рішення: ми самі чи хтось інший. Будь-яка наука, якщо займатися нею серйозно, насправді є ключем до себе самого. І етика - не виняток. Хай це твердження і виглядає ненауковим, але все ж таки переважна більшість наших «поганих», «аморальних» вчинків виникає через незнання. «Аби знав, де впадеш», — говорять зазвичай при цьому. Так от, будь-яка професійна етика якраз і здатна хоча б приблизно вказати координати того місця, де треба «соломки підстелити». Усі настанови та рекомендації професійної етики - це насправді не правила, яких будь-що треба дотримуватися. Це історія досвіду у професії, історія падінь і спотикань, яких ми сьогодні можемо уникнути. Стандарти точності, повноти, балансу думок та інші - те, що може вберегти від судового позову, те, що допоможе здобути авторитет серед колег і популярність серед читачів.Документ Інтернет: Методичні вказівки та завдання для студентів 1 курсу спеціальності “Журналістика”(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Стеблина, Наталія Олександрівна; Стеблина, Наталия Александровна; Steblyna, Nataliia O.Мережа вже давно стала посередником між нами та навколишнім світом. Сьогоднішня людина, почувши нову інформацію, спочатку “гуглить” її, а вже потім доходить до безпосереднього контакту із незнайомим об’єктом чи суб’єктом. При цьому користувач інтернету не завжди готовий чинити опір інформаціній зливі, під яку він потрапляє відразу, як тільки натисне двічі на ярлик браузера. Де шукати інформацію? Як її перевірити? Як не нашкодити іншим, дописуючи на сторінці у соціальній мережі? Як захистити себе і свої персональні дані? На жаль, замислюватися над відповідями на ці питання людина починає зазвичай після того, як зіткнулася з проблемою втручання у приватне життя, зі зловживанням інформацією та ін. Саме тому дисципліна “Інтернет” дає змогу студентам першого курсу отримати базові зання про мережу: ті, які потрібні будь-якому користувачеві для того, аби вміти працювати із Всесвітнім павутинням ефективно. Проте під час курсу акцент робиться на спеціальних знаннях, які будуть потрібні студентам спеціальності “журналістика” у їхньому подальному навчанні та у професійній практиці.Документ Технічні засоби виробництва ЗМІ : Методичні вказівки для студентів І курсу рівня вищої освіти «бакалавр» спеціальності 061 «журналістика».(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Азєєв, Сергій Володимирович; Azieiev, Serhii V.; Азеев, Сергей ВладимировичМетодичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику лабораторних занять та завдання для аудиторного виконання, інформаційні ресурси та питання для самоконтролю. З метою полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для студентів денної та заочної форм навчання.Документ Літературний стиль : метод. вказівки та завдання для студ. 1 курсу здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» спец. 061 "Журналістика"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Джиджора, Євген Володимирович; Джиджора, Евгений Владимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.Дисципліна «Літературний стиль» викладається студентам 1 курсу ОКР бакалавр спеціальності 061 журналістика впродовж двох семестрів. У I семестрі загальна кількість годин – 90, з них 48 лекцій, 42 самостійної роботи. У II семестрі загальна кількість годин – 90, з них 52 лекцій, 38 самостійної роботи. Підсумкова форма контролю – іспит. «Літературний стиль» входить до складу загальних гуманітарних дисциплін, що становлять основу фахової підготовки бакалаврів зі спеціальності журналістика. Вивчення цієї дисципліни має пізнавальне значення і сприяє формуванню культурного та професійного рівня студентів. Розуміння етапів становлення світового літературного процесу, змін літературних стилів та основних тенденцій розвитку окремих літературних формацій є вкрай важливим у якісному освітньому зростанні майбутніх журналістів та фахівців у галузі соціальних комунікацій. Адже сучасний інформаційний світ вимагає особливих компетентностей від працівників загальних та спеціалізованих медіа (журналістів, редакторів, літературних критиків, публіцистів, арт-кураторів, мистецтвознавців, тощо)Документ Журналістський фах: есей як жанр(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Коваленко, Алла Федосіївна; Kovalenko, Alla F.Методичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику лекційних та практичних занять, завдання для самостійної роботи, теми рефератів та питання для самоконтролю. З метою полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Методичні рекомендації до підготовки та захисту курсових та дипломних робіт зі спеціальності 061 журналістика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Азєєв, Сергій Володимирович; Мацишина, Ірина Віталіївна; Azieiev, Serhii V.; Мацышина, Ирина Витальевна; Matsyshyna, Iryna V.; Азеев, Сергей ВладимировичЗгідно Положення про організацію освітнього процесу в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова та навчального плану факультету журналістики, реклами та видавничої справи Одеського національного університету імені І. І. Мечникова курсові та дипломні роботи є обов'язковими складниками навчального процесу і оцінюються як самостійний вид навчальної діяльності студента.Документ Риторика: Методичні вказівки та завдання для здобувачів четвертого курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 061 журналістика(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Джиджора, Євген Володимирович; Dzhydzhora, Yevhen V.; Джиджора, Евгений ВладимировичДисципліна «Риторика» викладається здобувачам 4 курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 061 журналістика впродовж першого семестру. Загальна кількість годин – 90, з них 36 лекцій, 54 самостійної роботи. Підсумкова форма контролю – іспит. «Риторика» входить до складу загальних гуманітарних дисциплін, що становлять основу фахової підготовки бакалаврів зі спеціальності журналістика. Вивчення цієї дисципліни має пізнавальне значення і сприяє формуванню культурного та професійного рівня студентів. Матеріал курсу подано у трьох аспектах: історичному, теоретичному та прикладному. Відповідно до цього лекційний курс містить широку панораму античної та середньовічної риторики, давньоукраїнської та пізньосередньовічної української риторики, деякі вчення про мистецтво красномовства та сучасні концепції еристики як технології ефективного ведення полеміки.Документ Вступ до спеціальності(Мороз Г. Д. Вступ до спеціальності : метод. вказ. для здобувачів 1 курсу першого (бакалавр.) рівня спец. 061 "Журналістика" / Г. Д. Мороз; ОНУ ім. І. І. Мечникова, Ф-т журналістики, реклами та видавничої справи, Каф. періодичної преси та медіаредагування. – Одеса : Печатный дом, 2019. – 15 с. : табл., 2019) Мороз, Галина Дмитрівна; Moroz, Halyna D.; Мороз, Галина ДмитриевнаМета навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» — формування основних уявлень про фундаментальні положення журналістської діяльності у сучасному медіапросторі, уявлень про форми здійснення масово-інформаційного процесу та творчий характер журналістської діяльності Завдання курсу: – орієнтування студентів у теоретичних проблемах журналістикознавства; – формування в студентів умінь і навичок аналізу наукової літератури з урахуванням нових досягнень журналістикознавства; – формування навичок ефективного впровадження теоретичних знань для практичного аналізу масово-комунікаційної діяльності; – вирішення пошукових та творчих завдань, спрямованих на засвоєння термінологічного апарату дисципліни.Документ Проблематика ЗМІ (медична):(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Брошкова, Світлана Леонідівна; Брошкова, Светлана Леонидовна; Broshkova, Svitlana L.Навчальна дисципліна «Проблематика ЗМІ (медична)» є важливою складовою фахової підготовки журналістів, оскільки висвітлення проблем здоров’я людини, заходів профілактики захворювань, доступності та якості медичних послуг, висвітлення теми інвалідності, володіння коректною термінологією відкривають реальний простір для посилення здоров'я людини та медичної допомоги. Те саме стосується й висвітлення таких актуальних тем як, проблем фармацевтичного ринку, захисту лікарів, лабораторного та технічного стану медичних закладів, репродуктивного здоров’я та планування сім′ї, а також дотриманні етичних журналістських стандартів у висвітленні цих питань. Програма ґрунтується на компетентнісному підході. Мета та завдання курсу. Формування стратегічних передумов щодо підготовки журналістів в Україні як співучасників реалізації реформування медичної галузі та впровадження нових стандартів у обслуговуванні населення та підвищенні рівня, якості та тривалості життя. Одним із головних завдань курсу є допомога студентам факультету журналістики твердо засвоїти актуальну тематику, спрямовану на поглиблене вивчення основних проблем медицини та охорони здоров’я людини, що стоять перед нашою державою в сучасних умовах, а також підвищити ефективність виступів преси по проблемах охорони здоров’я та соціального захисту людини.Документ Проблематика ЗМІ (економічна)(2019) Брошкова, Світлана Леонідівна; Брошкова, Светлана Леонидовна; Broshkova, Svitlana L.В основу навчальної дисципліни «Проблематика ЗМІ (економічна) покладено економічна проблематика в пресі, досвід засобів масової інформації в освітленні актуальних проблем економіки, природокористування і соціального життя в сучасних умовах. Резерви і можливості збільшення популярності засобів масової інформації і ефективності виступів преси на економічні, соціально-економічні, економіко-екологічні теми. Об’єктом навчальної дисципліни є економічні, соціально-економічні та економіко-екологічні проблеми сучасності. Сучасна підготовка журналіста потребує використання жанрового та компетентнісного підходів, а саме підвищення обізнаності у сфері прав людини, рівності та недискримінації, посилення чутливості ЗМІ до економічної та соціально-економічної проблематики, а також дотримання етичних журналістських стандартів у висвітленні цих питань. Журналіст як співучасник реалізації / захисту прав людини повинен мати: здатність опановувати знання і розуміти предметну сферу та професійну діяльність; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність працювати в міжнародному контексті; здатність діяти соціально відповідально та свідомо; здатність цінувати та поважати різноманітність і мультикультурність.Документ Українськa та зарубіжна журналістика(2020) Сидун, Ірина Володимирівна; Sydun, Iryna V.; Сидун, Ирина ВладимировнаМетодичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику лекційних та практичних занять, індивідуальні завдання та питання для самоконтролю. З метою полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Дисципліни спеціалізації (дата-журналістика)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Полюга, Василь Андрійович; Poliuha, Vasyl A.; Полюга, Василий АндреевичМетодичний посібник містить мету та завдання курсу, тематику лекційних та практичних занять, індивідуальні завдання та питання для самоконтролю. З метою полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичний посібник призначений для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Український правопис(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Лакомська, Інна Валеріївна; Lakomska, Inna V.Методичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику практичних занять, завдання для самостійної роботи та питання для підсумкового контролю. Також наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Новітні медіа(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Азєєв, Сергій Володимирович; Azieiev, Serhii V.; Азеев, Сергей ВладимировичМетодичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику лекційних та практичних занять, індивідуальні завдання та питання для самоконтролю. З метою полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Теорія журналістики(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Коваленко, Алла Федосіївна; Kovalenko, Alla F.; Коваленко, Алла ФедосеевнаМетодичні вказівки містять матеріали мету та завдання курсу, тематику лекційних та практичних занять, завдання для самостійної роботи, теми рефератів та питання для самоконтролю. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.Документ Методичні рекомендації для підготовки та захисту творчих дипломних проєктів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Азєєв, Сергій Володимирович; Azieiev, Serhii V.; Азеев, Сергей Владимирович; Коваленко, Алла Федосіївна; Kovalenko, Alla F.; Коваленко, Алла Федосеевна; Сидун, Ірина Володимирівна; Sydun, Iryna V.; Сидун, Ирина Владимировна; Хобта, Олена ІгорівнаУ методичних рекомендаціях вміщено загальні положення, рекомендації з написання, оформлення та захисту дипломних проєктів для здобувачів та викладачів факультету журналістики, реклами та видавничої справи. Методичні рекомендації розроблені на основі нормативних документів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова. Методичні рекомендації призначені для здобувачів вищої освіти та викладачів.Документ Прес-служби та інформаційні агентства(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Червінчук, Аліна Олегівна; Червинчук, Алина Олеговна; Chervinchuk, Alina O.Методичні вказівки містять мету та завдання курсу, тематику практичних занять, завдання для самостійної роботи та питання для підсумкового контролю. Задля полегшення самостійного вивчення дисципліни наведено список рекомендованої літератури. Методичні вказівки призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »