Перегляд за Автор "Yevdokimova, Olha"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Assuring appropriate environmental status of the main agricultural inputs: European experience and outlook for Ukraine(2019) Udova, Lyudmila; Nitsenko, Vitalii S.; Yevdokimova, Olha; Ніценко, Віталій Сергійович; Ниценко, Виталий СергеевичThe development of the agrarian sector of Ukraine depends on the efficient use of natural resources potential, which is the basis for agricultural production. At the same time, agricultural producers must also comply with the requirements of conservation and preservation of the ecological components of the environment. Contemporary state of Ukraine is characterized by excessive use of natural resources. The research results indicate that in Ukraine, almost a ton of natural resources is spent per unit of GDP, but in the USA it is only 3 kg. In Ukraine, the total energy consumption per unit of GDP is 3.5 times higher than in Poland, and 8.3 times higher than in developed European countries (Ivanyata, 2012). Land used for agricultural production is a significant component of the natural-resource potential of the agricultural sector. It consists of 41.5 million hectares of agricultural land (68.8% of the territory of Ukraine), including 32.53 million hectares of arable land (53.9%), 7.8 million hectares of natural grazing land – hayfields and pastures (13%). The plowing of agricultural land has reached 72%, and in some regions it is more than 88%. Unproductive land is being cultivated, including riverine meadows, pastures and land slope. If Ukraine occupies 5.7% of the territory of Europe, 18.9% is agricultural land and 26.9% is its arable land. The effectiveness of the use of land in Ukraine is considerably lower than in average for Europe (Verkhovna Rada of Ukraine, 1998).Документ Current trends in the management of marketing activities of construction companies in Ukraine(2020) Seleznova, Olha O.; Azhaman, Iryna; Yevdokimova, Olha; Селезньова, Ольга Олександрівна; Селезнева, Ольга АлександровнаResearch and systematization of literary sources proves that at a time of an increased turbulence of the economies of the countries, significant influence of information and globalization, there is need to place the spiritual, intangible aspects of human life, valued by the consumer of the construction market, in the center of attention of the construction company. This is manifested in a more creative and innovative way of problem solving, an individual approach to order fulfillment, and a focus on building mutually beneficial relationships with target and other contact audiences. The aim of the study is to substantiate the current provisions for the management of marketing activities of construction enterprises in Ukraine. The modern marketing tendencies in developed countries are: orientation to holistic marketing that combines internal marketing, socially responsible marketing, integrated marketing and relations marketing; expansion of the marketing complex to ten elements (product, place, price, promotion, public opinion, political power, people, process, physical environment, personal emotions). The authors substantiate the use of marketing strategies for Ukrainian construction enterprises in times of uncertainty and fluctuation of the economy, such as: full provision of the target segment of consumers with necessary construction products, works, services; search for opportunities to increase your marketing budget and get rid of inefficient programs. Therefore, the central place in the management of marketing activity of Ukrainian construction enterprises takes a triad of goals, namely: reflection of the values of society, satisfaction of the needs of buyers and ensuring the profitability of the enterprise. Triad of goals forms the practical value of the paper as strategic targets for the management of Ukrainian construction enterprise.Документ Ділова репутація як визначальний фактор формування бренду підприємства(2019) Селезньова, Ольга Олександрівна; Стренковська, А. Ю.; Євдокімова, О. М.; Seleznova, Olha O.; Strenkovska, Anna; Yevdokimova, Olha; Селезнева, Ольга АлександровнаУ статті проаналізовано визначення, наведено ідентифікацію ділової репутації та бренду підприємства. Наведено функції бренду підприємства. Розкрито чинники створення бренду, такі як якість системи управління, умови роботи, організаційно-технічні фактори, використовувана технологія, позитивна ринкова позиція підприємства. Наведено склад матеріальних та нематеріальних компонентів бренду. Обґрунтовано етапи та зміст процесу брендінгу підприємства, якими є мета й планування, аналіз поточного стану бренду, аналіз ринку, визначення сутності бренду, розроблення стратегії, просування, моніторинг та оцінювання ефективності брендінгу. Розкрито перелік та сутність визначальних передумов формування бренду підприємства, таких як позитивна ділова репутація, сприятливий імідж, цінність споживачами, лояльність клієнтів, конкурентоспроможність, висока якість продукції, тривала стійка позиція на ринку.