Психологічні науки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Психологічні науки за Автор "Chernyavska, Tetyana P."
Зараз показуємо 1 - 20 з 22
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Modern Management Psychology(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Chernyavska, Tetyana P.; Чернявська, Тетяна ПавлівнаКурс лекцій є сучасним, розробленим з урахуванням досвіду роботи автора, англомовним варіантом курсу актуальної психології менеджменту. Рекомендовано для студентів економіко-правового факультету, що отримують освітній рівень «Магістр» за спеціальністю «Менеджмент».Документ Sexual satisfaction as a factor of psychological well-being(2022) Chernyavska, Tetyana P.; Yermakova, Alisa; Kokorina, Yuliia Ye.; Kolot, Svetlana; Kremenchutska, Margaryta K.; Чернявська, Тетяна Павлівна; Кокоріна, Юлія Євгенівна; Кременчуцька, Маргарита КостянтинівнаThe concept of “satisfaction with one’s own sexual life” gives a new impetus to the study of psychological well-being of an individual in general and success in professional activity of businessmen in particular as components of personal maturity, positive sanogenic personal potential. The article presents modern works of foreign and domestic scientists on the problems of human sexuality (biological, medical and sexological, general psychological and other aspects); well-being of an individual. The main aspects of the problem of satisfaction with one’s own sexual life as sexual well-being of an individual and the problems of psychological well-being of an individual are considered. Research assumptions are formulated. The theoretical and methodological basis of the study of the problem of satisfaction with one’s own sexual life in the context of psychological well-being of businessmen is determined. The results of a theoretical and empirical study of the current psychological problem of the interrelationship between satisfaction with one’s own sexual life with psychological well-being of modern domestic businessmen are presented. Proof of the interrelationship between sexual satisfaction with the psychological well-being of businessmen was carried out using Pearson, Tau-b Kendall and Spearman correlation analyses and the results were presented. Positive rather high correlations, which are revealed by three types of correlation analysis, enable to state that psychological well-being of businesspeople depends on their sexual development and their satisfaction with their sexual lives.Документ Theoretical analysis of the problem of leadership in the literature(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Chernyavska, Tetyana P.; Liu, Yanlan; Чернявська, Тетяна ПавлівнаA leader is usually called a person who is more successful in some activity than others; sports team - the winner or leader-athlete who was the first to cross the finish line; a ship leading a group of ships, etc. However, the concept of “leader” in the above positional understanding differs from the socio-psychological concept of leadership. The classic definition is that a leader is a group member spontaneously nominated for the role of informal leader. This definition of leadership makes sense when considering an informal group, but it does not work when studying leadership in an organization. In many cases, the actual leadership behavior of a leader in an organization is a function inseparable from the performance of his official duties.Документ Theoretical analysis of the problem of personnal management in the literature(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Chernyavska, Tetyana P.; Tao, Sikai; Чернявська, Тетяна ПавлівнаPersonnel management (PM) represents a comprehensive approach aimed at fostering the growth, development, and support of employees within an organization while concurrently cultivating a conducive and positive workplace culture. While the specific functions of PM may differ based on the unique characteristics and needs of various businesses and industries, they generally encompass a variety of essential tasks aimed at optimizing the workforce's effectiveness and satisfaction. Recruitment, as a fundamental aspect of PM, involves selection of qualified individuals to fill vacant positions within the organization. This encompasses activities such as job analysis, candidate sourcing, screening, interviewing, hiring suitable workers.