Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФМВПС
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Підручники, навчальні посібники та інші науково- та навчально-методичні праці ФМВПС за browse.metadata.dateaccessioned
Зараз показуємо 1 - 20 з 52
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Історія міжнародних відносин (сер. III тис. до н. е.- сер. XVII ст. н. е.)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Брусиловська, Ольга Іллівна; Коваль, Ігор Миколайович; Брусиловская, Ольга Ильинична; Brusylovska, Olha I.; Koval, Ihor M.Навчально-методичний посібник містить виклад дат і подій, пов’язаних з історією міжнародних відносин із сер. III тис. до н.е. до сер. XVII ст. н.е. Основними характеристиками періоду є процеси становлення права, понять «договір», «дипломатія», системи «метрополія – колонія». Матеріал викладається в хронологічній послідовності, поетапно, з акцентом на компаративному вимірі історії міжнародних відносин. Посібник складається з 15 тем; супроводжується списком рекомендованих джерел та літератури. Програма розрахована перш за все на студентів, що вивчають «Міжнародні відносини», а також на спеціалістів-міжнародників, істориків та представників широкого кола гуманітарних наук, які цікавляться проблемами теорії та історії міжнародних відносин.Документ Маркетинг(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Маслій, Наталя Дмитрівна; Маслий, Наталья Дмитриевна; Maslii, Natalia D.У навчально-методичному посібнику викладені навчально-практичні матеріали, необхідні для вивчення дисципліни «Маркетинг», — методичні вказівки з кожної теми для освоєння теоретичного матер іалу та вирішення практичних завдань. Для закріплення вивченого наведені питання для самоконтролю та тестові завдання. Розроблені методичні рекомендації до виконання студентом самостійної роботи. Навчально-методичний посібник розрахований на студентів економічних спеціальностей, може бути корисним слухачам курсів підвищення кваліфікації і підприємцямДокумент Турецька мова. Частина І(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Шаглі, Ганна Іванівна; Shahli, Hanna I.Цей навчально – методичний посібник розроблений для студентів напрямку підготовки – міжнародні відносини але ним може скористатись кожен, хто бажає отримати початкові знання з турецької мови. У цьому посібнику наведений як теоретичний, так і практичний матеріали. Кожна тема супроводжується граматичним та мовленнєвим розділами. До кожного розділу складений необхідний словник. Кожне граматичне правило супроводжується вправою для закріплення отриманої інформації. До кожного мовленнєвого розділу підібраний текст або діалог для запам’ятовування нових слів та відпрацювання граматичних правил. У кінці навчально – методичного посібника зібрані тексти для читання з практичною частиною.Документ Політичні інститути та процеси в Україні(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Мілюкова, Анастасія Олександрівна; Степанова, Наталя Євгенівна; Miliukova, Anastasiia O.Посібник містить рекомендації для планування і організації самостійної роботи студентів денної та заочної форм навчання, які вивчають курс «Політичні інститути та процеси в Україні». Методичні рекомендації та матеріали для самопідготовки, питання для вивчення і обговорення, практичні завдання і теми індивідуальних науково дослідницьких робіт, великий перелік базової та додаткової літератури – все це спрямовано на допомогу засвоєння студентами основної проблематики курсу, систематизації набутих знань і розвиток аналітичних здібностей.Документ Турецька мова(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Відімська, Катерина Ігорівна; Vidimska, Kateryna I.Методичний посібник містить 11 загально-розмовних тем; супроводжується відповідними текстами та діалогами, загальною лексикою до кожної теми та запитаннями. Матеріал викладається з певною послідовністю з граматикою турецької мови на першому курсі, що дозволяє повністю оволодіти навичками мовлення. Програма розрахована перш за все для студентів, що навчаються на першому курсі і повинні навчитися розмовляти на побутові темиДокумент Методичні рекомендації щодо підготовки та оформлення курсових, кваліфікаційних та дипломних робіт освітньо-професійної програми спеціальності "Міжнародні відносини"(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008)Згідно з “Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах України” курсова робота виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних студентами за період навчання, та їх застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Навчальним планом спеціальності “Міжнародні відносини” напряму “Міжнародні відносини” передбачено написання трьох курсових робіт і однієї кваліфікаційної роботи з найважливіших фахових дисциплін при навчанні за освітньокваліфікаційним рівнем “бакалавр” і однієї дипломної роботи для освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст”. Курсова робота є формою індивідуальної роботи студента. Основна мета курсової роботи – глибоке і творче вивчення студентом певних важливих теоретичних або прикладних питань тієї або іншої профілюючої дисципліни. Вельми важливим є формування таких умінь і навичок студентаДокумент Турецька мова. Частина ІІ(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Шаглі, Ганна Іванівна; Shahli, Hanna I.Навчально-методичний посібник з турецької мови підготовлений для студентів спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» ОНУ імені І. І. Мечникова, але він також підійде для кожного, хто захоче оволодіти глибшими знаннями з турецької мови. Цей посібник є продовженням до навчальнометодичного посібника «Турецька мова. Частина І». Посібник складається з восьми граматичних та мовленнєвих розділів. У кінці посібника наведені тексти для читання з практичною частиною. Кожен граматичний розділ, у свою чергу, ділиться на кілька граматичних тем. Мовленнєві розділи присвячені одній тематиці. Кожен розділ супроводжується необхідним словником. Лексичний та граматичний матеріали викладені так, що вони ускладнюються від теми до теми. Кожен граматичний розділ містить у собі зрозумілі правила та необхідну кількість вправ для їх відпрацювання. У посібнику розглянуті такі граматичні теми: прикметник, дієприкметник, дієприслівник, числівник, післяйменники: başka, kadar, gibi, göre, doğru, широкий час, форми можливості та неможливості здійснення дії, пасивний стан, безафіксний ізафет, бажально-наказовий спосіб, використання афікса ki, словотвірний афікс cı та інші граматичні правила, які необхілні для набуття вмінь у спілкуванні на побутову тематику. Кожен мовленнєвий розділ – це один або декілька текстів, які відповідають певній тематиці, та вправи для закріплення лексичного матеріалу. В кінці навчально-методичного посібника зібрані тексти для домашнього читання. До кожного тексту розроблений свій словник. До деяких текстів також є питання для перевірки отриманої інформації та вдосконалення отриманих знань.Документ Країнознавство(2019) Коч, Світлана Вадимівна; Коч, Светлана Вадимовна; Koch, Svitlana V.Країнознавство – наука, яка займається комплексним вивченням країн та їх регіонів, систематизує інформацію про їх природу, населення, господарство, культуру і соціальнополітичну організацію. Курс «країнознавство» викладається на першому курсі підготовки бакалаврів за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини». Курс розрахований на один навчальний семестр, він включає 30 годин лекцій, 30 семінарських занять, 30 годин індивідуальної й 30 годин самостійної роботи студентів. Мета дисципліни полягає у вивченні історичних, політичних, економічних та цивілізаційних закономірностей формування сучасної політичної карти світу. Оволодіння дисципліною передбачає пізнання соціально-економічних, політичних процесів, які обумовлюють різноманіття типів акторів на міжнародній арені, просторової організації країн як результату взаємодії їх територіальних елементів, суспільного і природного характеру, а також аналіз особливостей трансформації сучасної політичної карти світу.Документ Дипломатична та консульська служба(2019) Коч, Світлана Вадимівна; Коч, Светлана Вадимовна; Koch, Svitlana V.Курс «Дипломатична й консульська служба» є одним з обов'язкових курсів для підготовки студентів за фахом «Міжнародні економічні відносини». Він викладається студентам третього курсу денного відділення. Проблематика, що розглядається в рамках курсу, є предметом розгляду суміжних дисциплін і може розглядатися під різними кутами зору: історія дипломатії та історія міжнародних відносин, сучасна практика зовнішньої політики України та інших держав, державні інститути, право, соціальна психологія, етикет та протокол та ін. Отже формування комплексного уявлення про дипломатичну та консульську службу формується на основі міждисциплінарного підходу. Курс «дипломатична й консульська служба» ґрунтується на попередньому вивченні студентами теорії та історії міжнародних відносин. Курс розрахований на один навчальний семестр, він включає 16 годин лекцій, 14 семінарських занять, 15 годин індивідуальної й 15 годин самостійної роботи студентів. МЕТА дисципліни полягає в підвищити компетентність фахівців з міжнародної економіки в організаційних та адміністративних питаннях діяльності дипломатичних і консульських служб, ознайомлення студентів із правовими аспектами функціонування дипломатичної та консульської служб в Україні та інших країнах.Документ Взаємодія з органами державної влади(2019) Узун, Юлія Вадимівна; Коч, Світлана Вадимівна; Узун, Юлия Вадимовна; Коч, Светлана Вадимовна; Uzun, Yuliia V.; Koch, Svitlana V.