Перегляд за Автор "Tkachuk, Olena Ye."
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Внутрішня інтертекстуальність трактатів І. Нечуя-Левицького(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Tkachuk, Olena Ye.; Ткачук, Елена ЕлифериевнаВ статті розглядаються співвідношення між трактатами І. Нечуя-Левицького і його художньою прозою, зокрема романом “Хмари”. Наводяться маловивчені статті письменника.Документ Відлуння стоїчної філософії в ліриці Івана Франка(Фенікс, 2015) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.Авторка розглядає лірику Івана Франка в аспекті вираження основних принципів стоїчних доктрин. Основна проблема полягає у співвіднесенні Франкових поетичних розмислів із філософськими сентенціями Сенеки, розвинутими в “Моральних листах до Луцилія”.Документ Діалог і діалогічність в українській літературі XIX-XXI ст.(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Шляхова, Нонна Михайлівна; Мацевко-Бекерська, Лідія Василівна; Астрахан, Наталія Іванівна; Малютіна, Наталя Павлівна; Шупта-В'язовська, Оксана Григорівна; Шумило, Н. М.; Мейзерська, Тетяна Северинівна; Ткачук, Олена Єлиферiївна; Саєнко, Валентина Павлівна; Поліщук, Ярослав Олексійович; Малютіна, Наталя Павлівна; Нечиталюк, Ірина Володимирівна; Мазоха, Галина Степанівна; Гуменюк, Віктор Іванович; Нечиталюк, Ирина Владимировна; Nechytaliuk, Iryna V.; Саенко, Валентина Павловна; Saienko, Valentyna P.; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.; Шупта-Вязовская, Оксана Григорьевна; Shupta-Viazovska, Oksana H.Проблема діалогу та діалогічності є однією з універсальних проблем, що ввібрали потужність пізнання і мовомислення. Адже у сучасному науковому просторі актуалізоване бахтінське розуміння діалогічності як діалогу в сфері мовлення, висловлювання, текстів і окремих літературДокумент Екзистенційні рефлексії Шевченка (на матеріалі "Щоденника")(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.У статті досліджено особистісно-екзистенційний рівень філософських розмислів Шевченка у його "Щоденнику" й епістолярії; розглядаються екзистенційні рефлексії з приводу самотності, туги,страждання, бунту, надії.Документ Екзистенційні рефлексії Шевченка (на матеріалі "Щоденника")(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.У статті досліджено особистісно-екзистенційний рівень філософських розмислів Шевченка у його "Щоденнику" й епістолярії; розглядаються екзистенційні рефлексії з приводу самотності, туги, страждання, бунту, надії.Документ Композиційно-стильова роль притчі в оповіданні І. Франка ≪Терен у нозі≫(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.Мала проза Франка 900-х років позначається активним звертанням до різних видів умовно-образного відображення дійсності - символу, алегоричних, притчевих форм, фантастики. З’ясування функцій притчі в оповіданнях Франка може стати одним із шляхів дослідження стильової своєрідності його прози 900-х років і більш широкої проблеми еволюції художньо-естетичних відкриттів, стилю письменника.Документ Космогонічні образи й картини “Божественної комедії” Данте в інтерпретації І. Франка(Одеський державний університет імені І. І. Мечникова, 1998) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.Щоб осмислити концепцію космогонічних образів “Божественної комедії” Дайте у ліриці І. Франка, необхідно звернутися не лише до його художніх творів, а й до критичних досліджень, тих уступів та коментарів, що їх робить автор до переспівів Дантівської “Комедії”.Документ Кроки пізнання: рецепція ранніх творів І. Франка(Одеський національний університет ім. І.І. Мечникова, 2003) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.Сучасні науково-критичні розвідки виявляють особливий інтерес до проблеми актуалізації естетичного досвіду класики, нового прочитання віддаленої у часі літератури. "Класика — знову модерна", "Класика — без фальсифікації" — це свого роду творче кредо, критичний демарш і предмет наукового зацікавлення дослідників, теоретиків літературно-критичної думки.Документ Мистецька реалізація екзистенційних мотивів у повістях Панаса Мирного(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2016) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.Критично проаналізовано оцінки радянським літературознавством творчого доробку Панаса Мирного. Запропоновано екзистенційне прочитання ранніх повістей «П'яниця», «Лихі люди». З'ясовуються смислові перегуки між повістями й епістолярною спадщиною Панаса Мирного. Зокрема, в процесі дослідження епістолярію письменника робиться акцент на екзистенційному світосприйманні Панаса Мирного. Аналіз художнього світу письменника дає змогу глибше зрозуміти психологію персонажів Панаса Мирного. У статті розглядаються особливості художнього розгортання мотивів самотності, тривоги, страху. Автор статті робить висновки, про те, що ранні (70-х років написання) твори Панаса Мирного позначені невротичною тривожністю, почуттями неспокою і страху, протестом проти зла. На основі текстуального аналізу доводить: Панас Мирний, не пориваючи зі старою школою реалізму, запроваджує нову літературну техніку, збагачує її тематично і психологічними деталями, що органічно вкраплюються в художню структуру його ранніх повістей.