Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8995
Назва: Архетип нарцисса в «Философской усмешке» Григория Сковороды
Інші назви: Архетип нарциса у «Філософській посмішці» Григорія Сковороди
Narcissus archetype in «Philosophical smile» of Grygoriy Skovoroda
Автори: Белянская, Елена Юрьевна
Бiлянська, Олена Юрiївна
Bilianska, Olena
Бібліографічний опис: Δοξα/ДОКСА : збірник наукових праць з філософії та філології
Дата публікації: 2016
Видавництво: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Ключові слова: человек
культура,
мир
материальное
идеальное
людина
культура
світ
матеріальне
ідеальне
person
culture
world
material
ideal
Серія/номер: ;Вип. 1(25)
Короткий огляд (реферат): В статье анализируется философская проблема осмысления и понимания человека на основе взглядов Г.Сковороды. К идее целостного мира и целостного человека Сковорода приходит через дуализм материального и идеального. Одно из значительных мест в учении философа занимает проблема культурных ценностей. Человека мыслитель понимал как субъект культурных отношений, как носителя добра и зла.
У статті аналізується філософська проблема осмислення та розуміння людини на ґрунті поглядів Г.Сковороди. До ідеї цілісного світу та цілісної людини Сковорода приходить через дуалізм матеріального та ідеального. Одне з важливих місць у вченні філософа займає проблема культурних цінностей. Людину мислитель розумів як суб’єкт культурних відносин, як носія добра та зла.
It is analyzed in the article the philosophical problem of person’s comprehension and understanding based on G. Skovoroda’s view. The idea of holistic world and holistic person is achieving by Skovoroda through material and ideal dualism. One of the highest positions in philosopher’s doctrine is held by the cultural values’ issue. A human being was perceived by thinker like cultural subject, like holder of good and evil. In his work, Skovoroda indicated a problem of moral values’ formation, saw the core of person’s ethical principles in his own “will” and “heart”. Heart is realized by thinker as a center of human being’s spirituality, as a basement of vital activity and an existence concept. Analyzing a problem of human being, G. Skovoroda distinguishes two sides of his existence. From one side, he considers a human in the context of being structure, proclaims him as one of the universes, as a microcosm. However, taking a person as a microcosm, philosopher reaches to necessity to consider relations between microcosm and macroworld. Skovoroda concludes this as a mystical contact. Therefore, this connection is taken like a revelation of God to person or like a human’s aspiration to God in journey to self-discovery.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8995
Розташовується у зібраннях:Δόξα / Докса. Збірник наукових праць з філософії та філології

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
38-42.pdf573.65 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.