Перегляд за Автор "Bihunova, Natalia O."
Зараз показуємо 1 - 20 з 50
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Communication noise as a discourse component(2020) Bihunova, Natalia O.; Oliinyk, Ganna; Selivanova, Olena; Бігунова, Наталя Олександрівна; Бигунова, Наталья АлександровнаThe paper focuses on the investigation of communicative noise at various levels of monocultural and intercultural communication. Communication noise is seen as a component of a communicative event, functioning as obstacles of different nature that lower the effectiveness of communication, destabilize it and are able to cause communicative conflict or the breakdown of communication. In linguistic pragmatics, the main features of communication noise have been identified as vagueness and ambiguity of a message: vagueness is characterized by a more significant degree of noise than ambiguity. The authors of the article have tried to probe more deeply into the area of communication noise by singling out levels of the communicative situation. The article offers a differentiation of five discourse levels: verbal-semiotic, cognitive- interpretational, interactive, ontological and sociocultural levels. The central part of the paper analyzes the barriers that cause communication noise at each of the offered levels of the communicative situation. The raised issues offer prospects for further research, such as investigating of noise effects in real communication, identifying a set of causes leading to communication noise, as well as noise-resistant factors, preventing or removing it.Документ English for Academic Communication(Олді Плюс, 2023) Бігунова, Наталя Олександрівна; Набока, Олена Миколаївна; Онищук, Ірина Юріївна; Bihunova, Natalia O.; Naboka, Olena M.; Onyshchuk, Iryna Yu.Методичні вказівки призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 035.10 «Прикладна лінгвістика» та 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», які вивчають обов’язкові дисципліни «Наукова комунікація іноземною мовою» та «Academic English». Основна мета вказівок – надати методичну допомогу здобувачам вищої освіти у підготовці та вивченні зазначених дисциплін під час практичних занять та у процесі самостійної роботи.Документ Варіативність тонального діапазону у фразах погрози (на матеріалі англомовного кінодискурсу)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Бігунова, Наталя Олександрівна; Бигунова, Наталья Александровна; Bihunova, Natalia O.; Чорнобай, Дарія ОлегівнаУ пропонованій розвідці містяться результати аудиторського дослідження тонального діапазону фраз погрози із персонажного мовлення сучасних англомовних художніх фільмів та серіалів «Peaky Blinders», «Dynasty», «Legend», «Behind her eyes», «The Blacklist», «Deadly Illusions.».Документ Дифференциальные признаки речевых актов комплимента и лести (на материале современного английского языка)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2012) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.В статье сравниваются функционально-семантические признаки речевых актов комплимента и лести в английском диалогическом дискурсе. Исследована мотивация адресантов комплимента и лести, анализируются возможные виды реакций на высказывания комплимента и лести.Документ Интонационная дифференциация речевых актов положительной оценки (на материале англоязычного кинодискурса)(Астропринт, 2015) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.В статье анализируются семантические и прагматические особенности положительно-оценочных речевых актов одобрения,похвалы, комплимента и лести. Обсуждаются результаты проведённого аудиторского анализа интонационных параметров фраз положительной оценки. Исследование позволило выделить ряд схожих тенденций в выборе финального тона, шкалы, направления движения тона, высотного уровня,тонального диапазона и речевого темпа во фразах положительной оценки, а также обозначить различия в их интонационном оформлении, которые позволяют говорить об акустическом имидже речевых актов одобрения, похвалы, комплимента и лести. Выявлено, что во фразах положительной оценки преимущественно используется нисходящий ядерный тон и нисходящее направление движения тона в предъядерных частях. Примерно половина положительно-оценочных фраз характеризуется высоким тональным уровнем произнесения и широким тональным диапазоном.