Діалог: Медіа-студії
Постійне посилання зібрання
Галузь і проблематика: видання присвячене дослідженню питань комунікації у політичній, соціальній та культурній сферах.
Повні тексти видання доступні на сайті Нб за посиланням:
http://lib.onu.edu.ua/dialog-media-studiyi-2/
Переглянути
Перегляд Діалог: Медіа-студії за Автор "Ivanova, Olena A."
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ А. Агеев. Газета, глянец, интернет. Литератор в трех средах (Москва, 2001); Ж. Шенье-Жардон. SЮRреализм. (Москва, 2002)(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Иванова, Елена Андреевна; Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.Большая книга - как большая планета: априорно, до знакомства, провоцирует желание замереть, остановиться в восхищении размерами, а, значит, возможностями. И сколь ни очевидной кажется мысль о постмодерности - главной движущей и объясняющей силе современной культурной ситуации - вытравившей из культуры целостность, справиться с очевидными ощущениями сложно, вот и ждешь глубины, обстоятельности, концептуальности.Документ Бренд-журналістика та криза класичної парадигми журналізму(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2021) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.У статті проблематизується питання щодо зміни класичної парадигми бачення журналістики як предмета аналізу на тлі появи новітніх тенденцій масмедійної діяльності, зокрема бренд-журналістики. Бренд-журналістика як новий медіафеномен переформатовує середовище масової комунікації та має тлумачитися через застосування нового підходу, у межах постнекласичної наукової парадигми. Індустрія 4.0 налаштована на швидкий пошук продуктивних рішень, глобальну інтеграцію потужностей, різнорідну співпрацю й неординарну взаємодію, а бренд-журналістика в такому ракурсі бачиться як новий феномен масовокомунікаційного середовища, що інтегрує інструментарій та комунікаційні навички журналістики з дослідницьки-аналітичними компетентностями маркетингу задля забезпечення новітньої масової аудиторії якісним контентом, медіаефекти якого не суперечать тактичним і стратегічним цілям бренд-менеджменту конкретного проєкту, що при цьому усвідомлює й реалізує свою соцієтальність. Бренд-журналістика має комунікаційні наміри: постійне, якісне, неупереджене, актуальне, соціально відповідальне й різностороннє інформаційне обслуговування обізнаної, свідомої щодо певного кола питань, вузько зорієнтованої аудиторії, яка прагне спілкування щодо предмету власного інтересу та знається при цьому на діяльності компанії, що опікується цим медіапроєктом.Документ ЕКРАННА МОВА ТА ЕКРАННА КУЛЬТУРА: ЗБРОЯ VS ОБЛАДУНКИ ТЕЛЕРЕКЛАМИ(Астропринт, 2013) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.; Иванова, Елена АндреевнаУ статті описуються властивості телевізійної реклами як феномену екранної культури та комунікації.Документ КАРТИНА ІНФОРМАЦІЙНОЇ НАПОВНЕНОСТІ СУЧАСНОЇ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРНО-МИСТЕЦЬКОЇ ЖУРНАЛЬНОЇ ПЕРІОДИКИ(Астрапринт, 2009) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.У статті аналізується інформаційна політика всеукраїнської літературно-мистецької журнальної періодики щодо рівня інформативності видань.Документ Конструктивність конструктивної журналістики в конфліктогенному соціальнокомунікаційному середовищі(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2022) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.У статті осмислюються потенційні комунікаційні можливості такого нового медіафеномену, як конструктивна журналістика щодо його впливу на рівень конфліктогенності соціальнокомунікаційного простору. Також аналізуються перспективи конструктивної журналістики в питанні подолання конкуренції класичної журналістики із соціальними медіа та виходу з кризи традиційного журналізму. Роздуми щодо потенціалу традиційної журналістики в аспекті зниження рівня конфліктогенності соціальнокомунікаційного середовища в статті розгортаються на тлі уявлень про рецептивні запити сучасної медіааудиторії на якісну, перевірену, ексклюзивну й корисну інформацію та видаються виправданими й актуальними в контексті аналізу комунікаційного потенціалу конструктивної журналістики / журналістики рішень як нового медіафеномену. Розширення досвіду конструктивної журналістики в інформаційному просторі, поступове масштабування такого підходу до інформаційної діяльності, а можливо й домінування відповідних медіапроєктів сприятиме формуванню картини світу окремої людини й громадськості загалом на засадах взаємодопомоги, згуртованості, порозуміння, адже в медіатизованому світі вплив журналістики є надзвичайно суттєвим.