Документ Theoretical aspects of applied psychology in human resource management(Бондаренко М. О., 2023) Chernyavska, Tetyana P.; You, Fangqin; Чернявська, Тетяна ПавлівнаNowadays, the concept of "people-oriented" management is increasingly recognized, and many enterprises are gradually reinforcing the importance of "human development" by thinking about human resource management and training. The current state of development of scientific and applied psychology, on the one hand, is distinguished by the existence of a large number of scientific schools, theories and concepts in scientific and applied psychology, on the other hand, there has been an increase in public demand for psychological services, which has given rise to a large number of psychological practices.Документ Актуальна психологія менеджменту(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Методичні рекомендації призначені для магістрів (першого рівня вищої освіти) спеціальності 073 «Менеджмент» ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані магістрами при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформлені робот при самостійному виконанні завдань, при підготовці до модулю та екзамену. Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу магістрам в організації учбово-дослідницької діяльності та забезпечити єдині критерії оформлення завдань з курсу «Актуальрна психологія менеджменту».Документ Емоційна компетентність як складова психологічного благополуччя студентів(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Храбренко, К. В.; Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.У даній статті описано дослідження емоційної компетентності як складової психологічного благополуччя студентів. Розвиток емоційної компетентності для покращення психологічного благополуччя студентів.Документ Емоційне благополуччя та успішність у командних видах спорту(Харківська державна академія фізичної культури, 2024) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.У стрімкому та висококонкурентному сучасному світі командних видів спорту, де успішність у змаганнях пов'язана з фізичними здібностями спортсменів, їх емоційним та розумовим потенціалом, феномен емоційного благополуччя спортсменів має важливе значення. Емоційне благополуччя означає наскільки добре люди здатні приймати і керувати своїми емоціями, почуттями, переживаннями і навіть справлятися з проблемами протягом усього життя. У цій статті представлено комплексний теоретичний, психологічний аналіз взаємозв'язку та взаємовпливу між емоційним благополуччям та успішними спортивними результатами у командних видах спорту. Огляд сучасних психологічних досліджень та публікацій проблеми, що вивчається, спрямований на виявлення зв'язку між емоційною компетентністю, лідерством, спортивною успішністю та емоційним благополуччям професійних спортсменів у командних видах спорту. Цілі даного дослідження полягають у тому, щоб вивчити та розкрити взаємозв'язки та взаємовпливи між емоційним благополуччям та успішністю спортсменів у командних видах спорту. Завдання даного дослідження припускають теоретичне дослідження проблеми емоційної компетентності, лідерства та їхнього впливу на емоційне благополуччя та повсякденне функціонування спортсменів командних видів спорту. Використовуючи методи дослідження, включаючи психологічне оцінювання, бесіди, опитування та глибинні інтерв'ю, ми збираємо необхідні дані для висвітлення взаємозв'язків між емоційним благополуччям та успішністю спортсменів у командних видах спорту. Ця стаття включає сутнісні моменти дослідження, розглядає проблему, що вивчається, огляд останніх досліджень і висвітлює невирішені аспекти у сфері емоційного благополуччя спортсменів у командних видах спорту. Результати дослідження можуть використовуватися для розробки навчальних та тренінгових програм, спрямованих на підвищення емоційної компетентності спортсменів, для підвищення їх ефективності у міжособистісній та груповій взаємодії та досягненні успішності у змаганнях у командних видах спорту.Документ Емоційний інтелект як ресурс конкурентоспроможності у спортивній ігровій діяльності(Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Чернявская, Татьяна Павловна; Chernyavska, Tetyana P.