Документ Интонационные параметры нарратива в звучащей неподготовленной речи(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 1999) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Традиционно в литературоведении и лингвистике нарратив исследуется в рамках стиля письменной художественной речи. Менее изучена эта композиционно-речевая форма в разговорной речи, подготовленной и неподготовленной.Документ Когнітивно-прагматична диференціація мовленнєвих актів компліменту та похвали співрозмовника(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Бігунова, Наталя Олександрівна; Бигунова, Наталья Александровна; Bihunova, Natalia O.Анотація. Мета статті — встановлення іллокутивних цілей мовленнєвих актів похвали і компліменту. Об’єкт пропонованого дослідження — мовленнєві акти похвали і компліменту, зафіксовані в англомовному спілкуванні персонажів художнього дискурсу. Предмет вивчення — загальні та диференційні іллокутивні цілі мовленнєвих актів похвали і компліменту в персонажній комунікації художнього дискурсу. Робота ґрунтується на методі спостереження та контекстуально-інтерпретаційному аналізі. Результатом вивчення проблеми стало визначення похвали та компліменту як суміжних позитивно-оцінних мовленнєвих актів, які поєднують риси експресивів, бехабітивів, сатисфактивів і часом функціюють як фатичні мовленнєві акти. Обидва акти мають на меті вираження позитивної оцінки, здійснення позитивного впливу на емоції адресата, створення сприятливої атмосфери спілкування та дотримання соціального ритуалу. Висновки: окрім спільних іллокутивних цілей мовленнєвих актів похвали і компліменту, встановлено диференційні іллокутивні цілі, які в роботі проаналізовано у спілкуванні персонажів сучасного художнього англомовного дискурсу.Документ Концепт движения в английском нарративном дискурсе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.В настоящее время в центр внимания когнитивистов выдвинулась проблема концепта. О концептах писали и пишут Г. Фреге, Б. Расселл, П. Стросон, Г.Д. Дэвидсон, Дж. Остин, П. Грайс, Дж. Сэрль, А, Тарски, У.О. Куин, Дж. Лакофф, А. Вежбицкая, Д.С. Лихачев, Ю.Д. Апресян, P.M. Фрумкина, Ю.С. Степанов, Е.С. Кубрякова, В.З. Демьянков, Т.В. Булыгина, А.Д. Шмелев, Н.Д. Арутюнова, В.И. Карасик, А.А. и И.П. Сусовы, М.В. Никитин, В.В. Красных и многие другие.Документ Критерий аргументативного/ неаргументативного характера речевых актов положительной оценки(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Современные исследователи всё чаще обращаются к анализу обстоятельств реализации оценочных высказываний. В данной статье анализируется критерий аргументативного / неаргументативного характера реализации речевых актов (РА) положительной оценки, к которым мы относим одобрение, похвалу, комплимент и лесть. Материалом исследования послужили тексты 44 современных англоязычных художественных произведения общим объемом 12898 страниц, из которых были отобраны высказывания одобрения, похвалы, комплимента и лести. Анализируемая выборка составляет 1160 контекстов выражения положительной оценки. Самый большой массив образован высказываниями одобрения — 497 диалогических единств (ДЕ) (42.84% всех контекстов) и похвалы — 421 ДЕ (36.3 % всех контекстов); значительно меньше высказываний комплимента — 207 ДЕ (17.84 % всех контекстов) и наименьшее количество ДЕ образует лесть — 35 ДЕ (3.02 % всех контекстов).Документ Критерий прямой / косвенной формы реализации речевых актов положительной оценки (на материале англоязычного художественного дискурса)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2013) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.В статье дано определение речевым актам одобрения, похвалы, комплимента и лести как речевым актам положительной оценки. Анализируются способы прямой и косвенной реализации речевых актов положительной оценки в англоязычном диалогическом дискурсеДокумент Лексико-грамматические и просодические реализаторы концепта времени в устном нарративном дискурсе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Стаття присвячена визначенню взаємодії засобів усіх рівнів мови при реалізації концепту часу. Було встановлено, що реалізація концепту часу забезпечується лексичним наповненням, цілеспрямовано аранжованим синтаксисом і набором просодичних факторів.