Документ Літературна творчість як поле нових комунікативних зусиль у контексті соціології літератури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2006) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Література як соціальний інститут являє собою композицію стійких взаємин діячів літературного процесу (авторів, видавців, ЗМІ, критиків, читачів, літературознавців, ін.). Як простір та суб’єкт суспільних процесів література змінюється разом із соціумом. Найбільш очевидною, розгорнутою та переконливою соціальною теоріє ю сучасності є теорія постіндустріального суспільства. Наукові концепції, що мають таке спрямування, торкаються перш за все сфери економіки (виробництва, послуг), політики, а також - як наслідку - соціальної структури суспільства, що трансформується. Ще однією важливою ознакою сучасності є розвиток інформаційних технологій.Документ МАС-МЕДІЙНЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПОСТУПУ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ(Астрапринт, 2010) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Контент 10 всеукраїнських літературно-мистецьких журналів досліджується як джерело інформації про літературу як сферу виробництва та про способи реалізації її актантів.Документ Медиаграмотность как коридор возможностей: от медиабезопасности до социальной активности(Астропринт, 2014) Иванова, Елена Андреевна; Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.У статті окреслено базові принципи впливу системи мас-медіа та розглянуто перспективи підвищення медіаграмотності.Документ МЕДІА-ПОЗИЦІОНУВАННЯ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ, АБО ІДЕНТИФІКАЦІЯ МИСТЕЦТВА СЛОВА ЗА МИСТЕЦЬКОЮ ПРЕСОЮ(Астропринт, 2009) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Література – це те, що ми про неї думаємо в той чи інший період, коли ми знову і знову (а не раз і назавжди) стверджуємо її вартість як соціокультурного феномена. Через утвердження глобальних транс- формацій культури нинішній загальноцивілізаційний і особистий досвід літератури постає «феноменом розриву» (М. Фуко), коли вчорашні сталості думок про неї (горизонт очікування, стабільність історії постатей, жанрів, напрямків, шкіл, ґрунтовність теорії, вагомість авторитетів, ін.) втрачають свою визначеність, вагомість і адекватність.Документ МОВА ЕКРАНУ В ЗОНІ ЦИФРОВИХ І ВІРТУАЛЬНИХ ПЕРЕТВОРЕНЬ(Астропринт, 2012) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.У статті описуються диджиталізація та віртуалізація як властивості сучасної екранної культури та комунікації.Документ Моніторингові дослідження в системі наук про соціальні комунікації(Назарчук С. Л., 2023) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.У статті осмислюються і систематизуються уявлення про моніторинг як метод дослідження у сфері наук про соціальні комунікації задля вирішення традиційних питань журналістикознавчої науки та увиразнюються перспективи його застосування з огляду на актуальні питання медіазнавства, які вводять у дослідницьке поле новітні тенденції розвитку системи масмедіа, характерні для нинішнього етапу розгортання інформаційного суспільства. Наукова цінність моніторингу як методу дослідження невіддільна від його здатності бачити масмедіа як складний різнорідний системний об‘єкт та забезпечувати систематичність спостережень за цим об‘єктом. Важливо також усвідомлювати необхідність бачення підґрунтя як теоретичної основи для тлумачення моніторингових даних. Самодостатні, самоцінні емпіричні моніторингові дослідження – це накопичення емпіричного матеріалу для масштабних дослідницьких проєктів у царині соціальних комунікацій як синхронічного, так і діахронічного типу. Проте, лише якісні дані моніторингових досліджень можуть у подальшому бути адекватно використані і продуктивно включені в масштабні наукові проєкти, де передбачається співставлення даних, поєднання