У цій статті наведено результати теоретичного аналізу проблеми емоційного інтелекту як ресурсу конкурентоспроможності спортсменів у спортивній ігровій діяльності. Актуальність дослідження обумовлюється тим, що сучасний спорт вищих досягнень характеризується високими фізичними та психологічними навантаженнями, спрямованістю на досягнення максимально високих результатів, жорсткою конкуренцією суперників. Емоційний інтелект розглядається як психологічний феномен, який досліджується за допомогою різних ідей, теорій, концепцій, категорій: емоції, почуття та переживання, емоційний стан, емоційно-вольова регуляція, емоційна зрілість особистості (Ф. Василюк, В. Вілюнас, К. Ізард, Є. Ільїн, Г. Орме, О. Саннікова, О. Чебикін, П. Екман); емоційний інтелект, емоційно-соціальний інтелект, емоційна компетентність (R. Bar-on, Д. Гоулман, J. Mayer, P. Salovey); емоційна стійкість, надійність, регуляція, які забезпечують конкурентоспроможність спортсменів в процесі змагань (Р. Агавелян, Г. Горська, Н. Ільясова, С. Кас’янова, В. Пірожкова). Мета статті – проаналізувати сучасні психологічні уявлення про природу емоційного інтелекту як ресурсу конкурентоспроможності у спортивній ігровій діяльності. Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація, узагальнення сучасних наукових джерел та результатів емпіричних досліджень психологічного змісту досліджуваної проблеми. Результати дослідження показали важливість розвитку емоційного інтелекту спортсменів для забезпечення їх конкурентоспроможності у змагальній діяльності, однак враховуючи неоднорідність результатів теоретичних та емпіричних досліджень, є потреба подальших наукових досліджень цієї проблеми. Висновки полягають у тому, що специфіка спортивної ігрової діяльності потребує розвитку емоційного інтелекту та всіх його складових для зниження ситуативної тривожності спортсменів перед змаганнями і навіть підвищення їх конкурентоспроможності.Документ Життєстійкість як фактор успішності професійної діяльності(Гельветика, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.У статті представлено результати теоретичного аналізу проблеми життєстійкості як фактору успішності професійної діяльності. Життєстійкість розглядається як комплексний феномен, який має міждисциплінарний характер та досліджується за допомогою категорій, понять, концепцій, ідей дослідників різних наукових напрямів: екзистенціальна психологія (Д. Леонтьєв, S. Maddi, А. Маслоу, Р. Мей, В. Франкл); гуманістична та сучасна позитивна психологія, стосовно розвитку та самоактуалізації особистості (D. Kahneman, А. Маслоу, М. Селігман, М. Чиксентмігайї). Дослідження проблеми успішності особистості в професійній діяльності фокусуються на складових професійної успішності: мотивація досягнення, самоактуалізація, розвиток потенціалу особистості, особистісне зростання. Мета статті – проаналізувати сучасні психологічні уявлення про природу життєстійкості як фактора успішності професійної діяльності. Результати дослідження полягають у висвітленні того, що схильність до життєстійкості спочатку була сформульована як набір установок, які спонукають реагувати на стресові обставини за допомогою зусиль подолання та взаємодії, щоб створити стійкість, перетворюючи потенційні катастрофи на можливості (S. Maddi & S. Kobasa). На протязі останніх десятиліть життєстійкість розуміють як екзистенційну мужність, що сприяє пошуку сенсу життя, що залучає до процесу прийняття рішень (Д. Леонтьєв, S. Maddi, Р. Мей, В. Франкл). Мотивація досягнення є більш сильним фактором ніж інтелектуальні здібності чи енергійність (J. Atkinson, А. Бандура; А. Маслоу; Х. Хекхаузен). Ідеї самоактуалізації (А. Маслоу), оптимізму, благополуччя (Т. Гордєєва, D. Kahneman, М. Селігман) включаються в психологічні програми проектування шляхів наближення до самоактуалізації та розвитку потенціалу особистості. Висновки полягають в тому, що аналіз досліджень проблеми життєстійкості показує, що можна розвивати життєстійкість, і вона допомагає легше долати стреси та кризи, досягати успіху в професійній діяльності.Документ Методика психологічної допомоги дітям: терапія м’якою іграшкою «Рафа-жирафа»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2025) Чернявська, Тетяна Павлівна; Гребенюк, Міла Олександрівна; Chernyavska, Tetyana P.У монографії представлено авторську методику психологічної допомоги дітям: терапію м’якою іграшкою «Рафа-жирафа», яка поєднує гуманістичні психолого-педагогічні інструменти з комплексною роботою з сім’єю, створює позитивне середовище для розвитку дитини, яке сприятиме її особистісному зростанню всупереч обставинам життя воєнного часу. Запропоновано програми для курсів терапії з 10 занять для кожної вікової групи: 4–6 років; 6–11 років; 12–17 років. Рекомендовано для практикуючих психологів, психотерапевтів, батьків дітей, студентів психологічних факультетів університетів, які здобувають освітньо-кваліфікаційні рівні «Бакалавр», «Магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Механізм маркетингового мислення в ефективному бізнесі(Національний авіаційний університет, 2020) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.