Перегляд за Автор "Podshyvalkina, Valentyna I."
Зараз показуємо 1 - 20 з 27
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Біографічний метод в системі психологічних методів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.На сучасному етапі розвитку психології у зв’язку з розробкою теорії індивідуальності та системними дослідженнями психічного розвитку творчої особистості особлива увага науковців зосереджена на біографічному методі. Розвиток біографічного методу пов’язують з іменами Ш. Бюлер, Ф. Гальтона, Г. Олпорта, Н. Поланськи, Р. та Дж. Кеттела, У. Лера, Г. Томета інших зарубіжних дослідників, а також вітчизняних: Б.Г. Ананьєва, Л.І. Анциферової, Є.Ю. Коржової, А.А. Кроника, Н.А. Логінової, Г.Ю. Мошкової, В.В. Нуркової, Н.А. Рибникова, В.А. Роменця, С.Л. Рубінштейна та ін. У пошуках відповідей на такі актуальні питання, як закономірності розвитку індивіда протягом життя, природа життєвого шляху, соціальна життєдіяльність та життєтворчість особистості, відображення структури біографії у самосвідомості суб’єкта життя, психологічний час особистості у біографічному масштабі, психологами запропоновані нові засоби виміру біографічних феноменів: каузометрія, багатофакторний статистично-біографічний аналіз, контент-аналіз продуктів діяльності тощо. Біографічний метод – один з сучасних якісних методів психологічного дослідження розвиток якого тісно пов’язаний зі становленням постнекласичної методології у психології та активним розвитком психологічної практики. Методичні рекомендації до дисципліни “ Біографічний метод в системі психологічних методів” спрямовані на те, щоб зорієнтувати здобувача у її змісти та допомогти у її засвоєні. Мета та завдання В організаційному плані дисципліна “ Біографічний метод в системі психологічних методів” складається з 3 кредитів ЄКТС або 90 годин та 2 змістових модулів. Передбачено 16 годин лекційних, 14 семінарських та 60 годин самостійної роботи. Форма контролю процесу засвоєння змісту дисципліни є залік.Документ ВЫЗОВЫ ВРЕМЕНИ И ПРОБЛЕМЫ САМОИДЕНТИФИКАЦИИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СОЦИОЛОГИЧЕСКОГО СООБЩЕСТВА(Астропринт, 2007) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.Острое политическое противостояние в обществе, угрожавшее расколом страны, спровоцировало напряжение в рядах социологов. В статье предлагаются направления анализа новых реалий самоидентификации профессионального социологического сообщества, учет которых мог бы способствовать консолидации социологов.Документ Досвід оцінки впровадження «Зовнішнього незалежного оцінювання» на національному та місцевому рівнях(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2011) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Крапива, І. В.; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Крапива, И. В.; Podshyvalkina, Valentyna I.; Krapyva, I. V.У статті представлено результати оціночного дослідження соціально значимої інновації «Зовнішнє незалежне оцінювання».Представлено особливості впровадження інновації на національному та місцевому рівнях.Документ К вопросу о применении качественных методов в социологии, или Какой опыт мы изучаем?(2008) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.Статья написана в рамках подготовки руководства по применению качественных методов в социологии. Ключевая идея, лежащая в его основе, — поддержание профессионализма. Известно, что специалист отличается от неспециалиста способностью контролировать свою деятельность и ее результаты, пониманием ограничений своих возможностей и умением ориентироваться в релевантной литературе. В отечественной социологии (и в целом в постсоветском пространстве) ощущается недостаток специализированной литературы по методологии и методам социологических исследований, что, по мнению Г.Татаровой, является причиной методологической травмы современных социологовДокумент К проблеме профессионального самоопределения и мобильности личности в образовательном пространстве(2013) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Духопельникова, Валерия Юрьевна; Podshyvalkina, Valentyna I.; Подшивалкіна, Валентина ІванівнаВ статье рассматривается проблемы профессионального самоопределения и профессиональной мобильности студентов, обусловленные как внутренними мотивами, так и внешними факторами: государственной политикой, требованиями рынка, профессиональной средой и общественным мнение. Описаны типологические особенности поведения студентов в образовательном пространстве и востребованных специалистов на рынке труда. Показана востребованность профессиональной мобильности среди студентов-гуманитариев. Рассмотрено влияние смены научных парадигм на профессиональное самоопределение и мобильность студентов.Документ Контекстність вищої освіти як чинник гуманітарної та міжнародної безпеки: до постановки проблеми(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Коваль, Ігор Миколайович; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Мосійчук, Тамара Євгенівна; Коваль, Игорь Николаевич; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Мосийчук, Тамара Евгеньевна; Koval, Ihor M.; Podshyvalkina, Valentyna I.; Mosiichuk, Tamara Ye.У статті розглянуті проблеми вищої освіти в класичних університетах, що пов’язані з ризиками і небезпеками сучасного інформаційного суспільства і зі зміною наукових парадигм. Показано роль не тільки внутрішніх, але і зовнішніх контекстів у реформуванні вищої освіти в Україні. Намічені шляхи міждисциплінарного дослідження проблем соціогуманітарної і між¬народної безпекиДокумент Методологические проблемы оценки социальных инноваций в украинском обществе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2003) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.У статті аналізуються фактори, що обумовили зростання інтересу до нових пізнавальних процедур: моніторинг, діагностика, оцінкові дослідження, які дозволяють здійснювати оцінку соціальних інновацій.Документ Методологические проблемы психологии и теория установки Д. Н. Узнадзе(2011) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.В работе анализируются особенности методологических оснований исследований установки Д.Н.Узнадзе и показано их значение для развития современной психологии.Документ МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ ІДЕНТИФІКАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ(Астропринт, 2009) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Podshyvalkina, Valentyna I.У статті розглянуто проблеми відображення регіональних особливостей ідентифікаційних процесів у сучасному соціологічному дискурсі.Документ Методологічні проблеми психології у творчості М. Я. Ґрота та сучасність(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Podshyvalkina, Valentyna I.Радянська історіографія, яка була орієнтована на затвердження пролетарської ідеології значно скоротила перелік імен попередників, сховала їх у тіні забуття. Цілий пласт вітчизняної історії був виключений з пам’яті наступних поколінь. Останнє десятиліття відзначено все більш зростаючим інтересом до спадщини М. Я. Ґрота не тільки з боку психологів, а й логіків, філософів. Його праці є спільною спадщиною цих наук. Тепер можна з упевненістю сказати, що М. Я. Ґрот був одним з тих, хто зробив великий вплив на формування сучасних наукових шкіл в Україні.Документ Моніторинг у психологічній науці та практиці(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Золотова, Н.П.; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Золотова, Н. П.; Podshyvalkina, Valentyna I.; Zolotova, N. P.У нашій роботі ми зробили спробу проаналізувати деякі особливості моніторингових процедур у психології, що можуть забезпечити зближення наукової та практичної психології та сприяти більш поважному відношенню науковців до діяльності колегпрактиків як джерела максимально наближеної до реального життя психологічної інформації.Документ Напередодні апогею: одеські роки філософа і психолога - професора Миколи Яковича Грота (1883-1886)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Голубович, Інна Володимирівна; Подрезова, Марина Олексіївна; Хмарський, Вадим Михайлович; Музичко, Олександр Євгенович; Самодурова, Віра Володимирівна; Мурашко, Олена Сергіївна; Бахчиванжи, Ганна Павлівна; Murashko, Olena S.; Podrezova, Maryna O.; Samodurova, Vira V.; Khmarskyi, Vadym М.; Golubovych, Inna V.; Podshyvalkina, Valentyna I.; Muzychko, Oleksandr Ye.Монографія присвячена видатному філософу та психологу професору Миколі Яковичу Ґроту, який доклав великих зусиль для формування вітчизняного філософсько-психологічного дискурсу та філософсько-психологічної діяльності. Наукова робота об’єднала сучасних істориків, бібліографів, філософів та психологів університету на шляху висвітлення особливостей одеського періоду в багатогранній діяльності М. Я. Ґрота. Складовою частиною видання є біобібліографічний покажчик наукової спадщини вченого, укладений на основі фондів наукових бібліотек Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна та бібліотеки Ніжинського державного університету імені М. Гоголя. У монографії вперше представлені конспекти лекцій з філософії М. Я. Ґрота, а також маловідомі статті, які були надруковані в одеських газетах тих часів. Видання призначено як для психологів, філософів, істориків, науковців, так і для всього наукового та освітянського співтоваристваДокумент Научное наследие Н.Н. Ланге в университетской библиотеке(Одесский национальный университет имени И. И. Мечникова, 2010) Подшивалкина, Валентина Ивановна; Свинаренко, Радион Николаевич; Полевщикова, Елена Викторовна; Алексеенко, Майя Владимировна; Бережок, Евгения Владимировна; Ляшенко, Ольга Леонидовна; Пигулевская, Инна Викторовна; Савельева, Елизавета Владимировна; Кочмар, Виктория Сергеевна; Алєксєєнко, Майя Володимирівна; Alieksieienko, Maiia V.; Berezhok, Yevgeniya V.; Бережок, Євгенія Володимирівна; Полевщикова, Олена Вікторівна; Polevshchykova, Olena V.; Podshyvalkina, Valentyna I.; Подшивалкіна, Валентина ІванівнаМонография посвящена выдающемуся ученому, основоположнику отечественной экспериментальной психологии Н. Н. Ланге. Рассмотрены различные аспекты многосторонней деятельности Н. Н. Ланге-психолога, философа и деятеля образования. Книга содержит документы из личного архива Н. Н. Ланге, хранящегося в Научной библиотеке, а также неопубликованные ранее труды ученого. Составной частью монографии является биобиблиографический указатель работ Н. Н. Ланге и литературы о нем. В Приложениях публикуются архивные материалы и работы Н. Н. Ланге, представляющие интерес для истории отечественной науки. Издание предназначено для психологов, философов, историков, научных работников и преподавателей, аспирантов и студентов.Документ Оціночні дослідження проектів та програм(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.На сучасному етапі розвитку психології особливо активно розвивається психологічна практика. Сучасні психології все частіше розробляють особисті програми та проекти вирішення актуальних психологічних проблем. Історія оціночні досліджень пов’язана перш за все з впровадженням педагогічних проектів, але останні роки ними користуються спеціалісти з інших галузей, зокрема в психології. Методичні рекомендації до дисципліни "Оціночні дослідження проектів та програм" спрямовані на те, щоб зорієнтувати здобувача у методології, стратегіях та методах оціночних досліджень та допомогти у їх практичному засвоєнні. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Оціночні дослідження проектів та програм" є особливості використання методології та методів оціночних досліджень у психології. Дисципліна " Оціночні дослідження проектів та програм" входить до вибіркових дисциплін професійної підготовки та складається з двох змістових модулів: 1. Методологічні та методичні проблеми оціночних досліджень 2. Етичні, правові та професійні стандарти оціночних досліджень На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин, що становить 3 кредити ЄКТС.Документ Постнекласичні виміри індивідуальності та здоров'я людини(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Podshyvalkina, Valentyna I.В доповіді визначається, що однієї із сучасних завдань психології є відбиття різноманіття способів відстоювання своєї індивідуальності, визнання незрівнянності кожного зі способів відстоювання своєї індивідуальності. Показано, що пошуки себе та відстоювання свої індивідуальності потребує не тільки орієнтацію на зовнішні соціальні норми, а лей на внутрішні ресурси та можливості.Документ Потенціал особистості кріз призму наукових парадигм(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2010) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Podshyvalkina, Valentyna I.У статті розглядаються особливості дослідження потенціалу особистості з різних методологічних позицій, зокрема, класичної та постнекласичної. Крім того, звертається увага на особливості телеологічної та каузальної детермінації розвитку потенціалу особистості.Документ Проблема воспроизводства религиозного сознания в посттоталитарном обществе(1995) Панков, Александр Анатольевич; Подшивалкина, Валентина Ивановна; Podshyvalkina, Valentyna I.; Подшивалкіна, Валентина ІванівнаРазрушение тоталитарного общества поставило под сомнение необходимость отстаивания принципа примата светской жизни над религиозной. Возник следующий парадокс. В обществе, в силу его кризиса, ломки сложившихся форм жизнедеятельности, особую остроту приобретают проблемы поиска смысла, жизненного пути, веры, с которыми традиционно "работает" религия. Казалось бы неминуем религиозный взрыв. Его, однако, не происходит. Создается впечатление абсолютной невостребованности подобных знаний со стороны религиозных организаций, их нежелании знать о реальных процессах как в среде собственной паствы, так и в остальной части современного общества, потенциально являющейся для них будущей паствой. Отсюда вытекает их неумение, невозможность делать выводы и предпринимать соответствующие усилия по взаимодействию с паствой и по реализации того потенциала, который заложен в окружающем обществе. Один из известных представителей православной интеллигенции А.Р. Бессмертный и социолог СБ. Филатов пишут: «Сегодня, в начале 90-х гг., мы видим повсеместный рост доверия к Церкви и надежд на то, что она сможет стать одной из ведущих моральных сил, которая будет способна решить многие проблемы нашего общества, облагородить его. Но что-то не получается, что-то "прокручивается"».Документ Проблеми пошуку технологій активізації самодетермінації розвитку особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Чіркін, С. О.; Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.; Подшивалкина, Валентина ИвановнаСпалах і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) у світі значно впливає на психологічний стан та порушує психічну рівновагу різних груп населення. Своєчасна та ефективна психологічна й психотерапевтична допомога в цей особливий період є нагально необхідною, задля забезпечення чого дослідження реального досвіду практиків, їх потреб та складнощів, що виникають в цей період, є вкрай актуальним. Враховуючи опубліковані дані, що підтверджують помірний та високий рівень стресу серед населення, високий рівень тривоги загалом та через контакти з імовірним носієм вірусу, високий рівень депресії, порушення сну, низький рівень довіри до компетентності лікарів через брак достовірної інформації про вірус, загострення психопатологічної симптоматики та психологічних труднощів, що можуть зберігатися й після одужання, автори справедливо підкреслюють нагальну потребу в пошуку технологій активізації самодетермінації розвитку особистостінаданні своєчасної психологічної допомоги та підтримці психічного здоров’я у цей період.Документ Психологічні проблеми сучасних організацій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Podshyvalkina, Valentyna I.Технологічні та соціальні зміни у суспільстві обумовлюють появу нових організаційних форм, які ще недостатньо вивчені з психологічної точки зору. С одного боку ефективність сучасного практикуючого психолога залежить від адекватності його уявлень щодо сучасних організацій, оскільки з кожної з них пов’язана поява як нових можливостей, так й нових психологічних проблем. З другого боку дослідницькі програми здобувачів теж пов’язанні з проведенням відповідних досліджень у різних організація, зокрема новітніх. Розуміння цих сутності психологічних сучасних проблем стає запорукою продуктивності здобувача як дослідника, так й як психолога- практика Навчальна програма дисципліни “Психологічні проблеми сучасних організацій” складена відповідно до освітньо-професійної/освітньо-наукової програми підготовки «доктора філософії» за спеціальністю 053 « Психологія». Предметом вивчення навчальної дисципліни є психологічні проблеми сучасних організацій. Місце навчальної дисципліни в структурі освітнього процесу. Дисципліна “Психологічні проблеми сучасних організацій” входить до вибіркових дисциплін професійної підготовки здобувачів спеціальності 053 « Психологія» третього (доктор філософії) рівня вищої освіти Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: - Сучасні тенденції розвитку організаційної психології - Психологічні дисфункції та патологія розвитку сучасних організацій.Документ Психологія вищої школи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Подшивалкіна, Валентина Іванівна; Будіянський, Микола Федорович; Кириченко, Ольга Миколаївна; Podshyvalkina, Valentyna I.; Budiianskyi, Mykola F.; Kirichenko, Olga M.Докторські програми передбачають не тільки підготовку до наукової діяльності, а також мають за мету підготовку кадрів для вищої школи. Мета дисципліни “Психологія вищої школи" полягає у створенні умов для засвоєння здобувачами психологічних складових професійної викладацької діяльності в ВНЗ та у сприянні формуванню психологічній культури та етичної поведінки викладача вищої школи. Завдання - оволодіння здобувачами фундаментальними поняттями і принципами психології вищої школи; - вивчення особливостей сучасних проблем функціювання освітніх організацій - розуміння психологічниз проблем розвитку вищої освіти - володіння діагностичними методами психології вищої школи та психологічними методами оптимізації освітніх організації. Процес вивчення дисципліни спрямований на формування елементів наступних компетентностей: ІК - Здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі психології, в тому числі професійної та/або дослідницько- інноваційної діяльності, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних психологічних знань та/або професійної практики ЗК5 - Здатність діяти на основі етичних міркувань при проведенні наукових досліджень, презентації їх результатів та у науково-педагогічній діяльності. СК4 - Здатність до самоменеджменту, планування і розв’язування задач власного професійного і особистісного зростання, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності. СК7 - Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.