Документ Проблема відчуженості героїв у Художньому світі Лесі Українки й І. Франка(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2001) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.В художній традиції української літератури чимало відчужених від світу героїв: філософствуючих самітників, причинних, одержимих, аскетів. Ці типи покликані до художнього життя специфікою історичної доби, її психологічним мікрокліматом.Документ Самоаналіз і критична рефлексія творчої особистості в епістолярії Г. Квітки-Основ’яненка(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2010) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.У статті розглянуто епістолярій Г. Квітки-Основ’яненка, що засвідчує спроби самоаналізу, критичні рефлексії автора-творчої особистості. Водночас простежено, які прикмети вдалі, характеру автора випрозорюються при прочитанні його листів.Документ Творчість О. Стороженка в оцінці дослідників(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Дурбалова, Ірина; Ткачук, Олена Єлиферiївна; Tkachuk, Olena Ye.; Ткачук, Елена ЕлифериевнаУ статті окреслено історичні передумови, у яких працював О. Стороженко. Здійснено огляд його історичних оповідань і творів етнографічного штибу в оцінці критиків ХІХ-поч. ХХ ст. Закцентовано увагу на сюжеті творів з урахуванням історичного контексту, а також обставин їх літературного та фольклорного походження.Документ Франкознавчі студії Є. М. Прісовського(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Ткачук, Елена Елифериевна; Tkachuk, Olena Ye.У статті простежуються окремі особливості інтерпретацій Є. М. Прісовського творчості І. Франка.Документ Художні варіації образу Чорного моря в ліриці Дмитра Шупти(2018) Ткачук, Олена Єлиферiївна; Tkachuk, Olena Ye.; Ткачук, Елена ЕлифериевнаIn the article was reviewed marine motifs and artistic originality of lyrics from Dmitry Shupty. Analyzes the poetry collection „Megin (Middle of the summer),” in which comes out very clearly the image of the Black Sea as the basis of artistic conception of the poet. It was found that the studied work typical use „cosmic” images: sky, moon, sun, earth, clouds, forces of different nature, but they are often subject to the philosophical understanding of the world and warning that people should live in harmony with nature, take care of the ecology of the environment. Landscape paintings often have a philosophical meaning. Contemplation of changes in nature grows into a life experience, all this raises philosophical meditation on the transience of human life, loneliness, conscience, evil and good. The very name of poetry „Book of the Sea” focuses on the author's global vision in the stories of anthropological and natural as a whole. The Book of art in a Dmitry Shubty reception - this is nature, universe, the way of implementation of it. In general, the poetry collection „Megin (Middle of summer)” are a kind of mosaic of impressions, moods and feelings, is a kaleidoscope of pictures in motion, each subsequent poetry is like a continuation of the previous one, reveals a facet of the life of the sea, because of that the poems do not seem the same. We observed plenty of scenery, a variety of them by time of day (morning, afternoon, evening, night), they reflect season (spring, summer, autumn, winter), geographic location (bay, estuary, the Black Sea) it show the enormous opportunities for talent of the poet. He, in addition to visual observations of artistic conviction, also uses auditory, tactile, visual and tactile impression. The semantics of the text from author has its own psychological background, philosophy of life, gaining special importance of marine motifs combining with public motifs. Dmitry Shubta often builds his texts circulated parallels of fluidity of human existence and extinction processes of nature. Describing his impressions of Sea forces, by intensifying feelings and imagination, resorting to comparisons, metaphors, epithets produces unexpected associations, which are material for the creation of new poetic meanings. The article notices an application of achievements of realism (which is based on actual Ukrainian mythology) and impressionism. The poet is experimenting over with the tropics, diversification, and uses archetypes, cosmic images.