У статті описано теоретико-методологічне дослідження маркетингового аспекту бізнес-діяльності на прикладі вітчизняних менеджерів виробничо-комерційного підприємства. Мета статті полягає в розкритті специфічних особливостей маркетингового мислення як психологічних факторів ефективної бізнес-діяльності, таких як: пошуковий стиль мислення і орієнтація на актуальні потреби клієнтів; розробки механізму маркетингового мислення особистості у контексті бізнес-середовища. Для проведення діагностичного дослідження автором використано: опитування (інтерв'ю-бесіда по певному плану), вільне інтерв'ю без строгої деталізації за загальною програмою; анкети самооцінок, експертна оцінка топ менеджерами ефективності діяльності менеджерів середньої ланки; інтроспективне опитування з подальшим структурованим опитуванням і детальним записом відповідей. Розроблено і представлено схему механізму маркетингового мислення в ефективному бізнесі. У основі механізму маркетингового мислення менеджерів лежить відчуття необхідності змін, пов'язаний з цим відчуттям пошук і знаходження нових економічних можливостей та ресурсів. З цих можливостей суб'єкт вибирає життєздатні і оптимальні в умовах конкретного бізнес середовища і розробляє декілька альтернативних варіантів рішень з врахуванням актуальних потреб (дійсних вигод, цінностей) клієнтів. Теоретичне значення дослідження полягає в розробці і обґрунтуванні можливості підвищення ефективності бізнес-діяльності менеджерів за допомогою формування і розвитку їх маркетингового мислення і підприємницьких ціннісних орієнтацій за допомогою внутрішньофірмового навчання, а саме соціально-психологічного тренінгу. Актуальним напрямком подальших досліджень є розробка: методики, направленої на формування істотних специфічних поєднань компонентів маркетингового мислення і ціннісних орієнтацій, що оптимізують бізнес-діяльність менеджерів, бізнесменів; розробка, упровадження і розвиток в напряму творчому і пошуковому коректувально-розвиваючої програми маркетингового мислення менеджерів, яка буде сприяти розвитку їх ефективній бізнес-діяльності.Документ Мотивація досягнення у чоловіків та жінок(Видавництво СНУ ім. В. Даля, 2022) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Мотивація досягнення проявляється: у прагненні людини до успіху, до досягнення високих результатів у діяльності; у бажанні не зупинятися на досягнутому; у наполегливості, у досягненні своїх цілей та реалізації завдань. Детермінантами успішності діяльності людини є прагнення до досягнення, а також цінності досягнення. Висока мотивація успіху діяльності є у людей, які мають стійкий інтерес та залучення до обраної діяльності, прагнуть до досягнення особистісно значущих цілей. Навпаки, люди, які не мають інтересу до власної справи, байдужі до своєї професійної діяльності – мають високі показники мотивації уникнення невдач.Документ Мудрість як риса особистості(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2023) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Тема «Мудрість як риса особистості» є дуже актуальною, оскільки сучасне суспільство стикається з низкою складних викликів та проблем, які потребують не лише технічних рішень, а й глибокого розуміння людської природи та взаємин. У світі, де глобалізація та технології зводять нас до єдиної спільноти, важливо вміти будувати якісні міжособистісні стосунки. Мудрість сприяє емпатії, терпимості та повазі до різноманітності, що важливо для успішної взаємодії у багатонаціональному та багатокультурному суспільстві.Документ Психологічна реабілітація в менеджменті і бізнесі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Курс лекцій є сучасним виданням, що висвітлює теоретичні та практичні аспекти процесу психологічної реабілітації в менеджменті та бізнесі, які проходять в екстремальних умовах невизначеності та високих швидкостей змін. Рекомендовано для студентів факультету психології та соціальної роботи, що отримують освітньо-кваліфікаційний рівень «Магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Психологічні чинники успішності навчання та їх зв'язок з інтелектуальним потенціалом студентів(Marenichenko V. V., 2023) Чернявська, Тетяна Павлівна; Кравченко, О О.; Chernyavska, Tetyana P.Успішність навчання студентів у вищому навчальному закладі є складним феноменом, що визначається взаємодією внутрішніх (індивідуальні психологічні особливості студента) та зовнішніх (умови навчання) чинників (Н. М. Давидюк, С. В. Понікаровська, М. Л. Смульсон та ін.). До цих чинників належать: стан психічного та фізичного здоров'я, сімейний добробут, взаємозв'язок між видами інтелекту, ступінь базової підготовки, рівень саморегуляції та самоорганізації, особливості мотиваційної сфери, індивідуально-психологічні особливості, особливості когнітивної сфери, розуміння специфіки навчання, креативність, самооцінка, рівень кваліфікаційної підготовки викладачів та якість організації навчального процесу. Однак, найважливішим фактором, який впливає на успішність навчання є здатність до цього навчання. Цей фактор визначається загальним інтелектуальним потенціалом людини.Документ Психологія успішності особистості в бізнесі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Методичні рекомендації з курсу «Психологія успішності особистості в бізнесі» розроблені на кафедрі диференціальної і спеціальної психології ОНУ імені І.І. Мечникова на основі освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня «третій (доктор філософії)» (ОКРДФ) відповідно до навчального плану для спеціальності 053 «Психологія. Згідно з навчальним планом «Психологія успішності особистості в бізнесі» є вибірковою дисципліною і її вивчення здійснюється на 2-му курсі навчання здобувачів освітньо-кваліфікаційного третього рівня (доктор філософії). Мета вивчення курсу «Психологія успішності особистості в бізнесі» полягає у ознайомлені здобувачів ОКРДФ з теорією і практикою основ психології менеджменту і бізнесу; наданні здобувачам ОКРДФ сучасних знань про: психологічні особливості особистості і діяльності в бізнесі; сутність психологічних особливостей успішності особистості в бізнесі; сприяння розвитку ефективної професійної комунікації; ефективне використання мотиваційних, інтелектуальних, лідерських ресурсів суб’єктів бізнесу.Документ Розвиток особистісного потенціалу(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Курс лекцій є сучасним виданням, яке висвітлює особистісний потенціал людини як інтегральну характеристику рівня її особистісної зрілості, яка дозволяє проявляти активність, гнучкість, внутрішню свободу та відповідальність, оптимізм, що забезпечують самоефективність, життєстійкість, самореалізацію. Рекомендовано для студентів факультету психології та соціальної роботи, що отримують освітній рівень «магістр» за спеціальністю 053 «Психологія» в ОНУ імені І. І. Мечникова.Документ Розвиток особистісного потенціалу в бізнесі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.Ціль методичних рекомендацій – надати методичну допомогу майбутнім докторам філософії в організації навчально-дослідницької діяльності та забезпечити єдині критерії завдань з курсу «Розвиток особистісного потенціалу в бізнесі». Методичні рекомендації призначені для здобувачів освітньо- кваліфікаційного рівня «третій (доктор філософії)» за спеціальністю 053 «Психологія» на факультеті психології та соціальної роботи ОНУ імені І. І. Мечникова і можуть бути використані здобувачами при підготовці до відповідей на практичних заняттях, оформленні робіт при самостійному виконанні завдань, при підготовці до модулю та заліку.Документ Самоефективність як предиктор успішності професійної діяльності(2021) Чернявська, Тетяна Павлівна; Chernyavska, Tetyana P.У статті аналіз проблеми самоефективності як предиктора успішності професійної діяльності особистості фокусується на дослідженнях таких змістовних складових професійної успішності як: мотивація досягнення, самоактуалізація, особистісне зростання, розвиток особистісного потенціалу. Виявлено, в яких контекстах науковці досліджують феномен самоефективності особистості, а також особливості різнаспектів успішності професійної діяльності. Мета статті полягає в теоретичному аналізі сучасних психологічних уявлень про природу самоефективності як предиктора успішності професійної діяльності особистості. Для досягнення цілі дослідження використані наступні методи: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, систематизація сучасних наукових джерел й результатів психологічних досліджень поставленої проблеми, що дозволило окреслити вплив самоефективності на успішність професійної діяльності особистості.