Перегляд за Автор "Kishchenko, Alla M."
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Авторські комунікативні стратегії спілкування з читачем в сучасній українській прозі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Кіщенко, Алла Миколаївна; Kishchenko, Alla M.; Кищенко, Алла НиколаевнаСтаттю присвячено дослідженню комунікативної взаємодії автора з читачем як вияву стратегій мовленнєвої поведінки в художньому дискурсі. Схарактеризовано поняття комунікативних стратегій і тактик, а також окреслено специфіку комунікативної ролі автора, що реалізує текстово- дискурсивну категорії адресантності. Виокремлено основні комунікативні стратегії спілкування з адресатом-читачем, зумовлені авторської інтенцією та реалізовані на структурно-композиційному та лінгвопрагматичному рівнях. Обґрунтовано лінгвопрагматичний потенціал художнього дискурсу на матеріалі аналізу сучасної української прози.Документ Вставлені синтаксичні конструкції як репрезентанти категорії адресантності в художньому дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кіщенко, Алла Миколаївна; Кищенко, Алла Николаевна; Kishchenko, Alla M.Статтю присвячено аналізу синтаксичних засобів репрезентації комунікативної позиції адресанта в сучасному українському художньому тексті. Розглянуто один із засобів вираження модальності – вставлені конструкції, що є маркерами авторського мовлення. Визначено категорію адресантності як особливий параметр художнього текстотворення. Схарактеризовано взаємозв’язки категорії адресантності з іншими категоріями художнього тексту. Проаналізовано особливості вживання вставлених синтаксичних конструкцій сучасними українськими письменниками насамперед у функційному аспекті. Представлено різні типи оповіді в художньому тексті та простежено використання в них вставлених синтаксичних конструкцій.Документ Комунікативна роль адресанта в художньому дискурсі (на матеріалі сучасної української прози)(Астропринт, 2014) Кіщенко, Алла Миколаївна; Кищенко, Алла Николаевна; Kishchenko, Alla M.Статтю присвячено аналізу лінгвістичних аспектів образу автора в художньому тексті. Дослідження здійснено в комунікативно-прагматичному аспекті, що передбачає дискурсивний підхід до аналізу художнього тексту як акту комунікативної взаємодії автора і читача. Простежено функції учасників комунікативної взаємодії в сучасній українській прозі з пріоритет¬ним розглядом позиції ініціатора спілкування — автора художнього тексту. Представлено традиційні і новаторські підходи до вивчення образу автора в художній комунікації. Актуалізовано комунікативну позицію мовця як ініціатора спілкування та визначено поняття комунікативної ролі. Запропоновано типологію комунікативних ролей мовця в художньому тексті, виокремлено комунікативні ролі оповідача, коментатора та персонажа. Зроблено спробу пов’язати реалізацію образу автора з таким синтаксичним засобом, як вставлені конструкції в художньому тексті. Простежено реалізацію кожної комунікативної ролі у вставлених синтаксичних конструкціях у сучасній українській прозі. Основну увагу приділено комунікативній ролі оповідача, що найбільшою мірою реалізована у вставлених синтаксичних конструкціях. Меншою мірою виявлено специфіку реалізації комунікативних ролей коментатора та персонажа, що визначає перспективи подальших наукових досліджень. Матеріалом дослідження слугували прозові твори українських письменників початку XXI століття.Документ Лексичні засоби вираження категорії експресивності в сучасній українській прозі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Кіщенко, Алла Миколаївна; Стрій, Людмила Іванівна; Kishchenko, Alla M.; Striy, Ludmyla I.Статтю присвячено аналізу експресивної лексики, що функціонує в українському художньому тексті початку ХХІ ст. Схарактеризовано категорію експресивності й визначено основні групи експресивної лексики в художньому тексті. Розглянуто вульгаризми, що вжито з метою створення епатажу та потужного впливу на свідомість адресата. Проаналізовано екзотизми, підпорядковані функції «змішування» українських та іншомовних лексем, усунення меж між мовами, актуалізацію міжмовної і міжкультурної взаємодії. Доведено, що адресант демонструє прагнення спілкуватися з таким читачем, для якого немає мовних меж, який легко сприймає зміни мовного коду, знає основні європейські мови і здатний зрозуміти полілінгвального оповідача. Проаналізовано жаргонізми, що вказують на використання елементів лексичних підсистем окремих соціальних груп та охоплюють кримінальний, військовий, молодіжний та міський жаргон. Обґрунтовано, що в персонажному мовленні жаргонізми маркують мовлення, вказуючи на відповідний соціальний статус мовця, а в авторському мовленні вони підпорядковані авторській інтенції та виражають категорію експресивності. Представлено діалектизми, зокрема лексичні, як такі, що в сучасній прозі маркують авторське мовлення відповідно до того регіону, звідки походить автор, або у якому відбуваються описані події.