Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/9554
Назва: Симбиотические отношения в семье как предпосылка формирования и нарушения психологической безопасности ее членов
Інші назви: Сімбіотичні відносини у сім’ї як передумова формування та розладу психологічної безпеки її членів
Symbiotic relationships in a family as the precondition for the formation and destruction of its members psychological safety
Автори: Гусакова, Марина Петровна
Гусакова, Марина Петрівна
Gusakova, Maryna P.
Бібліографічний опис: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Дата публікації: 2016
Видавництво: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ключові слова: симбиоз
дети с особыми потребностями
психологическая безопасность
диада мать — ребенок
семья
сімбіоз
діти з особливими потребами
психологічна безпека
діада мати — дитина
сім’я
symbiosis
children with special needs
psychological safety
mother- child dyad
family
Серія/номер: Психологія;Т. 21, Вип. 2 (40)
Короткий огляд (реферат): В статье рассматриваются симбиотические отношения в семье, воспитывающей ребенка с особыми потребностями. Нарушения физического, психического, сенсорного развития ребенка создают объективные условия для длительного поддержания симбиоза в отношениях с целью достижения психологической защищенности. Показано, что, как и в обычных семьях, симбиоз превращается в угрозу развитию членов семьи и их отношений, а стремление обрести утраченную безопасность приводит такую семью к специалисту, который должен помочь разрушить патологические отношения и построить отношения сотрудничества.
У статті розглядаються сімбіотичні відносини у сім’ї, яка виховує дитину з особливими потребами. Порушення фізичного, психічного, сенсорного розвитку дитини створюють об’єктивні умови для довгочасної підтримки сімбіозу у відносинах з метою досягнення психологічного захисту. Показано, що, як і у звичайних сім’ях, сімбіоз перетворюється у загрозу розвитку членів сім’ї та їх відношень, а прагнення набути втрачену безпеку приводить таку сім’ю до спеціаліста, який повинен допомогти розірвати патологічні відносини і побудувати відносини співробітництва.
The work presents a symbiotic relationship in the dyad mother-child in connection with the psychological safety of the family. A psychoanalysis, gestalt therapy, transactional analysis shows that the symbiosis as a disorder occurs in establishing the boundaries of interpersonal communication and in the process of separation from the mother. These approaches show that the symbiotic attachment in adulthood deforms aggression and cruelty. Families raising children with special needs and with physical, affective, sensory development disorders also require an atmosphere of psychological safety. For objective reasons these families have much more difficulties with an achievement of such a need. Symbiotic relationships held longer than usual are an important factor of each family member safety experience. We have analyzed the socio-psychological conditions of the such a family functioning and of its members development. Note that at a certain stage, after 3 years of child’s age, the extreme degree of the mutual attachment and of the autonomy disfunction begins to destroy the safety experience within the family. This causes the protective behavior of its members. Our own consultative practice allows us to formulate the basic principle of the assistance in restoring the psychological safety within the family: it is necessary to include competent third person in relationships of mother and child to destroy the symbiosis. It is necessary to build cooperative relationships within the family and to restore the full structure of family relationships: the father-mother-child triad.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/9554
Розташовується у зібраннях:Психологія та соціальна робота

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
38-46.pdf117.02 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.