Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8766
Title: Динаміка функціонування семіотичних кодів в українській комерційній телерекламі
Other Titles: Динамика функционирования семиотических кодов в украинской коммерческой телерекламе
Operation dynamics of semiotic codes in ukrainian commercial TV advertising
Authors: Щербак, О. В.
Щербак, Е.В.
Shcherbak, О. V.
Citation: Записки з українського мовознавства = Opera in linguistica ukrainiana
Issue Date: 2015
Publisher: Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Keywords: реклама
рекламний дискурс
семіотичний код
рекламный дискурс
семиотический код
advertisement
advertising discourse
semiotic code
Series/Report no.: ;Вип. 22
Abstract: У статті розглянуто рекламний дискурс із позицій лінгвосеміотики та зроблено спробу встановити динаміку функціонування семіотичних кодів в українській комерційній телерекламі за їхніми кількісними показниками.
В статье рассмотрен рекламный дискурс с позиций лингвосемиотики и сделана попытка определить динамику функционирования семиотических кодов в украинской коммерческой телерекламе с учетом их количественных показателей.
The article deals with the identification of semiotic codes in Ukrainian commercial television advertising. The article presents the different definitions of this term. However, the author believes that the code is a set of characters that together. This we see in commercials. But the basis for the our lingvosemiotic analysis was the classification by the Russian scientist V. Stepanov, in which seven types of codes is presented. According to the quantitative analysis, we found that the most productive types have communication, rhetoric, visual, music, text codes. Less frequency of use have cultural and ideological codes.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8766
Appears in Collections:Записки з українського мовознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf299.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.