Документ Методологічні аспекти дослідження художнього дискурсу в комунікативно-прагматичному аспекті(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Кіщенко, Алла Миколаївна; Кищенко, Алла Николаевна; Kishchenko, Alla M.Статтю присвячено висвітленню проблем дослідження художнього тексту в комунікативно-прагматичному аспекті. Окреслено домінування комунікативного підходу до визначення поняття художнього тексту та обґрунтовано необхідність використання терміна «художній дискурс». Доведено діалогічну сутність художньої комунікації, що зумовлює актуалізацію ролі мовця та адресата у створенні та сприйнятті художнього тексту. Розглянуто методи і прийоми аналізу художнього дискурсу як компонента взаємодії між автором і читачем.Документ Мовленнєві стратегії комунікативної поведінки адресанта в художній комунікації (на матеріалі сучасної української прози)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Кіщенко, Алла Миколаївна; Kishchenko, Alla M.; Кищенко, Алла НиколаевнаУ статті проаналізовано художній наратив як реалізацію мовленнєвих стра- тегій адресанта. Доведено, що художня комунікація реалізована за допомогою наративної, описової і діалогічної мовленнєвих стратегій. Наративна страте- гія характерна для комунікативної позиції активного або нейтрального опові- дача, її мовними маркерами є граматичні форми дієслів доконаного виду, подан- ня подій у хронологічному порядку, динамізм оповіді, подієвість тощо. Описова стратегія представлена в авторському монологічному мовленні, містить ха- рактеристики місця дії, портретні описи персонажів, статичні елементи ху- дожнього світу тощо; на мовному рівні реалізована за допомогою суб’єктних та об’єктних синтаксем. Аргументативна стратегія передбачає логічний ви- клад інформації, подання міркувань мовця або в формі внутрішнього мовлення, або у формі авторського мовлення. На мовному рівні аргументативна страте- гія реалізована засобами вираження суб’єктивної модальності – вставними і вставленими синтаксичними конструкціями. Діалогічна стратегія реалізована у внутрішньому монологічному мовленні за допомогою питально-відповідних комплексів.Документ Наративна стратегія мовленнєвої поведінки адресантав художньому дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Кіщенко, Алла Миколаївна; Kishchenko, Alla M.; Кищенко, Алла НиколаевнаЛінгвопрагматичний аспект дослідження категорії адресантності охоплює виокремлення комунікативних ролей, стратегій і мовленнєвих актів поведінки учасників художньої комунікації. Художня комунікація реалізується через взаємодію автора (адресанта) та читача (адресата), посередником у якій виступає художній дискурс. Ми зосередили увагу на стратегічному аспекті аналізу художнього дискурсу.Документ Стилістично маркована лексика в сучасному художньому тексті: взаємодія категорії адресантності та експресивності(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Кіщенко, Алла Миколаївна; Kishchenko, Alla M.; Кищенко, Алла НиколаевнаСтаттю присвячено аналізу лексичних засобів вираження категорії адресанта в сучасному українському художньому постмодерністському тексті. Схарактеризовано основні групи стилістично маркованої і стилістично зниженої лексики, представленої в сучасному художньому тексті, зокрема варваризми, екзотизми, вульгаризми і діалектизми, тобто такі лексичні одиниці, що підпорядковані авторській інтенції та здатні демонструвати мовну особистість як мовця-автора, так і оповідача. Розглянуті мовні засоби схарактеризовані як репрезентанти двох категорій художнього тексту – адресантності та експресивності. Матеріалом для аналізу слугували прозові твори сучасних українських письменників Ю. Андруховича, С. Андрухович, О. Забужко, Ю. Іздрика, І. Карпи, А. Любки, Т. Прохаська та ін. Обґрунтовано, що стилістично маркована лексика в постмодерністському художньому тексті виконує експресивну функцію і є виразником авторського задуму – шокувати, провокувати, інтригувати.Документ Українська мова за професійним спрямуванням(2020) Кіщенко, Алла Миколаївна; Kishchenko, Alla M.; Кищенко, Алла НиколаевнаМета: підвищення рівня загально мовної підготовки, мовної грамотності, формування комунікативної грамотності студентів; набуття досвіду для формування професійної майстерності та конкурентноздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовної поведінки, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики й термінології свого фаху, використання різних типів словників; практичне оволодіння основами офіційно-ділового, наукового, розмовного стилів української мови, що забезпечить професійне спілкування на належному мовному рівні. Завдання: сформувати чітке і правильне розуміння ролі державної мови у професійній діяльності; забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та дотримання вимог культури усного й писемного мовлення; виробити навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; розвивати творче мислення студентів; сформувати навички оперування фаховою термінологією, редагування, коригування й перекладу наукових та ділових текстів; виховати повагу до української літературної мови та її традицій.