Художественное пространство повести А. В. Чаянова «Юлия, или встречи под Новодевичьим»: своеобразие усвоения романтической концепции синтеза искусств

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2015
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Концепция синтеза искусств зародилась давно, но принципиально новое воплощение получила в направлении романтизма. Художники-романтики, впервые осмыслившие её в качестве самобытной, намеревались положить начало абсолютно новому искусству. В настоящей статье предпринята попытка обозначить пути следования Чаянова традициям романтиков. Исследование позволяет понять, какие цели преследовал А. В. Чаянов, соединяя в повести «Юлия...» элементы различных видов искусств, какие средства он для этого использовал. Наша задача также состояла в изучении связи повести начала XX века и иллюстраций к ней с традициями эпохи романтизма. Проанализировав произведение Чаянова, мы пришли к выводу, что писатель, воздействуя на читателя приёмами разных видов искусств, в первую очередь стремился к романтическому универсализму.
Концепція синтезу мистецтв зародилася давно, але принципово нове втілення отримала в напрямку романтизму. Художники-романтики вперше осмислили її як самобутню, мали намір покласти початок абсолютно новому мистецтву. У цій статті зроблена спроба визначити шлях спрямування Чаянова до традицій романтик ів. Дослідження дозволяє зрозуміти, які цілі переслідував А. В. Чаянов, поєднуючи в повісті «Юлія…» елементи різних видів мистецтв, які засоби він для цього використовував. Наше завдання також полягало у вивченні зв’язку повісті початку XX століття та ілюстрацій до неї з традиціями епохи романтизму. Проаналізувавши твір Чаянова, ми дійшли висновку, що письменник, впливаючи на читача прийомами різних видів мистецтв, в першу чергу прагнув до романтичного універсалізму.
The concept of synthesis of the arts began long ago, but a fundamentally new incarnation has been in the direction of romanticism. Romantic artists, for the first time comprehended it as the original was intended to usher in a brand new art. In the present article makes an attempt to identify the route Chayanova traditions romantics. The study helps to understand what are the objectives A. V. Chayanov pursued, joining in the story «Julia...» elements of different art forms, what tools he used. Our task was to examine the relationship of the story of the beginning of XX century and illustrations to her with the traditions of romanticism. After analyzing the work Chayanova, we came to the conclusion that the writer of influenced the reader with techniques of different kinds of art, primarily he aimed to the romantic universalism.
Опис
Ключові слова
романтизм, мотив, образ, контекст, синтез, сюжет, искусство, мировоззрение, мистецтво, світогляд, romanticism, motif, image, context, synthesis, story, art, worldview
Бібліографічний опис
Проблеми сучасного літературознавства = The problems of contemporary literary studies
DOI
ORCID:
УДК