Теоретический анализ психолоеических рисков в процессе становления профессиональной ответственности студентов ВУЗа

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2015
Науковий керівник
Укладач
Редактор
Назва журналу
Номер ISSN
Номер E-ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Анотація
Статья раскрывает сущность понятия риск в системе высшего образования и его влияние на профессиональное становление будущих специалистов и магистров в период обучения в вузе. Рассмотрены основные направления психологических исследований рисков в образовательной среде вуза. Выделены виды и такие качества психологических рисков, как неопределенность и альтернативность. Предложена пирамида рисков субъекта обучения в образовательной среде вуза с целью определения иерархии рисков по критерию величины угроз для стабильности личности и уровня управляемости. Доказано, что проявление профессиональной ответственности личности бакалавра и магистра зависит от уровня психологического риска на определенном этапе обучения.
Стаття розкриває сутність поняття ризик в системі вищої освіти та його вплив на професійне становлення майбутніх фахівців і магістрів в період навчання у внз. Розглянуто основні напрями психологічних досліджень ризиків в освітньому середовищі внз. Виділено такі види та якості психологічних ризиків, як невизначеність і альтернативність. Запропонована піраміда ризиків суб’єкта навчання в освітньому середовищі внз з метою визначення ієрархії ризиків за критерієм величини загроз для стабільності особистості та рівня керованості. Доведено, що прояв професійної відповідальності особистості бакалавра і магістра залежить від рівня психологічного ризику на певному етапі навчання.
The article exposes essence of concept risk in the system of higher education and influence of psychological risks on the professional becoming of future specialists and master’s degrees in the period of their educating in institution of higher learning. Basic directions of psychological researches of risks are considered in the educational environment of institution of higher learning. Kinds and such qualities of psychological risks as a vagueness and alternativeness are distinguished. The pyramid of risks of subject of educating offers in the educational environment of institution of higher learning with the purpose of determination of hierarchy of risks on the criterion of size of threats for stability of personality and level of dirigibility. It is well-proven that, the display of professional responsibility of personality of bachelor and master’s degree depends on the level of psychological risk on the certain stage of educating. The role of professional responsibility is certain as to the qualificatory constituent of process of the professional becoming in the process of leveling of risks in the conditions of professional preparation.
Опис
Ключові слова
риск, неопределенность, альтернативность, ответственность, высшее образование, профессиональное развитие, рофессиональная компетентность, ризик, невизначеність, альтернативність, відповідальність, вища освіта, професійний розвиток, професійна компетентність, risk, vagueness, alternativeness, responsibility, higher education, pro¬fessional competence
Бібліографічний опис
Вісник Одеського національного університету = Odesa National University Herald
DOI
ORCID:
УДК