Дисципліна «Взаємодія з органами державної влади» спрямований на вивчення основ політико-правових засад, форм та процедур взаємодії громадян та інститутів громадянського суспільства з органами державної влади. Дисципліна викладається на факультеті міжнародних відносин, політології та соціології студентам спеціальності «політологія» на першому курсі. Курс розрахований на один навчальний семестр, він включає 24 годин лекцій, 34 семінарських занять, 20 годин індивідуальної й 20 годин самостійної роботи студентів. Дисципліна є обов’язковою. Підсумкова фрома контролю – іспит. Особлива увага приділяється вивченню концептуально-теоретичним аспектам в аналізі походження держави та суспільства, владних та громадських інститутів, правових механізмів контролю публічної та приватної сфери. Держава вивчається як соціальний інститут, як політична, структурна, територіальна організація суспільства. Представлено процес взаємодії між інститутами держави і громадського суспільства, яке обмежує державу, як інститут примусу. Актуальним є вивчення сучасних підходів до інтерпретації механізмів взаємодії між державою та суспільством в ракурсі прав та обов’язків громадян. Представлено аналіз форм політичної участі, як право і як обов’язок в контексті права на аполітичність та абсентеізм. Мета дисципліни полягає у вивченні досвіду зарубіжних країн та України щодо реалізації системи демократичних взаємовідносин між суб’єктами громадсько-політичних відносин. Вивчення дисципліни спрямоване на формування компетентностей: КЗП-08.Документ Міграційна політика ЄС(2019) Узун, Юлія Вадимівна; Коч, Світлана Вадимівна; Узун, Юлия Вадимовна; Коч, Светлана Вадимовна; Uzun, Yuliia V.; Koch, Svitlana V.Політична міграціологія – новий напрям в політичних науках, який побудований на матеріалах досліджень взаємозв'язку сучасних міграційних і політичних процесів як на глобальному, регіональному, так і локальному рівнях. Навчальна дисципліна «Міграційна політика країн ЄС» викладається на факультеті міжнародних відносин, політології та соціології студентам спеціальностей «політологія», «соціологія» та «міжнародні економічні відносини». Особлива увага приділяється міграційної складової політичного процесу в Європі та країнах Європейського союзу. Значну увагу зосереджено на аналізі тенденцій взаємозумовленості міграційної та політичної динаміки в межах Європейського простору. Мета дисципліни полягає у визначенні місця і ролі міграційного фактору в політичному житті Європейського союзу. Передбачається визначення значення міграційної політики держав, як форми тактичного реагування на міграційні та демографічні виклики та створення умов для формування політичної консолідованої стратегії ЄС щодо формування якості міграційних потоків в межах Союзу. Курс розрахований на один навчальний семестр, він включає 40 годин лекцій, 20 семінарських занять, 30 годин індивідуальної й 30 годин самостійної роботи студентів. Завданнями курсу є: § ознайомлення в роллю міграційних процесів в історії людства; § визначення ролі міграцій в процесах соціально-політичного розвитку; § ознайомлення з роллю і значенням впливу міграційних процесів на соціально-економічний розвиток територій Європи; § ознайомлення з міграційною політикою як елементом стратегії національно-державного будівництва; § ознайомлення з процесами взаємовпливу національних інтересів і державних міграційних стратегій; з динамікою сучасних міграційних процесів в регіонах та з формами міграційної політики в країнах ЄС; § розуміння впливу методів регулювання міграційних потоків на формування «якісних» характеристик населення як геостратегічного потенціалу держави.Документ Загальна соціологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Аблов, Анатолій Федорович; Ablov, Anatolii F.Соціологія займає основоположне місце в системі знань про суспільство, виступає методологічною основою усіх суспільних та гуманітарних наук. Вона представляє собою сукупність багатоманітних теорій, концепцій, напрямків різного рівня, які містять певне наукове знання, доповнюють один одного, а водночас знаходяться в стані конкуренції. Саме соціологія на її вищому, загальному рівні формулює цілісне, системне знання про суспільство, його теорію притаманним їй методом та категоріально-понятійним апаратом, що лежить в основі суспільних та гуманітарних наук. Загальна соціологія представляє фундаментальні знання, теоретичні засади, на базі яких розробляються теорії середнього рівня, галузеві і спеціальні теорії, що виступають основою конкретних соціологічних досліджень емпіричного та прикладного характеру. Останні складають об’єктивно необхідну умову раціонального вирішення соціальних проблем сучасного суспільства, розвиток якого, як і усієї сукупності суспільних та гуманітарних наук, залежить значною мірою від стану фундаментальних соціологічних знань. Особливістю загально-соціологічних знань є те, що вони включають теорії, наукові знання, які є функціональними до певних соціальних явищ і соціальних проблем сучасності безпосередньо чи опосередковано через галузеві, спеціальні теорії, а тому при вивченні чи практичному їх застосуванні необхідно володіти знаннями як загальної, так і відповідної галузевої чи спеціальної соціології, з тим щоб обрати адекватну теорію щодо предмету дослідження чи практичного вирішення конкретної соціальної проблеми. Єдиної універсальної соціологічної теорії не існує. Сучасне фундаментальне соціологічне знання презентується усією багатоманітною сукупністю соціологічних теорій, визнаних науковою спільнотою.