Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8563
Title: Рецепция и интерпретация преступления как стратегия автора детектива в его игре с читателем (повесть Эдогавы Рампо «Плод граната»)
Other Titles: Рецепція та інтерпретація злочину як стратегія автора детективу в його грі з читачем (повість Едогави Рампо «Плід граната»)
Reception and interpretation of the crime in detective as a strategy in author’s game with the reader (story by Edogawa Rampo «Fruit pomegranate»)
Authors: Морева, Тамара Юрьевна
Морєва, Тамара Юріївна
Moreva, Tamara Yu.
Citation: Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
Issue Date: 2015
Publisher: Одеський нац. ун-т
Keywords: фокализация
детектив
рецепция
интерпретация
Э. Рампо
фокалізація
рецепція
інтерпретація
Е. Рампо
focalization
detective
eception
interpretation
E. Rampo
Series/Report no.: Філологія;Т. 20, Вип. 1(11).
Abstract: В статье анализируется множественность точек зрения на преступление как стратегии автора в его игре с читателем. На примере изучения повести Эдогавы Рампо делается вывод о том, суть этого детектива заключается в разоблачении следствия, которое опирается на очевидное, игнорируя логику поведения преступника. «Нарративная игра» автора заключается в том, что читатель в финале произведения убеждается в ложности того, что представлялось ему неоспоримым.Также в статье рассматривается проблема таинственных глубин натуры преступника, наличие в нем демонического начала.
У статті аналізується множинність точок зору на злочин як стратегія автора в його грі з читачем. На прикладі вивчення повісті Едогава Рампо робиться висновок про те, що зміст цього детективу постає в розвінчанні слідства, яке спирається на очевидне та ігнорує логіку поведінки злочинця. «Наративна гра» автора постає в тому, що читач у фіналі твору переконується в хибності того, що уявлялось для нього незаперечним. Також у статті розглядається проблема таємних глибин натури злочинця, присутність у ньому демонічного начала.
The article analyzes the multiplicity of perspectives on crime as the strategy of the author in his game with the reader. As the example author of the article studied the story by Edogawa Rampo and concluded that the content of the detective appears in ruinous exposition of investigation, which is based on logic and ignores the obvious criminal behavior. «Narrative game» of author appears that the final reader product of erroneous convinced that seemed to him indisputable . Also in the article solves the problem of hidden depths of a criminal nature, the presence in it demonic principles.
URI: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/8563
Appears in Collections:Вісник Одеського національного університету. Філологія: літературознавство, мовознавство

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28-35.pdf249.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.