Перегляд за Автор "Bondarenko, K. A."
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Лінгвальні засоби спонукання в англомовних лекційному та проповідницькому дискурсах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Кравченко, Ніна Олександрівна; Кравченко, Нина Александровна; Kravchenko, Nina O.; Бондаренко, К. А.; Бондаренко, Е. А.; Bondarenko, K. A.Статтю присвячено дослідженню лінгвальних засобів спонукання у двох реалізаціях усного інституційного дискурсу – лекціях та проповідях. Виявлено основні види спонукальних висловлювань, що функціонують у межах проповідницького та лекційного дискурсів та констатована залежність їхнього вживання від композиційної структури текстів проповіді та лекції.Документ Особенности темпорального оформления побудительных конструкций в лекционном и проповедническом дискурсах(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Бондаренко, Е. А.; Бондаренко, К. А.; Bondarenko, K. A.Статья посвящена исследованию темпоральной организации побудительных конструкций в проповедническом и лекционном дискурсе. Исходя из наличия общих интенциональных критериев лекционного и проповеднического дискурсов (передача знаний и формирование точки зрения/верования), эти дискурсы в статье рассматриваются как особый вид институционального поучающего дискурса с единой композиционной структурой. В реализации операциональных стратегий лектора и проповедника немаловажную роль играют способы побуждения аудитории к коммуникативным действиям, осуществляемые, в частности, побудительными конструкциями. Среди просодических средств, участвующих в реализации побуждения, огромная роль принадлежит характеру изменения темпа и особенностям паузации. Для определения степени участия темпорального компонента интонации в оформлении устного текста проповеди и лекции проведен комплексный фонетический анализ, целью которого явилось выявление общей тенденции временно́й организации исследуемых дискурсов. В результате перцептивного и электроакустического анализа выявлены основные темпоральные характеристики исследуемых побудительных конструкций. Инструментальным путем зафиксировано, что темп произнесения побудительных конструкций во введении во всех исследуемых видах текста варьируется от замедленного до нормального. Анализ текстовой паузации показал наличие различий (хотя и несущественных) между лекцией и проповедью, которые заключаются не столько в характере использования в тексте пауз различной длительности, сколько в процентном соотношении распределения пауз различной длительности по тексту. Частота встречаемости пауз различной длительности при произнесении побудительных конструкций напрямую связана со структурой текста. Инструментальный анализ темпоральных характеристик устных англоязычных побудительных конструкций в лекционном и проповедническом дискурсах позволяет сделать вывод о наличии интегральных и дистинктивных темпоральных параметров исследуемых конструкций. Наличие интегральных характеристик доказывает правомочность отнесения исследуемых типов дискурсов к институциональному устному дискурсу поучающего типа.Документ Признаки институциональности лекционного и проповеднического дискурсов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Бондаренко, Е. А.; Бондаренко, К. А.; Bondarenko, K. A.В статье описаны системообразующие признаки институциональности проповеднического и лекционного дискурсов. Рассмотрены интегральные и дифференциальные признаки, характеризующие дискурсы лекции и проповеди.Документ Участь просодичних параметрів у реалізації спонукання в інституційному дискурсі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2020) Бондаренко, К. А.; Бондаренко, Е. А.; Bondarenko, K. A.Стаття присвячена висвітленню результатів дослідження просодичних параметрів у реалізації спонукальних висловлювань у текстах двох типів інституційного дискурсу, а саме – лекційному та проповідницькому. Виходячи з наявності загальних інтенціональних критеріїв лекційного і проповідницького дискурсів (передача знань і формування точки зору / вірування), ці дискурси в статті розглядаються як особливий вид інституційного повчаючого дискурсу з єдиною композиційною структурою. У реалізації операційних стратегій лектора і проповідника важливу роль відіграють способи спонукання аудиторії до комунікативних дій, які здійснюються, зокрема, спонукальними конструкціями. Робота містить опис результатів перцептивного фонетичного дослідження спонукальних висловлювань та їхню лінгвістичну інтерпретацію, в результаті чого представлено системний опис просодичної організації різних видів спонукальних висловлювань, що використовуються в лекційному та проповідницькому дискурсах, виокремлено характерні закономірності інтонаційної структури досліджуваних мовленнєвих реалізацій. На підставі проведеного дослідження констатовано, що гучність, темп, фразовий наголос та мелодійний контур є основними просодичними засобами здійснення спонукання у будь-яких частинах тексту лекції чи проповіді. Залежно від ступеня участі просодичних параметрів у реалізації спонукальних висловлювань були виокремленні три основні просодичні компоненти, які беруть участь у диференціації типу лекції або проповіді. У лекційному дискурсі просодичними параметрами, що диференціюють аудиторну/он-лайн лекцію є мелодія, наголос та темп вимови. У проповідницькому дискурсі основними просодичними маркерами диференціювання храмової/ дистантної проповіді є мелодія, ритм та гучність. Аудиторський аналіз уможливив констатацію існування певної закономірності у вживанні спонукальних висловлювань залежно від типу лекційного та проповідницького дискурсів і їхньої композиційної частини та продемонстрував концентрацію найбільшого числа диференційних інтонаційних ознак у вступі та найменшого – в загальній основній частині текстів. Основним результатом аудиторського аналізу виявилося висування певних інтонаційних параметрів як інформативних для реалізації та диференціації спонукальних висловлювань у різних типах дискурсу.