Документ Навчальний посібник з домашнього читання англійською мовою (M. C. Beaton “Death of a perfect wife” та Muriel Spark “The driver’s seat”)(2020) Бігунова, Наталя Олександрівна; Караваєва, Тетяна Леонідівна; Тер-Григорьян, Марина Геннадіївна; Bihunova, Natalia O.; Karavaieva, Tetiana L.; Ter-Grygorian, Maryna G.Навчальний посібник призначений для здобувачів ступеня вищої освіти “Бакалавр” ІІІ, IY років навчання та здобувачів ступеня вищої освіти “Магістр” І року навчання спеціальності 035 – Філологія. Посібник побудовано таким чином, щоб під час читання і роботи над текстом поряд з розумінням змісту і оцінкою його художніх достоїнств студент витягав з нього і максимум лінгвістичної інформації шляхом спостереження над мовними явищами, їх аналізом і зіставленням з рідною мовою, що має сприяти кращому розумінню тексту твору, збагаченню і ідіоматизації мовлення. Виконання всіх завдань посібника сприятиме формуванню у студентів сталих навичок переказу іншомовного тексту, навчить їх цікаво, ідіоматично розповідати про події, описувати враження, висловлювати оцінку подіям і об'єктам, аргументувати, відстоювати свою точку зору, а також в цілому буде сприяти формуванню високих професійних якостей студентів, магістрів та аспірантів університету та підвищенню їх загальної культури.Документ Написання та оформлення курсових робіт(Букаєв В. В., 2024) Бігунова, Наталя Олександрівна; Віт, Юлія Валеріївна; Карпенко, Олена Юріївна; Колегаєва, Ірина Михайлівна; Кравченко, Ніна Олександрівна; Хромченко, Олена Василівна; Bihunova, Natalia O.; Vit, Yuliia V.; Karpenko, Olena Yu.; Kolehaieva, Iryna M.; Kravchenko, Nina O.; Khromchenko, Olena V.У методичних рекомендаціях представлено загальні положення, вказівки з написання та оформлення курсових робіт для здобувачів вищої освіти ІІІ року очної форми навчання та IV року заочної форми навчання спеціальності 035 Філологія спеціалізації 035.041 Германські мови та літератури (переклад включно), перша − англійська.Документ Написання та оформлення курсових робіт з основної іноземної мови / зарубіжної літератури / методики викладання іноземної мови(Букаєв В. В., 2024) Бігунова, Наталя Олександрівна; Войтенко, Л. І.; Карпенко, Олена Юріївна; Колегаєва, Ірина Михайлівна; Кравченко, Ніна Олександрівна; Хромченко, Олена Василівна; Bihunova, Natalia O.; Voitenko, L. I.; Karpenko, Olena Yu.; Kolehaieva, Iryna M.; Kravchenko, Nina O.; Khromchenko, Olena V.Методичні рекомендації містять вимоги щодо написання, оформлення, захисту та критеріїв оцінювання курсових робіт з основної іноземної мови/ зарубіжної літератури/ методики викладання іноземної мови здобувачів вищої освіти 4 року очної форми навчання та 5 року заочної форми навчання спеціальності 035 Філологія спеціалізацією 035.041 Германськімови та літератури (переклад включно), перша − англійська.Документ Объект оценки в положительно-оценочных речевых актах (на материале современного английского языка)(Логос, 2012) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Статья посвящена исследованию объекта оценки в положительно-оценочных речевых актах, к которым автор относит одобрение, похвалу, комплимент и лесть. В статье также анализируются иллокутивные цели положительно-оценочных речевых актов. Экспрессивность и этикетный характер речевых актов положительной оценки определяются экстралингвистическим контекстом и поэтому признаются вариативными, а выражение положительной оценки рассматривается как характеристика константная.Документ Объект оценки в речевых актах одобрения, похвалы, комплимента и лести(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2016) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.В статье анализируются иллокутивные цели речевых актов одобрения, похвалы, комплимента и лести. Установлены объекты оценки в речевых актах одобрения, похвалы, комплимента и лести в англоязычном художественном дискурсе. Исследование показало, что качества неодушевленного объекта оценки являются объектами РА одобрения. Особенности внешности человека обсуждаются как в РА комплимента и лести, так и в определенных контекстах похвалы. Интеллектуальные и моральные качества человека и его поступки являются темой РА похвалы и лести. Достижения человека выступают объектом оценки в РА комплимента и лести.Документ Одобрение, похвала, комплимент и лесть в теории речевых актов(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2015) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Статья посвящена рассмотрению одобрения, похвалы, комплимента и лести в рамках теории речевых актов. Дифференцированы иллокутивные цели речевых актов одобрения, похвалы, комплимента и лести. Предлагаются собственные определения одобрения, похвалы, комплимента и лести как положительно-оценочных речевых актов.Документ Основна іноземна мова (англійська). Content Module I. The Communicative Function of Intonation(Олді Плюс, 2023) Бігунова, Наталя Олександрівна; Дьоміна, Наталя Юхимівна; Bihunova, Natalia O.; Diumina, Natalia Yu.Навчально-методичний посібник призначений для здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальності 035 Філологія, спеціалізації 035.041 «Германські мови та літератури (переклад включно), перша - англійська», які вивчають обов’язкову дисципліну «Основна іноземна мова (англійська)». Навчально-методичний посібник може бути рекомендований і для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої в рамках дисципліни «Друга іноземна мова (англійська)». Посібник спрямований на засвоєння здобувачами теоретичного матеріалу з фонетики англійської мови, розуміння особливостей комунікативних функції інтонації, оволодіння базовими інтонаційними моделями, розпізнавання функціональних типів художнього і публіцистичного дискурсу: оповідання, опис й міркування. Основна мета навчально-методичного посібника – надати методичну допомогу здобувачам вищої освіти у підготовці та вивченні зазначених дисциплін під час занять та у процесі самостійної роботи. До посібника додаються аудіоматеріали.Документ Особенности преобразования оценочного суждения в коммуникативный или речевой акт(2014) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Статья посвящена определению путей преобразования оценочного суждения в коммуникативный или речевой акт положительной оценки. Выявлены факторы, способствующие полному или частичному несоответствию оценочного суждения и оценочного высказывания. Установлено, что в положительно-оценочных речевых актах наблюдается разная степень интенсивности оценочного суждения и оценочного высказывания.Документ Паравербальные средства выражения положительной оценки в англоязычном кинодискурсе(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2017) Бигунова, Наталья Александровна; Бігунова, Наталя Олександрівна; Bihunova, Natalia O.Цель статьи — анализ невербальных средств интенсификации положительной оценки в речевом акте одобрения. анализа — англоязычный кинодискурс. Лредлтетисследования — невербальные средства выражения положительной оценки. Результат исследования — выявление закономерности: кинетические средства, используемые актёрами при выражении одобрения, зависят от степени его искренности и экспрессивности, предопределённой сюжетом, образом персонажа и требованиями режиссёра. Выводы. Паравербальные средства позволяют дифференцировать искренние высказывания одобрения, характеризующиеся высокой степенью эмоциональности, но разной степенью экспрессивности; неискренние высказывания одобрения, посредством которых говорящий пытается скрыть испуг, подбодрить или успокоить собеседника; иронические высказывания одобрения; формальные, ритуальные высказывания одобрения. Исследование также показало, что одобрение может коммуникативно проявляться исключительно посредством невербалики, вне вербального компонента. Практическое применение результатов исследования определяется возможностью использования теоретических положений проведённого исследования в курсах лекций и на семинарах, посвящённых проблемам невербальной семиотики.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »