Українська ділова мова для іноземців: вивчення будівельної термінології

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2015
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
ISSN
E-ISSN
Назва тому
Видавець
Астропринт
Анотація
У статті зазначається, що українська мова для іноземних студентів — не тільки навчальний предмет, але й засіб розвитку особистості, можливість досягнення професійної компетенції. Стверджується, що іншомовна комунікативна компетентність формується у процесі мовленнєвого спілкування іноземною мовою. Відповідно до цього, у процесі навчання української мови для іноземних студентів необхідно створювати умови для спілкування. Зазначено, що для успішного використання української мови в усному діловому спілкуванні іноземці повинні оволодіти такими видами мовленнєвої діяльності, як аудіювання, говоріння та читання. Вказано, що при вивченні української мови з метою професійного спілкування майбутнім фахівцям необхідно приділяти особливу увагу термінології. Подано різні підходи до визначення поняття «термін». Пропонується розроблене автором заняття з української мови, присвячене вивченню будівельної термінології. Подано текст, що містить будівельну термінологію, а також комплекс передтекстових і післятекстових вправ. Висловлюється думка, що заняття, спрямовані на оволодіння іноземними студентами особливостями української мови, мають бути практично орієнтованими, пов’язаними з вивченням термінологічної складової. Отже, у зв’язку з цим виникає необхідність розробки принципів комплексного навчання на основі поєднання різних методів і форм проведення занять.
В статье отмечается, что украинский язык для иностранных студентов — не только учебный предмет, но и средство развития личности, возможность достижения профессиональной компетенции.Утверждается, что иноязычная коммуникативная компетентность формируется в процессе речевого общения на иностранном языке. Соответственно этому, в процессе обучения украинского языка для иностранных студентов необходимо создавать условия для общения. Для успешного использования украинского языка в устном деловом общении иностранцы должны овладеть такими видами речевой деятельности, как аудирование, говорение и чтение. С целью профессионального общения будущим специалистам необходимо уделять особое внимание терминологии. Представлены различные подходы к определению понятия «термин». Автор предлагает разработанное им занятие по украинскому языку, посвящённое изучению строительной терминологии. Представлен текст,содержащий строительную терминологию, а также комплекс предтекстовых и послетекстовых упражнений. Высказывается мнение, что занятия, направленные на овладение особенностями украинского языка иностранцами должны быть практически ориентированными, связанными с изучением терминологической составляющей. В связи с этим возникает необходимость разработки принципов комплексного обучения на основе сочетания различных методов и форм проведения занятий.
The article dwells upon that the Ukrainian language for foreign students is not only an academic subject but also a way of personal development, the opportunity to achieve his professional competence. It is affirmed that a foreign communicative competence is formed in the process of a verbal communication in a foreign language. According to this fact one should create terms for communicating in the process of teaching the Ukrainian language for foreign students. It is noted that for a successful using of the Ukrainian language in the oral business speaking foreigners should master such kinds of communication as listening comprehension, speaking and reading. It is indicated that when learning the Ukrainian language with a purpose of a professional communication future specialists should pay a particular attention to terminology. The different approaches to the notion ‘term’ are examined. The lesson of the Ukrainian language devoted to a study of building terminology is proposed by the author. It includes the text with building terminology and a set of post-text and fore-text exercises. In the article there is an opinion that the lessons aimed at foreign students’ mastering peculiarities of the Ukrainian language should be practically competent and connected with terminology component. Thus, there appears the necessity of working out the principles of the integrated education on the basis of a combination of different methods and forms of conducting lessons.
Опис
Мова: науково-теоретичний часопис з мовознавства / ОНУ ім. І.І. Мечникова. – Одеса: Астропринт, 2015.
Ключові слова
українська мова, іноземні студенти, професійне мовлення, термін, будівельна термінологія, компетентність, компетенція, украинский язык, обучение профессиональной речи, иностранные студенты, термин, строительная терминология, компетентность, компетенция, the Ukrainian language, foreign students, term, building terminology, competence
Бібліографічний опис
Мова: Науково-теоретичний часопис з мовознавства
DOI
ORCID:
УДК
Зібрання