Перегляд за Автор "Adobovska, Mariya V."
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Геоморфология и тенденции современной динамики берегов озера Ялпуг(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2002) Биланчин, Ярослав Михайлович; Муркалов, Александр Борисович; Адобовская, Мария Владимировна; Городецкий, Е. А.; Біланчин, Ярослав Михайлович; Муркалов, Олександр Борисович; Адобовська, Марія Володимирівна; Городецький, Є. А.; Bilanchyn, Yaroslav M.; Murkalov, A. B.; Adobovska, Mariya V.; Horodetskyi, Ye. A.Изложены результаты экспедиционно-полевого изучения летом 2001 года геоморфологии берегов и геоморфологических процессов в береговой зоне озера Ялпуг. Проведены геоморфологические исследования и картографирование берегов и геоморфологических процессов в береговой зоне, картографирование современной береговой линии (границы берег-вода) озера. Установлены тенденции современной динамики береговой зоны и берегов озераДокумент Еволюція чорноземів південних Дунай-Дністровської зрошувальної системи після припинення зрошення(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тортик, Микола Йосипович; Адобовська, Марія Володимирівна; Алєксєєнко, А. В.; Tortyk, Mykola Y.; Adobovska, Mariya V.; Alieksieienko, A. V.В статті висвітлено актуальні проблеми постіригаційної трансформації чорноземів південних Дунай-Дністровської зрошувальної системи. Дано характеристику складових частин Дунай-Дністровської зрошувальної системи, динаміці якості води, яка використовувалась для зрошення, і наслідків впливу зрошення на якість ґрунтів та можливі перспективи відновлення ґрунтів.Документ Електронні додатки – можливості використання під час дистанційного навчання(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Адобовська, Марія Володимирівна; Моц, Олександра Сергіївна; Adobovska, Mariya V.Дистанційне та змішане навчання стали невід’ємними формами організації навчання та повсякденної роботи з учнями в нових умовах. Ми бачимо, що для належної організації навчання необхідні не лише якісне інтернет-підключення і технічне забезпечення, але й опанування та вдосконалення педагогами власних цифрових компетентностей, щоб повноцінно й уміло використовувати можливості цифрових платформ та інструментів для роботи з учнями.Документ Методичні основи підготовки майбутнього вчителя географії із застосуванням інтерактивних технологій(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Адобовська, Марія Володимирівна; Adobovska, Mariya V.Перехід вищої професійної педагогічної освіти на нові стандарти передбачає використання компетентнісного підходу, який надає підготовці вчителя географії практико-орієнтовану спрямованість, орієнтує на оволодіння студентами професійною компетентністю, вмінням вибудовувати перспективні лінії професійного саморозвитку з урахуванням інноваційних тенденцій в сучасній освіті.Документ Методичні рекомендації з виконання дипломних робіт для першого (бакалавр.) рівня вищої освіти спец. 014.07 Середня освіта (Географія)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Адобовська, Марія Володимирівна; Буяновський, Андрій Олександрович; Красєха, Єрофій Никифорович; Попельницька, Наталія Олександрівна; Тортик, Микола Йосипович; Тригуб, Валентина Іванівна; Adobovska, Mariya V.; Buianovskyi, Andrii O.; Krasiekha, Yerofei N.; Popelnytska, Nataliia O.; Tortyk, Mykola Y.; Trigub, Valentina I.Методична розробка містить рекомендації студентам з виконання дипломних робіт, їх оформлення та представлення до захисту. Висвітлено основні вимоги до дипломних робіт, їх тематика, алгоритм послідовності виконання, оформлення та захисту. Розглянуто питання формування структури і змісту робіт, вивчення й аналізу літератури, інформаційних джерел та матеріалів з теми, виконання й оформлення робіт та їх ілюстративного забезпечення, формування переліку використаних джерел та їх бібліографічного опису і т. ін. Для студентів і викладачів кафедри географії України, ґрунтознавства і земельного кадастру, а також може бути корисним для студентів і викладачів інших кафедр факультету та університету.Документ Міждисциплінарний підхід під час краєзнавчої роботи зі школярами(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Адобовська, Марія Володимирівна; Попельницька, Наталія Олександрівна; Adobovska, Mariya V.; Popelnytska, Nataliia O.Розвиток будь-якої науки зумовлено як її внутрішньою логікою, так і зовнішніми викликами, які вимагають вироблення нових підходів. Міждисциплінарний підхід є найважливішою ознакою сучасного географічного знання. Аналіз міждисциплінарних дослідницьких практик може сприяти розкриттю сенсу змін, що відбуваються в інтелектуальній сфері та розвитку краєзнавства як науки, яке традиційно розглядається як вивчення природи, населення, господарства, історії і культури будь-якої частини країни, адміністративного або природного району, населених пунктів, головним чином, силами місцевого населення.Документ Міждисциплінарні підходи при вивчені дисциплін природничого циклу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Адобовська, Марія Володимирівна; Adobovska, Mariya V.Інтеграція у світовий освітній простір є пріоритетним напрямком реформування освіти і передбачає зменшення фактологічності, посилення цілісності і фундаменталізації знань. Одним з провідних методологічних принципів освіти є процес створення цілісної та багатовимірної картини світу, що відповідає реаліям науково-технічного і соціального розвитку, на основі сприйняття явищ об’єктивної дійсності. Міжпредметна інтеграція є відображенням інтеграційних процесів між різними областями наукових знань і означає, перш за все, пошук єдиного підстави для об’єднання різнорідних елементів знання.Документ Організаційно-педагогічні умови та їх реалізація із застосуванням інтерактивних технологій для формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів географії(2019) Адобовська, Марія Володимирівна; Адобовская, Мария Владимировна; Adobovska, Mariya V.В статті розглядаються організаційно-педагогічні умови застосування інтерактивних технологій у підготовці майбутніх учителів географії до професійної діяльності. Розглядається визначення поняття “організаційно-педагогічні умови” у науково-педагогічній літературі. Організаційно-педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя географії до професійної діяльності в рамках нашого дослідження розглядаються в умовах застосування інтерактивних технологій. В роботі запропановано наступні організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх учителів географії: створення оптимальних умов для підвищення мотивації навчальної діяльності студентів шляхом застосування інтерактивних технологій; застосування інтерактивних технологій для моделювання проблемних професійно-комунікативних ситуацій; активізація пізнавальної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій. Також представлені методи реалізації вище зазначених організаційно-педагогічних умов. У статті обґрунтовуються переваги застосування інтерактивних технологій для формування готовності до професійної діяльності майбутніх вчителів географії та пропонуються перспективи подальшого розвитку удосконалення застосування інтерактивних технологій в професійній підготовці майбутніх учителів.Документ Оцінка готовності студентів-географів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова до майбутньої професійної діяльності у загальноосвітній і вищій школі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Біланчин, Ярослав Михайлович; Адобовська, Марія Володимирівна; Попельницька, Наталія Олександрівна; Bilanchyn, Yaroslav M.; Adobovska, Mariya V.; Popelnytska, Nataliia O.Основною метою і результатом навчання у закладах вищої освіти (ЗВО) є здобуття особою, що навчається, нових наукових знань і практичних умінь в результаті проведення освітньонаукових досліджень і розробок, оволодіння і впровадження авторських програм та інновацій, нових конкурентоспроможних технологій і проектів, набуття професійно-інноваційних компетентностей, умінь і навичок.Документ Педагогічна практика як засіб формування професійної компетентності майбутнього вчителя географії(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2019) Тригуб, Валентина Іванівна; Адобовська, Марія Володимирівна; Trigub, Valentina I.; Adobovska, Mariya V.Закони України „Про освіту”, „Про вищу освіту”, „Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті” та інші висувають принципово нові вимоги професійної підготовки майбутнього вчителя, що обумовлено, перш за все, реформуванням вищої освіти. Різноманітність типів освітніх установ (школи, ліцеї, гімназії, коледжі та ін.) і застосовуваних технологій передбачає зміну підготовки сучасного фахівцягеографа, формування у нього потреби безперервної самоосвіти і актуалізації своїх знань у практичній діяльності.Документ Природні умови і сучасний стан ґрунтів басейну Куяльницького лиману(2015) Буяновський, Андрій Олександрович; Біланчин, Ярослав Михайлович; Жанталай, Павло Іванович; Тортик, Микола Йосипович; Адобовська, Марія Володимирівна; Кірюшкіна, Г. М.; Шихалєєва, Г. М.; Буяновский, Андрей Александрович; Биланчин, Ярослав Михайлович; Жанталай, Павел Иванович; Тортик, Николай Иосифович; Адобовская, Мария Владимировна; Кирюшкина, А. Н.; Шихалеева, Г. Н.; Buianovskyi, Andrii O.; Bilanchyn, Yaroslav M.; Zhantalay, Pavlo I.; Tortyk, Mykola Y.; Adobovska, Mariya V.; Kiriushkina, H. M.; Shykhalyeyeva, G. N.Викладено результати вивчення у 2015 р. природно-географічних умов, процесів сучасного ґрунтотворення та ґрунтів басейну Куяльницького лиману. При виконанні робіт та досліджень використано традиційні методи природничо-географічних, ландшафтно-геохімічних і ґрунтово-генетичних досліджень. Рекомендується використання матеріалів досліджень для оцінки сучасного стану та організації моніторингу природно-екологічного середовища і ґрунтів, наукового обґрунтування раціоналізації природокористування в басейні лиману та збереження його унікальної екосистеми.Документ Природоохранно-экологическое состояние почв и земель прибрежно-склоновых территорий Нижнего Днестра(Видавн.центр ЛНУ, 2008) Адобовская, Мария Владимировна; Биланчин, Ярослав Михайлович; Адобовська, Марія Володимирівна; Біланчин, Ярослав Михайлович; Adobovska, Mariya V.; Bilanchyn, Yaroslav M.Представлены результаты изучения природоохранно-экологического состояния почв и земель прибрежно-склоновых территорий Нижнего Днестра в условия современного интенсивного антропогенного освоения. Целью нашей работы было изучение хозяйственно- и природоохранно-экологического состояния берегов и сопредельной прибрежной суши Нижнего Днестра, включая побережье Днестровского лимана. Проведено также исследование состояния почв и земель в пределах данной территории. Изучались виды и интенсивность хозяйственного освоения, преобразования и использования территории и земель, определялись и фиксировались на карте участки разрушения почв и земель как в результате проявления процессов плоскостной, струйчатой и овражной эрозии, так и хозяйственной деятельности и использования. Анализировались также тенденции современного почвообразования в пределах побережья, в ряде случаев деградационной направленности, что может быть причиной изменения существующего генетико-производственного статуса почв и земель.Документ Підготовка майбутніх учителів географії до професійної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій(2020) Адобовська, Марія Володимирівна; Adobovska, Mariya V.Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». – Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія МОН України, Хмельницький, 2020. Дисертація присвячена професійній підготовці майбутніх учителів географії в закладах вищої освіти із застосуванням інтерактивних технологій. Проаналізовано стан дослідженості проблеми готовності майбутніх учителів географії до професійної діяльності та застосування інтерактивних технологій у процесі їхньої підготовки у ЗВО. Виділено структурні компоненти такої підготовки: мотиваційно-цільовий, когнітивно-змістовий, операційно-діяльнісний, оцінно-рефлексивний. Визначено й удосконалено критерії сформованості готовності до професійної діяльності, на основі застосування інтерактивних технологій та рівні їхньої сформованості . На їхній основі визначено і теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів географії до професійної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій: створення оптимальних умов для підвищення мотивації навчальної діяльності студентів шляхом застосування інтерактивних технологій; застосування інтерактивних технологій для моделювання проблемних професійно-комунікативних ситуацій; активізація пізнавальної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій та розроблено структурно-функціональну модель такої підготовки. Ефективність упровадження в освітній процес запропонованих умов та моделі підтверджена позитивними результатами експериментального дослідження.Документ Роль педагогічної практики у формуванні професійної компетентності майбутнього вчителя географії(2019) Адобовська, Марія Володимирівна; Тригуб, Валентина Іванівна; Adobovska, Mariya V.; Trigub, Valentina I.У статті розкривається ідея компетент- нісного підходу в підготовці майбутнього вчителя географії в період педагогічної практики. Педагогічна практика, що має комплексний характер, створює умови для мобілізації отриманих в університеті знань і умінь. Її результати залежать від розуміння цілей і завдань практики, активності студента, вміння правильно об'єднати різні напрями педагогічної діяльності в єдиному навчально-виховному процесі, вести науково-дослідну роботу професійно- педагогічного характеру. Окреслено шляхи вдосконалення педагогічної практики в контексті формування методичної компетентності майбутніх учителів географії.Документ Система формування готовності студентів-географів Одеського національного університету імені І. І. Мечникова до майбутньої професійної діяльності у загальноосвітній і вищій школі(2019) Біланчин, Ярослав Михайлович; Адобовська, Марія Володимирівна; Попельницька, Наталія Олександрівна; Биланчин, Ярослав Михайлович; Адобовская, Мария Владимировна; Попельницкая, Наталья Александровна; Bilanchyn, Yaroslav M.; Adobovska, Mariya V.; Popelnytska, Nataliia O.В статті висвітлено основні завдання і проблеми нинішнього реформування системи вищої освіти держави та процесу освітньо-практичної підготовки студентів-географів, зокрема в Одеському національному університеті імені І. І. Мечникова. Проаналізовано систему заходів з формування готовності студентів-географів до майбутньої професійно-практичної діяльності у загальноосвітній і вищій школі. Наголошується на особливій значимості в умовах сьогодення освітньо-практичної самостійності і самоактивності студентів та їхньої самостійної роботи (самоосвіти) в поглибленні результатів навчання та формуванні й удосконаленні професійно-практичних компетентностей і умінь.Документ Структурно-функціональна модель підготовки майбутніх вчителів географії(2019) Яворська, Вікторія Володимирівна; Адобовська, Марія Володимирівна; Чубрей, О. С.; Адобовская, Мария Владимировна; Яворская, Виктория Владимировна; Чубрей, А. С.; Yavorska, Viktoriia V.; Adobovska, Mariya V.; Chubray, A. S.В статті розглядаються стан підготовки вчителя географії, запропоновано функціональні та структурні компоненти, що входять до моделі підготовки вчителя географії. Проаналізований є опис функціонально структурної моделі підготовки педагога, визначення рівнів готовності майбутнього вчителя географії до майбутньої роботи в школах Проаналізовано основні поняття, що стосуються якісної підготовки майбутніх вчителів географії, показується роль інтерактивних методів в підготовці студентів. Розкрито вплив інтерактивних методів на підвищення якості освіти при застосуванні в професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів. У статті розглядаються теоретичні основи побудови моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів географії. Наголошено, що в процесі її розроблення потрібно враховувати загальновизнані у педагогічній науці методологічні орієнтири. В роботі проведений аналіз основних положень системного підходу, що дозволяє стверджувати, що процес підготовки майбутніх учителів географії до професійної діяльності із застосуванням інтерактивних технологій може бути визначений як складна педагогічна система, тобто цілісна сукупність різних видів діяльності і елементів, що знаходяться в суперечливій єдності і у взаємозв’язку з зовнішнім середовищем, що передбачає врахування впливу всіх факторів, що впливають на неї і акцентує увагу на взаємозв’язках між її елементами.Документ Сучасний природоохоронно-екологічний стан чорноземних грунтів узбережно-схиловіх територій лиманів північно-західного причорномор’я(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2009) Адобовська, Марія Володимирівна; Адобовская, Мария Владимировна; Adobovska, Mariya V.Розглядаються види та інтенсивність сучасного антропогенного впливу на стан чорноземних ґрунтів узбережно-схилових територій лиманів північно-західного Причорномор’я. Аналізується природоохоронного-екологічний стан чорноземів та шляхи збереження і відновлення їх ресурсно-екологічного стану.Документ Ярослав Михайлович Біланчин (до 85-річчя від народження)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Яворська, Вікторія Володимирівна; Буяновський, Андрій Олександрович; Тригуб, Валентина Іванівна; Красєха, Єрофій Никифорович; Тортик, Микола Йосипович; Адобовська, Марія Володимирівна; Yavorska, Viktoriia V.; Buianovskyi, Andrii O.; Trigub, Valentina I.; Krasiekha, Yerofei N.; Tortyk, Mykola Y.; Adobovska, Mariya V.У зв’язку із 85-річчям від народження Ярослава Михайловича Біланчина – відомого ученого- ґрунтознавця, географа і освітянина, декана геолого- географічного факультету (1985–2007 рр.), завідувача кафедри ґрунтознавства і географії ґрунтів (1994–2017 рр.), завідувача кафедри географії України, ґрунтознавства і земельного кадастру (2017–2020 рр.) Одеського університету імені І. І. Мечникова, педагога, наставника, учителя подано загальну інформацію про його життєвий і творчий шлях та вклад в теорію і практику вітчизняної ґрунтознавчо- географічної науки і географічної освіти.Документ Єрофей Никифорович Красєха: учений, грунтознавець, особистість(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Тригуб, Валентина Іванівна; Буяновський, Андрій Олександрович; Сич, Віталій Андрійович; Адобовська, Марія Володимирівна; Trigub, Valentina I.; Buianovskyi, Andrii O.; Sych, Vitalii A.; Adobovska, Mariya V.До відзначення 85-річчя видатного українського вченого – географа, ґрунтознавця, геоеколога, професора кафедри географії України, ґрунтознавства і земельного кадастру Одеського національного університету імені І. І. Мечникова висвітлено життєвий шлях та наукову діяльність доктора біологічних наук Єрофея Никифоровича Красєхи.Документ Ґрунтово-земельні ресурси в межах басейну Куяльницького лиману: минуле та сьогодення(2018) Буяновський, Андрій Олександрович; Біланчин, Ярослав Михайлович; Тортик, Микола Йосипович; Адобовська, Марія Володимирівна; Задорожній, І. В.; Buianovskyi, Andrii O.; Bilanchyn, Yaroslav M.; Tortyk, Mykola Y.; Adobovska, Mariya V.Представлено узагальнюючи результати аналітичного вивчення ґрунтів обстеженої території, наголосимо на суттєвому погіршенні показників їхнього гумусового і агрофізичного стану в умовах посилення антропогенного пресу, прояву ерозійних процесів та глобального потепління клімату в останні десятиліття. Перш за все це наслідок розвитку процесів дегумуфікації ґрунтів, їх знеструктурення і ущільнення, зменшення вологоємності, водопроникності і фільтраційної здатності. В результаті суттєво знизилась значимість ґрунтів і ґрунтово-рослинного покриву загалом у формуванні гідрологічного режиму території басейну Кл, в чому, ймовірно, також одна із причин катастрофічного усихання лиману в останні десятиліття.