різнорідного емпіричного матеріалу з іншими аналітичними даними. Моніторингові дослідження масмедіа – це перспектива використання накопичення емпіричного матеріалу для медіакритичних студій та надання рекомендацій і практичних порад для здійснення масмедійної, що створює додаткові умови для прийняття ефективних управлінських рішень у системі масмедіа. Серед новітніх медіафеноменів, що можуть стати матеріалом для моніторингових досліджень, автор статті бачить перш за все конструктивну журналістику (журналістику рішень) та бренд-журналістику. Моніторинг забезпечує можливість перевірити через спостереження широкого емпіричного матеріалу теоретичні твердження науковців щодо вимог до конструктивної журналістики та бренд-журналістики, які формулюються на підставі побудови концептуальної моделі такого типу масмедійної роботи. Завдяки моніторингу можливе вивчення цих медіафеноменів в аспекті застосовування ними форм подачі інформації, специфіки адресного звертання до вузьких цільових сегментів масової аудиторії, технологій утримування уваги реципієнта тощо. Отримані у ході моніторингу дані можуть бути використані у компаративному дослідженні, що може суттєво розширити уявлення сучасної науки про ці новітні явища, які поки що важко вписати в межі наукових тлумачень.Документ План-проспект посібника «Твір i його теорія»(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Посібник «Твір i його теорія» відбиває проблематику такої гуманітарної дисципліни як теорія твору. Її традиція нині ще тільки складається, тому систематизувати напрацьоване в такий формат як посібник досить непросто (звідси дискусійність запропонованої нижче можливої структури посібника), однак —це виправданий крок, оскільки саме в такий спосіб i можливе формування усталених поглядів, опрацювання методологічних i методичних прийомів наукового пошуку чи хоча б провокування дискусії з цього приводу.Документ Реклама як представлення, або які підстави бути уважними до реклами(Астропринт, 2012) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.У статті розглядається феномен реклами в контексті культури споживання як спосіб і факт представлення досвіду сучасності, визначаються його можливості й механізми функціонування в цих соціокультурних умовах, ставиться питання про доречність осмислення реклами як інтерпретативної практики, а також бачення рекламної креативності в контексті категорії інтуїції.Документ Сборник критических статей как экспликация текстовых стратегий современной критики, или Эклектизм как смысло- и формогенерирующий фактор(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2005) Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.; Іванова, Олена АндріївнаРоль, статус и качества литературной критики в условиях современного литературного процесса - вещь не вполне очевидная. Борис Гройс, к примеру, прямо заявляет, что «текст, комментирующий искусство, оказывается сегодня в затруднительном положении: он кажется одновременно необходимым и ненужным. Мы, в сущности, не знаем, что от него следует ожидать и чего требовать - помимо его непосредственного, материального присутствия» [3, 9]. Причина неясности, по мнению ученого, - в актуальном позиционировании художественной критики внутри художественного сообщества, что «отнюдь не самоочевидно» [3, 9] и отличается в разных культурных контекстах. Действительно, критику сегодня и игнорируют вовсе как сферу коммерческих или идеологических отношений (не читаю, так как написано, как надо, о чем надо), и с таким же успехом делают чудесным зерцалом, всецело выстраивающим представление о литературных явлениях (читаю, так как не знаю иного способа сориентироваться в том, что читать из гигантского потока литературы).Документ Современный толстый интеллектуальный журнал как коммуникативное событие(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2004) Иванова, Елена Андреевна; Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.Нас интересуют два объекта: современное научное письмо, его форма и способы, с одной стороны, и толстый интеллектуальный журнал как определенный формат, с другой. Основной вопрос, который их объединяет, можно было бы сформулировать так: как реагирует толстый интеллектуальный журнал на происходящее в сфере научного текстотворчества в аспекте особенностей интеллектуального письма? Научный дискурс реализуется в нынешних социально-культурных обстоятельствах в определенных формах и способах речевой практики с которыми связан и толстый журнал. Какую модель (модели) научною творчества репрезентирует толстый журнал?Документ Статус літературного твору в новітніх історико-культуpних обставинах, або як аналізувати наш досвід літератури(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2008) Іванова, Олена Андріївна; Ivanova, Olena A.; Иванова, Елена АндреевнаРозмови про тотальну кризу друкованої культури останнім часом стали загальним фоном міркувань про сьогодення та майбуття і літератури як виду мистецтва. Інформаційна культура змінює позиції літератури як виду творчоі діяльності людини в новітніх умовах за багатьма ознаками: з точки зору і виробництва, і розповсюдження, і споживання літературної продукції. Сучасні технології тиражування книги впливають на технології письма і читання, оскільки формують нові типи взаємодії з інформацією взагалі і з текстом зокрема.Документ Сьогодні у світі: глобальність, мережність, постмодерність, медіатизованість...(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2007) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Сьогодні бути прихильником мистецтва літератури - постійно стикатися з невизначеністю, боротися з розчаруванням і відповідати на це доведенням, запереченням, ігноруванням, образою, іронією, згодою, схваленням. Мати літературу прихистком все складніше: потреби і можливості щодо неї змінюються... Наука стверджує глобальні трансформації культури, через що особистий досвід літератури постає ≪феноменом розриву≫ (М. Фуко), коли вчорашні сталості думок про неї (горизонт очікування, стабільність історії імен, жанрів, напрямів, шкіл, ґрунтовність теорії, вагомість авторитетів тощо) втрачають свою визначеність.Документ Управління громадською думкою в умовах інформаційного суспільства: стратегічний підхід(Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2018) Іванова, Олена Андріївна; Иванова, Елена Андреевна; Ivanova, Olena A.Розвиток та успішний рух уперед передбачає cтратегiчне миcлення: формулювання довгоcтрокових цiлей i планування шляхiв доcягнення омрiяних координат майбутнього. При цьому рушiйною cилою cуcпiльних змiн cьогоднi є комунiкацiя, що принципово змiнила cвiй cтатуc. Без комунiкативної cкладової нинi не може продуктивно функцiонувати жодна cфера, жоден cоцiальний cуб’єкт, що поcтiйно зацiкавленi в зовнiшнiх аудиторiях, а необхiдною умовою руху до мети cтають cтратегiчнi комунiкацiї. Cтратегiчнi комунiкацiї – це cиcтемне cкоординоване викориcтання уciх комунiкативних можливоcтей, зорiєнтоване на вcтановлення довгоcтрокових взаємозв’язкiв мiж соціальним cуб’єктом та cуcпiльcтвом задля проcування визначених цiлей. Вiдcутнicть влаcної cтратегiї, влаcного cтратегiчного миcлення та влаcних cтратегiчних комунiкацiй означає перетворення цього cуб’єкта на учаcника чужої cтратегiї та заciб доcягнення чужих цiлей. Cтратегiчнi комунiкацiї – це iнтелектуальна cфера, яка вiдкриває новi горизонти, вдаєтьcя до неочiкуваних, парадокcальних та нелiнiйних дiй. Оcобливicтю cтратегiчних комунiкацiй є також їхня здатнicть до непрямих дiй. Cтратегiчнi комунiкацiї визначають уci тактичнi кроки щодо руху cтратегiчного об’єкта. Правильний напрям руху веде до мети з певною швидкicтю, певним cпоcобом, котрi й задаютьcя тактичним iнcтрументарiєм, що на рiзних етапах передбачає атакування, захиcт, виправдовування, відкриту співпрацю, iгнорування, допомогу як cпоcоби руху в cоцiальному cередовищi. У статті проблематизовано питання впливу на громадськість у соціокультурних умовах «цивілізації послуг» і «демократії участі» через актуалізацію ефективних/неефективних стратегічних сценаріїв та тактичних схем, що реалізуються сьогодні в інформаційному просторі України активними соціальними гравцями (органами державної влади, громадськими активістами, експертами) задля системного впливу на громадську думку, а також доведено доречність осмислення та здійснення інформаційно-комунікативної діяльності в контексті медіаантропології. Міркування, викладені у статті, експлікують перспективність медіаантропологічного підходу