Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/9963
Title: Інтонаційні засоби створення впливу на глядача у рекламному дискурсі
Other Titles: Интонационные способы создания воздействия на зрителя в рекламном дискурсе
Intonation means of creating influence in advertising discourse
Authors: Євдокимова, Інна Олександрівна
Евдокимова, Инна Александровна
Yevdokymova, Inna O.
Citation: Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету
Issue Date: 2014
Publisher: Міжнародний гуманітарний університет
Keywords: рекламний дискурс
сугестія
вплив
аудиторський аналіз
ядерний тон
гучність
рекламный дискурс
суггестия
воздействие
аудиторский анализ
ядерный тон
громкость
advertising discourse
suggestion
influence
auditory analysis
nuclear tone
loudness
Series/Report no.: Філологія;Вип. 8, т. 1.
Abstract: У статті містяться результати аудиторського аналізу інтонаційних засобів реалізації впливу рекламного дискурсу. Дослідження показало, що посилення впливу усної реклами відтворюється завдяки змінам висотного рівня, емфатичного наголосу та паузації у фразах рекламного дискурсу
В статье представлен подход к рекламному дискурсу с точки зрения суггестии, где интонационные компоненты изучаются, на основе аудиторского анализа, в качестве способов воздействия. Усиление действия устной рекламы происходит благодаря изменениям высотного уровня, эмфатического ударения и паузации.
The article represents an approach to ad discourse from the point of view of its influence upon the audience, where intonation components are examined on the basis of the auditory analysis. The investigation has been helpful to find out that impact of the oral ad is realized due to the changes of the pitch, emphatic stress and pauses.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/9963
Appears in Collections:Статті та доповіді РГФ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
92-95.pdf441.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.