Документ Ринок праці, міграція та соціально-економічний розвиток Європейського Союзу та України(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Цевух, Юлія Олександрівна; Tsevukh, Yuliia O.; Цевух, Юлия АлександровнаУ навчально-методичному посібнику розглянуто теоретичні питання функціонування ринку праці і міграції робочої сили. Досліджено ситуацію на світовому ринку праці, а також проблеми сучасних ринків праці України та Європейського Союзу. Окрема увага приділена міграційним процесам сьогодення у країнах ЄС та в Україні. Навчально-методичний посібник призначено для студентів вищих навчальних закладів І рівня освіти (бакалаврів) спеціальності 292 – “Міжнародні економічні відносини”, а також ІІ та ІІІ освітніх рівнів: магістрів та аспірантів; може бути корисним для менеджерів з персоналу, директорів з розвитку та всіх, хто цікавиться проблемами сучасного стану та розвитку ринку праці і міжнародної міграції.Документ Психологія(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Фурта, Ірина Юріївна; Будіянський, Микола Федорович; Budiianskyi, Mykola F.Методичні рекомендації з дисципліни «Психологія» включають запитання, які виносяться на семінарсько-практичні заняття, завдання для самостійного виконання студентами, теми для наукових повідомлень та доповідей і рекомендовану літературу для вивчення курсу. Мають на меті допомогу в організації самостійної роботи. Методичні рекомендації призначені для студентів 1 та 2 курсу денної та заочної форми навчання, здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОНУ імені І. І. Мечникова за непсихологічними спеціальностями (054 «Соціологія», 052 «Політологія», 055 «Міжнародні відносини», 035 «Філологія»).Документ Методичні вказівки щодо підготовки та оформлення курсових робіт здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії»(2021) Брусиловська, Ольга Іллівна; Войтович, Олексій Іванович; Максименко, Ірина Володимирівна; Сіновець, Поліна Андріївна; Брусиловская, Ольга Ильинична; Войтович, Алексей Иванович; Максименко, Ирина Владимировна; Синовец, Полина Андреевна; Brusylovska, Olha I.; Voitovych, Oleksii I.; Maksymenko, Iryna V.; Sinovets, Polina A.Згідно з «Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах України» курсова робота виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних студентами за період навчання, та їх застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Навчальним планом спеціальності передбачено написання чотирьох курсових робіт з найважливіших фахових дисциплін при навчанні за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр». Курсова робота є формою індивідуальної роботи студента. Основна мета курсової роботи – глибоке і творче вивчення студентом певних важливих теоретичних або прикладних питань тієї або іншої профілю- ючої дисципліни. Вельми важливим є формування таких умінь і навичок студента: самостійно формулювати проблему дослідження, визначати мету, основні завдання, об’єкт і предмет дослідження; здійснювати пошук і відбір різноманітної інформації про міжнародні відносини, зовнішню політику окремих країн, певні аспекти їх життя; обробляти та аналізувати міжнародну і країнознавчу інформацію; логічно і послідовно викладати результати свого наукового аналізу, робити аргументовані висновки; правильно оформлювати науково-довідковий матеріал; публічно захищати виконану наукову роботу. Отже, написання курсової роботи дає можливість студентам ґрунтовніше засвоїти вивчений програмний матеріал з предмета, оволодіти основними навичками наукової роботи, а також розвинути свої творчі інтелектуальні здібності. Курсова робота є видом дослідницької діяльності. Самостійна наукова робота потребує від студента творчих пошуків, має включати елементи новизни.Документ Методичні вказівки щодо підготовки та оформлення дипломних робіт здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії»(2021) Брусиловська, Ольга Іллівна; Брусиловская, Ольга Ильинична; Brusylovska, Olha I.Магістр – це освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця, який на основі кваліфікації бакалавра здобув поглиблені спеціальні уміння та знання інноваційного характеру, має певний досвід їх застосування та продукування нових знань для вирішення проблемних професійних завдань у певній галузі. Магістр повинен мати широку ерудицію, фундаментальну наукову базу, володіти методологією наукової творчості, сучасними інформаційними технологіями, методами отримання, обробки, зберігання і використання наукової інформації, бути спроможним до творчої науково-дослідницької і науково-педагогічної діяльності. Магістерська освітньо-професійна програма включає в себе дві приблизно однакові за обсягом складові – освітню і науково-дослідницьку. Зміст науково-дослідницької роботи магістра визначається індивідуальним планом. Підготовка магістра завершується захистом магістерської роботи на засіданні Державної екзаменаційної комісії. Магістерська робота – це самостійна випускна науково-дослідницька робота, яка виконує кваліфікаційну функцію, тобто готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеня магістра. Основне завдання її автора – продемонструвати рівень своєї наукової кваліфікації, уміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання. Магістерська робота, з одного боку, має узагальнюючий характер, оскільки є своєрідним підсумком підготовки магістра, а з іншого – самостійним оригінальним науковим дослідженням студента; студент упорядковує за власним розсудом накопичені наукові факти та доводить їх наукову цінність або практичну значимість. Оскільки підготовка магістрів є справою відносно новою, то поки ще не розроблені більш-менш уніфіковані вимоги щодо змісту й структури магістерської роботи як виду кваліфікаційної роботи. Специфічним є не лише зміст магістерської роботи, а й форма його викладу, яка характеризується певним ступенем абстрагування, активним застосуванням засобів логічного мислення, комп’ютерних методик.Документ Історія світової економічної думки(2021) Цевух, Юлія Олександрівна; Цевух, Юлия Александровна; Tsevukh, Yuliia O.Методичні вказівки до практичних занять «Історія світової економічної думки» розроблені для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 292 «Міжнародні економічні відносини». Вказівки містять план практичних занять, тематику презентацій, тестові завдання для самоконтролю студентів, питання для підсумкового контролю та порядок оцінювання успішності студентів, що допоможе їм ознайомитися, систематизувати, засвоїти та перевірити свої знання з дисципліни, а також зробити висновки щодо отриманих знань. За допомогою даних методичних вказівок студенти навчаться самостійно знаходити нову інформацію та отримують можливість пізнати логіку економічного розвитку суспільства. Виконуючи тестові завдання, студенти зможуть підготуватися до складання модульних контролів та іспиту.Документ Сучасні політичні режими: концептуальні засади та практичний вимір(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Шабанов, Михайло Олександрович; Shabanov, Mykhailo O.Навчально-методичний посібник розроблений з метою забезпечення дисципліни «Політичні режими сучасності» для навчання студентів у галузі знань 052 – Політологія. Представлено матеріали, які характеризують сутнісні риси у функціонуванні сучасних політичних режимів, історичні та цивілізаційні аспекти конституювання владного дискурсу в конкретних політичних системах в залежності від диференціації. Навчальний посібник призначений для студентів відділення політології, також може бути цікавий для студентів та викладачів вищих навчальних закладів галузі політологія.Документ Фінанси публічного сектору: українські реалії та світовий досвід(2022) Маслій, Наталя Дмитрівна; Дем'янчук, Марина Афанасіївна; Маслий, Наталья Дмитриевна; Демьянчук, Марина Афанасьевна; Maslii, Natalia D.; Demianchuk, Maryna A.Навчальний посібник містить теоретичні матеріали, методичні вказівки до семінарських занять та самостійної роботи. Він сприятиме засоєнню теоретичних знань і формуваннню практичних навичок щодо діагностики стану фінансових систем, визначення їх тенденцій, спостереження за дією економічних законів та ефективного застосування різних методів управління фінансами публічного сектору. Буде корисним здобувачам вищої освіти, аспірантам, викладачам, керівникам організацій всіх форм власності та іншим.Документ Зовнішня політика США після Другої світової війни : навчально-методичний посібник(2021) Коваль, Ігор Миколайович; Майстренко, Юлія Іванівна; Koval, Ihor M.; Maistrenko, Yuliia I.У посібнику викладено основні проблеми зовнішньої політики США після Другої світової війни. Матеріали викладені у хронологічній послідовності, поетапно. Посібник складається з дванадцяти тем; супроводжується списком рекомендованих джерел. Посібник розраховано перш за все на студентів PhD, що вивчають політологію, а також спеціалістів-міжнародників, істориків та представників гуманітарних наук, які цікавляться проблемами зовнішньої політики основних акторів міжнародних відносин.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »